• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    29°C 26.3°C / 31.3°C
    1 BF
    29%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.2°C / 31.4°C
    1 BF
    33%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    28°C 25.5°C / 31.5°C
    2 BF
    50%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.9°C / 31.4°C
    1 BF
    24%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    3 BF
    57%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    29°C 26.8°C / 31.0°C
    3 BF
    25%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.8°C / 28.9°C
    0 BF
    11%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    30°C 25.1°C / 33.1°C
    2 BF
    20%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 25.8°C
    3 BF
    70%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    2 BF
    53%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.5°C / 27.1°C
    2 BF
    50%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.6°C / 23.7°C
    3 BF
    69%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 26.9°C
    3 BF
    50%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    30°C 26.5°C / 29.9°C
    0 BF
    19%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.5°C / 32.9°C
    2 BF
    18%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.0°C / 26.8°C
    2 BF
    37%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    29°C 26.9°C / 31.5°C
    0 BF
    17%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.3°C / 24.3°C
    1 BF
    64%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.3°C / 31.7°C
    3 BF
    40%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.8°C / 27.8°C
    2 BF
    11%

Ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας έχει υλοποιηθεί κατά 95% και, παρόλο που οι εργολάβοι δεν είχαν τον «άσο» των νεκρών εργοταξίων, κατάφεραν να επιβάλουν τους όρους τους

EUROKINISSI / ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ

Τρέχει το δημόσιο χρήμα προς τους εργολάβους

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Συνεχίζεται η «βροχή» εκατομμυρίων ευρώ προς τους εργολάβους των αυτοκινητόδρομων, με αποτέλεσμα στην ουσία να έχει περιοριστεί η ιδιωτική χρηματοδότηση και να έχουν μετατραπεί σε κλασικά δημόσια έργα. Αυτή τη φορά τα «δωράκια» αφορούν τον άξονα Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, όπου τα έργα δεν είχαν διακοπεί στα μέσα του 2010 όπως στους υπόλοιπους τέσσερις (Αθηνών-Πατρών, Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφεια Φθιώτιδας, Μαλιακός-Κλειδί Ημαθίας και Ε-65 στη δυτική Θεσσαλία) στους οποίους πριν από έναν χρόνο είχε δοθεί μπόνους επανεκκίνησης περίπου ενός δισ. ευρώ.

Με την έγκριση των Βρυξελλών, θα δοθούν επιπλέον 75,98 εκατ. ευρώ για τα έως τώρα μειωμένα έσοδα από τα διόδια, ενώ έχουν προβλεφθεί άλλα 330 εκατ. ευρώ που θα δοθούν ώς το 2038 και εφόσον διαπιστωθούν αποκλίσεις από τα προβλεπόμενα στην αρχική σύμβαση του 2007. Η σχετική ρύθμιση αναμένεται να επικυρωθεί με τη μορφή τροπολογίας στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών που έχει κατατεθεί στη Βουλή.

Ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας έχει υλοποιηθεί κατά 95% και, παρόλο που οι εργολάβοι δεν είχαν τον «άσο» των νεκρών εργοταξίων, κατάφεραν να επιβάλουν τους όρους τους απειλώντας να αποχωρήσουν. Ενα τέτοιο ενδεχόμενο θα υποχρέωνε το Δημόσιο να τους αποζημιώσει με 630 εκατ. ευρώ, που θα έφταναν τα 792 εκατ. σε περίπτωση που η διαιτησία θα καταλόγιζε ευθύνη του Δημοσίου στην ακύρωση του έργου.

Στο πλευρό των εργολάβων στάθηκαν οι 5 ελληνικές και 6 ξένες τράπεζες που χρηματοδοτούν το έργο, οι οποίες από το καλοκαίρι του 2013 είχαν εγγράφως ζητήσει από τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών να βοηθήσουν το πρόγραμμα υποστηρίζοντας ότι «δεν βγαίνει».

Μετά από διαπραγματεύσεις με την Ε.Ε., αξιοποιήθηκε διάταξη της σύμβασης του 2007, η οποία για τον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο προβλέπει επιδότηση των εργολάβων σε περίπτωση που δεν επαληθευτούν τα έσοδα από τα διόδια τα οποία είχαν υπολογιστεί με άγνωστη ακόμα και στη Βουλή μελέτη.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος λαμβάνει κρατικές επιδοτήσεις, πέρα από τα 330 εκατ. που προβλέπει η αρχική σύμβαση. Συγκεκριμένα, έχουν καταβληθεί ήδη:

  • Αποζημίωση 68,4 εκατ. ευρώ γιατί το Δημόσιο το 2007 καθυστέρησε σχεδόν έναν χρόνο στην παράδοση των χώρων για τη λειτουργία των εργοταξίων.
  • Ποινική ρήτρα 5,7 εκατ. ευρώ γιατί δεν είχαν καταβληθεί οι κρατικές ενισχύσεις σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το οποίο φαίνεται ότι εφαρμόζεται μόνον για τις απαιτήσεις των εργολάβων και έχει αξία κουρελόχαρτου για την πλευρά του Δημοσίου.
  • Πρόσθετη αποζημίωση, μέσω παλιότερης διαιτησίας, 9,7 εκατ. ευρώ, για απώλεια εσόδων από τα διόδια.

Να σημειωθεί ότι οι νέες απαιτήσεις των εργολάβων για διαφυγόντα έσοδα από τα διόδια έφταναν τα 144 εκατ. ευρώ, αλλά συμφώνησαν σε διαπραγματεύσεις τύπου... τρόικας στα 75,98 εκατ. ευρώ. Τη συγκεκριμένη εργολαβία έχουν αναλάβει η «Ακτωρ» του ομίλου Μπόμπολα, που διαθέτει το 72% των μετοχών της κοινοπραξίας, το ελληνικό τμήμα της κυπριακής J&P-Αβαξ (15% των μετοχών) και η Intracom του ομίλου Κόκκαλη (13%).

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ρεαλιστική αισιοδοξία και τα κεφάλια μέσα
​«Ψηφίστε πρώτα στη Βουλή τα μέτρα που προβλέπει η προκαταρκτική συμφωνία των Αθηνών και μετά βλέπουμε». Το πνεύμα αυτό κυριάρχησε χθες στη συνεδρίαση της Ομάδας Εργασίας της ευρωζώνης, που συνήλθε για να...
Ρεαλιστική αισιοδοξία και τα κεφάλια μέσα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Καμία παράταση για την Ιόνια οδό
«Οχι» στο αίτημα των εργολάβων της Ιόνιας οδού για παράταση του χρόνου παράδοσης του αυτοκινητόδρομου στα τέλη του 2016, είπε ο αν. υπουργός Χρήστος Σπίρτζης και παρέπεμψε το θέμα στην επιτροπή επίλυσης...
Καμία παράταση για την Ιόνια οδό
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τέσσερις μνηστήρες διεκδικούν το «Θριάσιο ΙΙ»
Τέσσερις ισχυροί όμιλοι κατέθεσαν χθες εκδήλωση ενδιαφέροντος για το νέο εμπορευματικό σιδηροδρομικό κέντρο στο Θριάσιο, ιδιοκτησίας του ΟΣΕ. Πρόκειται για έκταση 1.650 στρεμμάτων, δίπλα σε αυτή των 600...
Τέσσερις μνηστήρες διεκδικούν το «Θριάσιο ΙΙ»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Μόνο με εύλογο τίμημα η πώληση των λιγνιτικών»
H πώληση των λιγνιτικών μονάδων Μεγαλόπολης και Μελίτης, τα οικονομικά μεγέθη της ΔΕΗ και οι προοπτικές της κυριάρχησαν στη χθεσινή συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, παρ’ όλο που το βασικό της θέμα...
«Μόνο με εύλογο τίμημα η πώληση των λιγνιτικών»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ανοιχτό ώς το παρά 5΄ το θέμα των συντάξεων
«Προσπαθούμε να βρεθεί η χρυσή τομή για τις συντάξεις, ώστε να τηρηθούν τα συμφωνηθέντα ανάμεσα στην ελληνική κυβέρνηση και την Ε.Ε., αλλά και να ενισχυθούν αυτοί που έχουν περισσότερη ανάγκη». Αυτή ήταν η...
Ανοιχτό ώς το παρά 5΄ το θέμα των συντάξεων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στο ΤΜΕΔΕ το 32,5% της Τράπεζας Αττικής
Στο 32,5% διαμορφώνεται το ποσοστό του Ταμείου Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Εργων στην Τράπεζα Αττικής, το οποίο διέθετε ώς τώρα 11,6%. Η εξέλιξη αυτή συνδέεται με την έκδοση της υπουργικής απόφασης από την...
Στο ΤΜΕΔΕ το 32,5% της Τράπεζας Αττικής

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας