Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τρέχουν τα έργα στους αυτοκινητόδρομους

Το τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα είχε περιληφθεί στην αρχική σύμβαση του 2008 για τον νέο αυτοκινητόδρομο της δυτικής Θεσσαλίας.

ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟΥ

Τρέχουν τα έργα στους αυτοκινητόδρομους

  • A-
  • A+

Τη δημοπράτηση του τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα, που θα συνδέσει τον «τυφλό» Ε-65 με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο, προανήγγειλε ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων Γ. Δέδες στο συνέδριο για τους νέους τρόπους χρηματοδότησης έργων και επενδύσεων.

Πρόκειται για διακλάδωση μήκους 32,5 χλμ. λίγο μετά τον κόμβο της Λαμίας ώς την Ξυνιάδα και περιλαμβάνει σήραγγα 3 χλμ. στην περιοχή Δομοκού, με προϋπολογισμό 310 εκατ. ευρώ που εντάχθηκε στο νέο ΕΣΠΑ.

Το τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα είχε περιληφθεί στην αρχική σύμβαση του 2008 για τον νέο αυτοκινητόδρομο της δυτικής Θεσσαλίας (Ε-65), που θα συνδέσει την εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης με την Εγνατία οδό.

Αφαιρέθηκε όμως με τη νέα συμφωνία του Δεκεμβρίου του 2013 γιατί προέκυψαν σοβαρά τεχνικά προβλήματα, όπως και στο βόρειο άκρο του για το οποίο έχει εκδοθεί απορριπτική απόφαση από το ΣτΕ και έχει παραπεμφθεί στις καλένδες.

Με την επαναφορά του θα αξιοποιηθεί το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα, που είναι υπό κατασκευή, έχει υλοποιηθεί κατά 70% και αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία την άνοιξη του 2017.

Ως το φθινόπωρο θα ολοκληρωθεί ο πρώτος αυτοκινητόδρομος Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας. Πριν από το Πάσχα αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία η διακλάδωση Λεύκτρο-Σπάρτη και σε πέντε μήνες θα ακολουθήσει η παράκαμψη της Καλαμάτας, που χρειάστηκε να ανασχεδιαστεί.

Στη νέα γενιά μεγάλων έργων ο Γ. Δέδες περιέλαβε το «πακέτο» της επέκτασης του προαστιακού από το Μαρκόπουλο ώς το Λαύριο σε συνδυασμό με την Αττική οδό και την ανάδειξη του λιμανιού που προβλέπεται να εξυπηρετεί τα κρουαζιερόπλοια.

Το πακέτο Γιούνκερ

Η ειδική γραμματέας Μεταφορών Πέτη Πέρκα ανακοίνωσε ότι θα ενταχθούν στο πακέτο Γιούνκερ ο κεντρικός σταθμός των υπεραστικών λεωφορείων στον Ελαιώνα, ο εκσυγχρονισμός και η αναδιάρθρωση των συγκοινωνιών στην Αττική και το δίκτυο των υδατοδρόμιων.

Τις δυνατότητες του πακέτου Γιούνκερ ανέλυσε ο Αργύρης Περρουλάκης, από το γραφείο της Ε.Ε. στην Αθήνα, και αποκάλυψε ότι η Ελλάδα περιλαμβάνεται στις τέσσερις χώρες που δεν έχει καταθέσει ώς τώρα προτάσεις.

Ο Νίκος Ματζιούφας, ειδικός γραμματέας ΣΔΙΤ του υπουργείου Οικονομίας, διαβεβαίωσε ότι θα υποβληθεί κατάλογος έργων από όλα τα υπουργεία στο τέλος Μαρτίου, με προοπτική να επιλεγούν 25 προγράμματα.

Τη συνέχιση του «Σύζευξις» ανακοίνωσε ο γενικός γραμματέας Τηλεπικοινωνιών, Δ. Τζώρτζης, με στόχο να επεκταθεί η ευρυζωνικότητα σε όλη την Ελλάδα ώς το 2020.

Στο νέο πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον» αναφέρθηκε ο γενικός γραμματέας Ενέργειας Μ. Βερροκόπουλος και πρόσθεσε ότι εξετάζεται η παροχή κινήτρων για παραγωγή ενέργειας και θερμότητας από βιομάζα.

Επιτάχυνση διαδικασιών

Την επιτάχυνση των απαλλοτριώσεων και των αρχαιολογικών ανασκαφών στους υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομους και το μετρό Θεσσαλονίκης διαπίστωσε η διυπουργική επιτροπή Μεγάλων Εργων, που συνεδρίασε χθες υπό τον Αλέκο Φλαμπουράρη.

Εχει ήδη υπογραφεί συμφωνία με τους εργολάβους της Ολυμπίας οδού, της Ιόνιας οδού και του Ε-65, όπου τα έργα έχουν υλοποιηθεί κατά 70%, και μέσα στον Μάρτιο θα ακολουθήσει ο αυτοκινητόδρομος Μαλιακός-Κλειδί, που βρίσκεται στο 92%.

Στο μετρό Θεσσαλονίκης έχουν ξεκινήσει οι κατασκευές στο αμαξοστάσιο και σε τρεις σταθμούς, καθώς και οι αρχαιολογικές ανασκαφές, ενώ ώς το καλοκαίρι τα εργοτάξια θα καλύψουν άλλους πέντε σταθμούς και θα δημιουργηθούν συνολικά 1.000 θέσεις εργασίας.

Ολοκληρώθηκε η διαβούλευση για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου και στις αρχές Μαΐου αναμένεται να δοθούν τα τεύχη δημοπράτησης των έργων.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κορίνα Κρέτσου: Εγκρίθηκαν τα κονδύλια για Ακτιο-Ιόνια οδό
«Η Ελλάδα κατάφερε να σταθεί στα πόδια της και αποτελεί ήδη έναν από τους κύριους δικαιούχους κονδυλίων της Ε.Ε.» τόνισε η Κορίνα Κρέτσου, επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής, που ολοκληρώνει σήμερα την τριήμερη...
Κορίνα Κρέτσου: Εγκρίθηκαν τα κονδύλια για Ακτιο-Ιόνια οδό
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στη Βουλή το φθινόπωρο η σύμβαση για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι
Στο Ελεγκτικό Συνέδριο προωθείται τις επόμενες ημέρες η σύμβαση για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης, μετά το «πράσινο φως» που έδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στόχος του υπουργείου...
Στη Βουλή το φθινόπωρο η σύμβαση για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε «ΤΕΡΝΑ» και «Ακτωρα» ο άξονας Ακτιο-Αμβρακία
Οι δύο «μεγάλοι» του κατασκευαστικού τομέα, «ΤΕΡΝΑ» και «Ακτωρ», κατέθεσαν χθες από κοινού προσφορά για την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Ακτιο-Αμβρακία, με προϋπολογισμό 150 εκατ. ευρώ και αναδείχθηκαν...
Σε «ΤΕΡΝΑ» και «Ακτωρα» ο άξονας Ακτιο-Αμβρακία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σχέδιο από Μπόμπολα - Κούτρα
​Ανασυγκρότηση της «Ελλάκτωρ», με βασικό πυλώνα τις κατασκευές, μείωση του δανεισμού κατά 390 εκατ. ευρώ και ενίσχυση της ρευστότητας κατά 200 εκατ. ευρώ, με αποχώρηση από μη αποδοτικές επενδύσεις, είναι οι...
Σχέδιο από Μπόμπολα - Κούτρα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Το ΤΑΙΠΕΔ έβαλε και επισήμως «πωλητήριο» στην Εγνατία Οδό
Με σοβαρές εκκρεμότητες στην κατασκευή νέων σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό, το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε χθες ότι προχωρά ο διαγωνισμός για την 40ετή παραχώρηση, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου των...
Το ΤΑΙΠΕΔ έβαλε και επισήμως «πωλητήριο» στην Εγνατία Οδό
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στροφή 180 μοιρών για την εκμετάλλευση της Εγνατίας οδού
Δύο σημαντικές ειδήσεις, που ανατρέπουν τους γνωστούς προγραμματισμούς στον τομέα των ιδιωτικοποιήσεων, έβγαλε η τελευταία συνεδρίαση της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ. Η πρώτη αφορά την Εγνατία οδό, ενώ η δεύτερη...
Στροφή 180 μοιρών για την εκμετάλλευση της Εγνατίας οδού

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας