• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    12°C 10.1°C / 13.9°C
    1 BF
    88%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    10°C 8.1°C / 11.6°C
    0 BF
    77%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.0°C / 12.9°C
    1 BF
    70%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 4.9°C / 8.1°C
    0 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 7.9°C / 7.9°C
    2 BF
    87%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    9°C 7.0°C / 10.2°C
    1 BF
    79%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    4°C 4.1°C / 5.6°C
    2 BF
    87%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.1°C / 11.6°C
    2 BF
    86%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.1°C / 15.3°C
    4 BF
    85%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 12.9°C / 13.9°C
    3 BF
    77%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.9°C / 14.6°C
    2 BF
    82%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    10°C 10.1°C / 10.1°C
    2 BF
    72%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.7°C / 14.7°C
    4 BF
    76%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    6°C 5.5°C / 5.5°C
    0 BF
    82%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    5°C 5.5°C / 5.5°C
    1 BF
    88%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 15.8°C / 18.8°C
    4 BF
    85%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 10.3°C / 14.1°C
    2 BF
    88%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.7°C / 12.7°C
    2 BF
    88%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 8.2°C / 11.7°C
    1 BF
    79%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    5°C 4.8°C / 4.8°C
    1 BF
    81%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Fast Track για τα 14 αεροδρόμια

  • A-
  • A+

H Fraport επωμίζεται το κόστος πιστοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, που υπολογίζεται σε 400 εκατ. ευρώ, αλλά ώς το 2017 θα παραλάβει τις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις που κατασκευάζονται σε Θεσσαλονίκη, Ρόδο, Χανιά και Σκιάθο, με συνολικό προϋπολογισμό 1,7 δισ. ευρώ, χωρίς ΦΠΑ. Είναι ένα εντυπωσιακό στοιχείο που προκύπτει από την πρώτη ανάγνωση των συμβάσεων παραχώρησης και των παρατημάτων της, που καλύπτουν πάνω από 2.100 σελίδες και έχουν ενταχθεί για να ψηφιστούν στο υπό συζήτηση πολυνομοσχέδιο.

Μετά την επικύρωσή της, η σύμβαση θα εγκριθεί από την Ε.Ε., αλλά για να τεθεί σε εφαρμογή χρειάζεται να καλυφθούν 19 προϋποθέσεις που αφορούν το δημόσιο αλλά και τους αναδόχους. Με βάση το χρονοδιάγραμμα, τα αεροδρόμια αναμένεται να αλλάξουν «χέρια» τον Νοέμβριο, οπότε οι Γερμανοί θα καταβάλουν το εφάπαξ τίμημα των 1,23 δισ. ευρώ.

Προβλέπεται σταθερό ενοίκιο 22 εκατ. ευρώ τον χρόνο, καθώς και καταβολή του 28% των εσόδων. Ενδιαφέρον έχει ότι θεσπίζεται το ελληνικό δίκαιο για όσες διαφορές προκύψουν ανάμεσα στο Δημόσιο και τους επενδυτές κατά την 40ετή παραχώρηση, η οποία προβλέπεται να παραταθεί για άλλα 10 χρόνια αλλά μόνον με συμφωνία και των δύο πλευρών.

Τα τέλη

Το «ζουμί» βρίσκεται στο άρθρο 28 των συμβάσεων, που αφορά τον καθορισμό των πέντε διαφορετικών τελών. Με την παράδοση των αεροδρομίων στην Fraport, το τέλος ανά αναχωρούντα επιβάτη θα καθοριστεί στα 13 ευρώ. Σήμερα είναι 12 ευρώ για προορισμούς εντός Σέγκεν και 22 ευρώ για τις υπόλοιπες χώρες. Η τιμή αυτή θα διατηρηθεί για μια τετραετία, οπότε αναμένεται να ολοκληρωθούν οι επενδύσεις σε υποδομές, συνολικού ύψους 330 εκατ. ευρώ.

Μετά από αυτή την περίοδο, το τέλος θα καθορίζεται χωριστά για κάθε αεροδρόμιο και θα πρέπει να είναι ανάλογο με αυτό που θα ισχύει σε ανταγωνιστικά αεροδρόμια της περιοχής. Προβλέπεται επίσης τέλος ασφαλείας, που δεν μπορεί να υπερβεί το 1,50 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη, ενώ θεσπίζονται τέλη στάθμευσης αεροσκαφών, προσγείωσης-απογείωσης και φωτισμού.

Οι απαλλοτριώσεις που ενδεχομένως θα απαιτηθούν για την επέκταση των αεροδρομίων πρέπει να ολοκληρωθούν σε δύο χρόνια και σε περίπτωση που θα βρεθούν αρχαία, τα ευρήματα περιέρχονται στο Δημόσιο, αλλά οι Γερμανοί δικαιούνται αποζημίωση αν οι ανασκαφές διαρκέσουν πάνω από δύο μήνες.

Οι κτιριακές εγκαταστάσεις θα καλύπτουν τουλάχιστον 10.000 τετραγωνικά για κάθε εκατομμύριο επιβάτες τον χρόνο και το 35% αφορά τους χώρους εξυπηρέτησης (εκδοτήρια, χώροι αναμονής, κ.λπ.).

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Καθυστέρηση στη μεταβίβαση των περιφερειακών αεροδρομίων
Για τα μέσα Φεβρουαρίου μετατέθηκε η μεταβίβαση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport, που αρχικώς είχε οριστεί γι’ αυτό το φθινόπωρο και στη συνέχεια πήγε για τα τέλη του χρόνου. Την αλλαγή στο...
Καθυστέρηση στη μεταβίβαση των περιφερειακών αεροδρομίων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εκκίνηση για το 30% του «Ελ. Βενιζέλος»
Πολιτική «επένδυση» στο αεροδρόμιο της πρωτεύουσας κάνει η κυβέρνηση, η οποία ετοιμάζεται να δώσει τις πρώτες εξετάσεις της προς τους δανειστές και να βαθμολογηθεί θετικά στις επιδόσεις στις ιδιωτικοποιήσεις.
Εκκίνηση για το 30% του «Ελ. Βενιζέλος»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Προς πώληση το 30% του «Ελ. Βενιζέλος»
Μετά και το αναμενόμενο «πράσινο φως» των Βρυξελλών στην αναθεωρημένη συμφωνία για το «Ελ. Βενιζέλος», το ΤΑΙΠΕΔ ετοιμάζεται για το επόμενο βήμα της πώλησης του 30% από το μετοχικό πακέτο του 55% που διαθέτει...
Προς πώληση το 30% του «Ελ. Βενιζέλος»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πώς υπερδιπλασιάστηκε το τίμημα για το «Ελ. Βενιζέλος»
Σε παρωχημένα στοιχεία του 2015 και όχι στην κατακόρυφη αύξηση της επόμενης διετίας στηρίχτηκε το αρχικό τίμημα για την 20ετή παράταση της σύμβασης του «Ελ. Βενιζέλος», που υπερδιπλασιάστηκε μετά από παρέμβαση...
Πώς υπερδιπλασιάστηκε το τίμημα για το «Ελ. Βενιζέλος»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ξεπερνούν τα 2 δισ. ευρώτα φετινά έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ
Για πρώτη φορά από την ίδρυσή του, το ΤΑΙΠΕΔ θα καλύψει τον ετήσιο στόχο των εσόδων από ιδιωτικοποιήσεις. Το φετινό όριο έχει τεθεί στα 2 δισ. ευρώ, που είναι πιθανόν και να ξεπεραστεί σε περίπτωση που...
Ξεπερνούν τα 2 δισ. ευρώτα φετινά έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εσοδα 3,44 δισ. απέδωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Σε 3,44 δισ. ευρώ ανέρχονται τα συνολικά έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ από την υλοποίηση προγραμμάτων αποκρατικοποιήσεων, από τα οποία τη μερίδα του λέοντος (1,23 δισ.) έχει η 40ετής παραχώρηση των 14 περιφερειακών...
Εσοδα 3,44 δισ. απέδωσε το ΤΑΙΠΕΔ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας