Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Προς ιδιωτικοποίηση η ΕΛΒΟ
EUROKINISSI/ΥΠΕΘΑ/ΔΝΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ

Προς ιδιωτικοποίηση η ΕΛΒΟ

  • A-
  • A+

Τα φίδια (ξανα)ζώνουν την ΕΛΒΟ. Μετά από έναν χρόνο ηρεμίας κι ενώ η επιχείρηση βρίσκεται σε καθεστώς εκκαθάρισης εν λειτουργία, οι 341 εναπομείναντες εργαζόμενοι βγαίνουν τη Δευτέρα και πάλι στους δρόμους.

Οπως καταγγέλλουν, είναι δύο μήνες απλήρωτοι, η ΔΕΗ απειλεί να κόψει το ρεύμα και το σενάριο της ιδιωτικοποίησης επιστρέφει από το κουαρτέτο, με τη γερμανική Krauss-Maffei να καλοβλέπει το ελληνικό «φιλέτο».

«Η κυβέρνηση μας πρόδωσε. Ξεκινάμε κινητοποιήσεις», δηλώνει ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων, Θεόδωρος Αλιόγκας, που την περασμένη Πέμπτη μαζί με τους συναδέλφους του, σε μια συμβολική ένδειξη των προθέσεών τους, έβγαλαν έξω από το εργοστάσιο τα τελευταία οχήματα που έχουν απομείνει.

«Οι παραγγελίες έχουν τελειώσει. Είμαστε πάλι απλήρωτοι δύο μήνες και πάμε για τον τρίτο. Δεν έχουμε κανένα νέο για το μέλλον και οι υποσχέσεις που μας είχαν δώσει δεν τηρούνται. Η εταιρεία, μέρα με τη μέρα, απαξιώνεται», αναφέρει.

Ούτε καν μια δέσμευση

Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, πριν από τρεις εβδομάδες αντιπροσωπεία τους συναντήθηκε με τον διευθυντή του υπουργού Οικονομικών, τον Σπύρο Παπακωνσταντίνου, ο οποίος τους είπε ότι δεν μπορεί να δεσμευτεί ούτε για χρήματα ούτε για το μέλλον της εταιρείας.

Αντιθέτως, έχουν την πληροφόρηση ότι οι δανειστές ξανάβαλαν στο τραπέζι το θέμα της ιδιωτικοποίησης...

«Η κυβέρνηση μας έλεγε ότι η ΕΛΒΟ είναι απαραίτητη για την εθνική άμυνα και πως θα την πάρει το υπουργείο Εθνικής Αμυνας. Τώρα μαθαίνουμε ότι υπάρχει ένα σενάριο να κρατήσει ένα ποσοστό το Δημόσιο και το άλλο να το πάρει κάποιος ιδιώτης, γιατί τους ασκούνται πιέσεις από το κουαρτέτο. Ο ίδιος ο κύριος Βίτσας μάς είχε υποσχεθεί συγκεκριμένα πράγματα στην τελευταία μας συνάντηση. Εκτοτε ουδέν νεώτερον...», υποστηρίζει ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στην ΕΛΒΟ.

Συσσώρευση χρεών

Στο μεταξύ, οι δουλειές έχουν τελειώσει. Το χρέος στη ΔΕΗ φτάνει περίπου τις 200.000 ευρώ και οι συνδικαλιστές παρακαλούν καθημερινά να μην κοπεί το ρεύμα.

Η εκκαθαρίστρια εταιρεία έχει ολοκληρώσει την αποτίμηση και περιμένει οδηγίες από την κυβέρνηση προς τα πού να οδηγήσει την επιχείρηση.

«Υπάρχει μια τελεσίδικη δικαστική απόφαση υπέρ της ΕΛΒΟ από το 2006, για 9 εκατ. ευρώ, από την κατασκευή 12 φορτηγών για την Κύπρο. Ας μας δώσουν αυτά τα χρήματα να επιβιώσουμε. Το πρόγραμμα συνεργασίας με την Αίγυπτο περιμένει. Ας πάρουν απόφαση να προχωρήσει. Ή έστω ας μας δώσουν κάποια μικρά προγράμματα συντήρησης και επισκευών, για να πληρωθούμε. Οι συνταξιούχοι μας εδώ και τέσσερα χρόνια δεν έχουν εισπράξει ούτε ένα ευρώ από το εφάπαξ τους...», υποστηρίζει ο κ. Αλιόγκας.

Τη Δευτέρα οι εργαζόμενοι θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη Θεσσαλονίκη έξω από το ΥΜΑΘ, ενώ θα δώσουν και συνέντευξη Τύπου στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο για να περιγράψουν την κατάσταση που βιώνουν.

Εναν χρόνο πριν, η νέα τότε κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έδειχνε να έχει άλλα σχέδια...

Υποστήριζε ότι επείγει μια διαδικασία «νομοθετική και πρακτική», προκειμένου να «γίνει πράξη η επιβίωση και η ανάπτυξη της επιχείρησης υπό δημόσιο καθεστώς», αναγνωρίζοντας τις «αφάνταστες δυνατότητες της ΕΛΒΟ».

Είχε επίσης ανακοινώσει την υπογραφή προσυμφώνου με την αιγυπτιακή κυβέρνηση για την προμήθεια 90 τροχοφόρων μεταφοράς προσωπικού κι έβλεπε τις δυνατότητες επέκτασης της σύμβασης «για άλλα 200-220 οχήματα», ενώ έλεγε πως υπάρχει διαπραγμάτευση για δουλειές και συμφωνίες με Κατάρ, Ρωσία και Κίνα.

Προς ιδιωτικοποίηση

Φαίνεται, όμως, πως οι Γερμανοί, μέσω των... θεσμών, επιθυμούν να βάλουν οι ίδιοι χέρι στην ΕΛΒΟ.

Κάποιοι υπουργοί, μάλιστα, φαίνεται ότι καλοβλέπουν πλέον την ιδιωτικοποίηση, καθώς έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από τον γερμανικό κολοσσό του είδους, την Krauss-Maffei.

Και κάπως έτσι, όπως λένε οι εργαζόμενοι, αφενός η εταιρεία απαξιώνεται για να δοθεί «κοψοχρονιά», αφετέρου «μας ασκείται πίεση να υπαναχωρήσουμε μέσω της μη καταβολής των χρημάτων μας».

Υπενθυμίζεται ότι η εκκαθάριση της ΕΛΒΟ ανατέθηκε από την κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου στη γνωστή πολυεθνική εταιρεία συμβούλων Ernst&Young, που σήμερα φέρεται να αναμένει οδηγίες από την κυβέρνηση.

Ωστόσο, ο εκκαθαριστής είχε προλάβει να βγάλει προς πώληση την επιχείρηση σε τέσσερα κομμάτια:

◼ Το ακίνητο που βρίσκεται στη Βιομηχανική Περιοχή Σίνδου Θεσσαλονίκης και παρουσιάζει ιδιαίτερο επενδυτικό ενδιαφέρον.

◼ Το εργοστάσιο και τον μηχανολογικό εξοπλισμό.

◼ 11 στρατιωτικά φορτηγά που είχαν κατασκευαστεί για τις κυπριακές δυνάμεις και τα αποθέματα ανταλλακτικών που ενδιαφέρουν τον ελληνικό στρατό.

◼ Δύο οικόπεδα της εταιρείας στην περιοχή του Καλοχωρίου.

Και αυτή η διαδικασία, ωστόσο, παραμένει έως σήμερα «παγωμένη»...

Ποια είναι η Krauss-Maffei

Η Krauss-Maffei ιδρύθηκε το 1931 και θεωρείται από τις κορυφαίες γερμανικές εταιρίες κατασκευής μηχανών διαφόρων τύπων.

Κατασκεύαζε οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένων των μηχανών έλξης, τρόλεϊ και λεωφορείων μέχρι το 1950.

Το 1963 η εταιρεία ξεκίνησε την παραγωγή του άρματος μάχης Leopard και το 1973 την παραγωγή του Leopard 2.

Τη δεκαετία του ’70 είχε εμπλακεί στην ανάπτυξη του μαγνητικού αιωρούμενου τρένου Transrapid. Το 1999 η εταιρεία συγχωνεύτηκε με τη Mannesmann DEMAG.

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ομιλία Στουρνάρα στους βιομηχάνους της Β. Ελλάδας
Την πεποίθηση ότι η εφαρμογή των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας που έκριναν αντισυνταγματικές τις περικοπές στις συντάξεις δρα επιβαρυντικά στη διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και αποτελεί τον...
Ομιλία Στουρνάρα στους βιομηχάνους της Β. Ελλάδας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δύο οι «μνηστήρες» για τα λιγνιτικά της ΔΕΗ
Αύριο Παρασκευή αναμένεται να ξεκαθαρίσει το τοπίο σε σχέση με τον πολυαναμενόμενο διαγωνισμό για τις δύο λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ, στη Μεγαλόπολη και τη Μελίτη. Χθες κατατέθηκαν δύο δεσμευτικές προσφορές, η...
Δύο οι «μνηστήρες» για τα λιγνιτικά της ΔΕΗ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ενιαία ΛΑΡΚΟ και δημόσιο έλεγχο ζητούν οι εργαζόμενοι
Τη διασφάλιση της βιωσιμότητας και τη διατήρηση της εταιρείας υπό δημόσιο έλεγχο ζητούν τα σωματεία εργαζομένων της ΛΑΡΚΟ, που προχώρησαν σε 24ωρη απεργία και συγκέντρωση διαμαρτυρίας ● Η εμπλοκή ιδιώτη στη...
Ενιαία ΛΑΡΚΟ και δημόσιο έλεγχο ζητούν οι εργαζόμενοι
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δύο τάσεις στη ΔΕΗ
Μόνος εναντίον όλων είναι ο πρόεδρος της ΔΕΗ, Μανόλης Παναγιωτάκης, εμμένοντας στη δική του ατζέντα για τον τρόπο που η ΔΕΗ θα κληθεί να παραχωρήσει λιγνιτικές μονάδες για να περιορίσει τη μονοπωλιακή θέση της...
Δύο τάσεις στη ΔΕΗ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέο Δ.Σ. στη «Σουρωτή» ζητά ο Σαββίδης
Σε ρυθμούς Σαββίδη πλέον η «Σουρωτή». Κατέχοντας το 42% της επιχείρησης ο ομογενής επιχειρηματίας από την πρώην ΕΣΣΔ ζητάει νέο διοικητικό συμβούλιο και αύξηση μετοχικού κεφαλαίου στην άλλοτε συνεταιριστική...
Νέο Δ.Σ. στη «Σουρωτή» ζητά ο Σαββίδης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σχέδιο σταδιακής χαλάρωσης των κάπιταλ κοντρόλ
«Υπάρχει σχέδιο, που δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, για σταδιακή χαλάρωση των κάπιταλ κοντρόλ» δήλωσε χθες ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης και εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι το δεύτερο εξάμηνο του 2016 η...
Σχέδιο σταδιακής χαλάρωσης των κάπιταλ κοντρόλ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας