Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
10 τρόποι να μειώσετε την κατανάλωση…

Με λίγη προσπάθεια και υπομονή, μπορούμε να μειώσουμε την κατανάλωση του αυτοκινήτου μας μέχρι και 20%!

10 τρόποι να μειώσετε την κατανάλωση…

  • A-
  • A+

Λένε πως η εξοικονόμηση καυσίμων είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση για να την αφήσουμε στα χέρια των κατασκευαστών και εδώ θα μας βρείτε απόλυτα σύμφωνους.

Κάθε οδηγός έχει βέβαια τον προσωπικό του τρόπο οδήγησης, αλλά υπάρχουν κάποιοι κανόνες που όλοι πρέπει να ακολουθούμε, μια και στην περίπτωση των καυσίμων, κυριολεκτικά βάζουμε φωτιά στα χρήματά μας.

1. Συντηρείτε σωστά (και τακτικά) το αυτοκίνητό σας

Κινητήρας αρρύθμιστος, με βρόμικα φίλτρα βενζίνης και αέρα, πολυκαιρισμένα λάδια και βρόμικα μπουζί, αυξάνει περισσότερο από 15% την κατανάλωση (επιπλέον των άλλων «δώρων» που μπορεί να σας χαρίσει), σκορπίζοντας ταυτόχρονα πολύ... συμπαθητικά καυσαέρια στη διαδρομή σας. Τηρήστε τα διαστήματα service που προτείνει ο κατασκευαστής, σε συνεργείο που εμπιστεύεστε.

2. Επιθεωρείτε συχνά τα ελαστικά σας

Μία φορά την εβδομάδα, ιδιαίτερα σε περιόδους έντονης θερμοκρασιακής διαφοράς. Μάθετε τις σωστές πιέσεις και φροντίστε να ευθυγραμμίζετε το αυτοκίνητό σας τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο ή μετά από κάθε χτύπημα στο σύστημα διεύθυνσης ή τις αναρτήσεις.

3. Μην οδηγείτε σαν να τρέχετε σε Γκραν Πρι

Μάθετε να «προβλέπετε» τη διαδρομή. Αν, για παράδειγμα, υπάρχει φανάρι εμπρός σας, θεωρήστε πιθανό να μην το προλάβετε και αποφύγετε να καβαλήσετε το φρένο απλά επειδή πρέπει να ακινητοποιηθείτε στα τελευταία 5 μέτρα και συνήθως, ΕΠΑΝΩ στη διάβαση των πεζών! Εάν επαναλαμβάνετε το ίδιο δρομολόγιο καθημερινά, εξετάστε μήπως υπάρχει εναλλακτική διαδρομή με λιγότερη κίνηση (ξέρουμε, χαμογελάτε τώρα γιατί… στην Ελλάδα ζούμε). Βίαιες επιταχύνσεις, απότομες επιβραδύνσεις και νευρική οδήγηση αποτελούν τον κυριότερο παράγοντα φθοράς του αυτοκινήτου, αυξημένης κατανάλωσης και πιθανότητας ατυχήματος (αν ακούσετε κάποιον να κομπάζει πως είναι «νευρικός οδηγός», πάρτε καλύτερα το λεωφορείο).

4. Μην προθερμαίνετε παρατεταμένα τον κινητήρα

Το πρωί που ξεκινάτε, περίπου ένα λεπτό είναι υπεραρκετό για να ελέγξετε καθρέφτες, θέση οδήγησης, προειδοποιητικές λυχνίες, ζώνη και να βγείτε στην κυκλοφορία. Επίσης, θυμηθείτε πως λειτουργία στο ρελαντί σημαίνει «μηδέν χιλιόμετρα στο λίτρο»! Τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν σύστημα διακοπής λειτουργίας του κινητήρα σε παρατεταμένη στάση, αλλά σε κάθε άλλη περίπτωση, η προνοητικότητα του οδηγού παίζει σημαντικό ρόλο. Προσοχή όμως. Αν οδηγείτε παλαιό μοντέλο, το σβήσιμο της μηχανής σημαίνει συνήθως πολύ μεγαλύτερη σπατάλη καυσίμου για να την επαναφέρετε στη ζωή.

5. Μειώστε την ταχύτητά σας

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν σχεδιαστεί για σχετικά μεγάλες ταχύτητες, αλλά το να ταξιδεύετε με περισσότερα από 120-140 χλμ./ ώρα, όταν αυτό δεν είναι αναγκαίο, απλά ανεβάζει τον λογαριασμό σας στο βενζινάδικο. Θυμηθείτε πως για κάθε 10 χλμ. ταχύτητα πάνω από το όριο που αναφέραμε, αυξάνετε την κατανάλωση κατά περίπου 7%.

6. Μην υπερφορτώνετε το αυτοκίνητο

Το να γεμίζετε το πορτ μπαγκάζ με βαριά αντικείμενα και να τα κάνετε βόλτες για εβδομάδες συμβάλλει καθοριστικά στην αύξηση της κατανάλωσης. Επίσης, θυμηθείτε πως η αεροδυναμική των σύγχρονων αυτοκινήτων είναι εξαιρετική, αλλά και ιδιαίτερα ευαίσθητη όταν την αλλοιώνουμε. Πρόσθετες σχάρες του σκι που μένουν επάνω στο αυτοκίνητο ακόμα και το καλοκαίρι ή διάφορα φορτία στην οροφή του αυξάνουν την κατανάλωση και μάλιστα με γεωμετρική πρόοδο. Το ίδιο ισχύει και για τα ανοιχτά τζάμια στις μεγάλες ταχύτητες. Ανάψτε το air condition (αν υπάρχει). Θα επιδράσει λιγότερο αρνητικά στο κόστος του ταξιδιού.

7. Χρησιμοποιείτε σωστά το κιβώτιο ταχυτήτων σας

Ελάχιστοι οδηγοί γνωρίζουν την καταλυτική σημασία της σωστής χρήσης του κιβωτίου ταχυτήτων σε μια διαδρομή. Η ορθά επιλεγμένη ταχύτητα βοηθά τον κινητήρα να δουλεύει κοντά στη μέγιστη ροπή του, εξασφαλίζοντας έτσι σημαντική οικονομία και ασφάλεια στην αντιμετώπιση κάποιου κινδύνου. Η ολέθρια συνήθεια των οδηγών ταξί να χρησιμοποιούν μεγάλες ταχύτητες στο κιβώτιο σε μικρές ταχύτητες στον δρόμο διαλύει τους κινητήρες και καταστρέφει κάθε έννοια οικονομίας «ανά χιλιόμετρο διαδρομής».

8. Προσοχή στον… ανεφοδιασμό!

Επιλέξτε και χρησιμοποιείτε το ίδιο πρατήριο καυσίμων. Η συνεχής αναζήτηση του φτηνότερου, άγνωστου πρατηρίου μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις όχι μόνο στην κατανάλωση αλλά και στον ίδιο τον κινητήρα. Μη φουλάρετε το ρεζερβουάρ και σιγουρευτείτε πως η τάπα της βενζίνης έχει κλείσει καλά. Εάν αντιληφθείτε εξαπάτηση στην ποσότητα που σας παρέδωσαν από κάποιο πρατήριο, απλά μην ξαναπατήσετε σε αυτό!

9. Ο μύθος των συσκευών μείωσης της κατανάλωσης

Μπορεί να έχετε ακούσει για συσκευές που μειώνουν την κατανάλωση με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, αλλά σας διαβεβαιώνουμε πως θαύματα στη μηχανολογία συμβαίνουν σπάνια και πάντως όχι στην κατανάλωση. Μην τοποθετείτε διάφορες περίεργες συσκευές στο σύστημα τροφοδοσίας και σκεφθείτε πως, αν υπήρχε κάτι ουσιαστικό στις προτάσεις αυτές, οι πρώτοι που θα έτρεχαν να επωφεληθούν θα ήταν οι κατασκευαστές.

10. Χρησιμοποιείτε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Αυτή η συνήθεια που έχουμε ως λαός να πηγαίνουμε ακόμα και στο περίπτερο με το αυτοκίνητο πρέπει σιγά σιγά να αλλάξει. Είναι καλό να χρησιμοποιούμε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όπου αυτό είναι βολικό, όπως και να «μοιραζόμαστε» μια διαδρομή με κάποιους άλλους στο ίδιο αυτοκίνητο. Παρατηρήστε πόσα οχήματα κινούνται με μόνο τον οδηγό κάθε πρωί στις κεντρικές αρτηρίες των πόλεων και αναλογιστείτε την εξοικονόμηση σε καύσιμα, χρόνο και μόλυνση που μπορεί να προκύψει από μια τέτοια καθημερινή συνήθειά μας.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Φορολογικά κίνητρα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
«Θα δοθούν κίνητρα στον κόσμο να αγοράσει καθαρά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θέλουμε να αποσύρουμε από τους ελληνικούς δρόμους τα αυτοκίνητα που μολύνουν το περιβάλλον», τόνισε ο Απόστολος Βεσυρόπουλος.
Φορολογικά κίνητρα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αναθεωρείται το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα
Κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, με έμφαση στην ανάπτυξη δικτύου φόρτισης, προανήγγειλε η γενική γραμματέας Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, μιλώντας στο συνέδριο Connected Cars 2019.
Αναθεωρείται το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αόριστη υπόσχεση για μείωση του φόρου στα καύσιμα
Χωρίς να το προσδιορίζει χρονικά, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, προανήγγειλε πως η κυβέρνηση Μητσοτάκη θα μείωσει το φόρο στα καύσιμα.
Αόριστη υπόσχεση για μείωση του φόρου στα καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στο 1,592 ευρώ η μέση τιμή της αμόλυβδης
Μετά την αρχική ανησυχία των διεθνών αγορών για το ενδεχόμενο απογείωσης των τιμών του πετρελαίου, χθες επικράτησαν ψυχραιμότερες αντιδράσεις συγκρατώντας τις τιμές του μαύρου χρυσού.
Στο 1,592 ευρώ η μέση τιμή της αμόλυβδης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Θα βρέξει... ραβασάκια
Συνολικά 6,4 δισ. ευρώ πρέπει να πληρωθούν μέχρι το τέλος της χρονιάς. 6,2 εκατ. φορολογούμενοι από την Τετάρτη σε... μηνιαίο ραντεβού με την εφορία.
Θα βρέξει... ραβασάκια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας