Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μένει στα 0,60 λεπτά το μειωμένο εισιτήριο

Στις ίδιες τιμές και οι μηνιαίες κάρτες

EUROKINISSI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Μένει στα 0,60 λεπτά το μειωμένο εισιτήριο

  • A-
  • A+

Μαθητές και φοιτητές φαίνεται ότι θα αποφύγουν τη «λυπητερή» που περιμένει από την Πρωτοχρονιά τους επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

Οι αρμόδιοι του υπουργείου Μεταφορών και του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), σύμφωνα με πληροφορίες, «τρέχουν» διάφορα σενάρια ώστε το μειωμένο εισιτήριο να παραμείνει στα 0,60 λεπτά και να μην πάει στα 0,70 λεπτά λόγω της αύξησης του ΦΠΑ από το 13% στο 23%.

Η μηναία κάρτα των 15 ευρώ που δικαιούνται ορισμένες κατηγορίες πληθυσμού (φοιτητές, μαθητές, πολύτεκνοι, συνταξιούχοι άνω των 65 ετών κ.λπ.) θα παραμείνει στα 15 ευρώ.

Στα 30 ευρώ θα διατηρηθεί και η μηνιαία κάρτα για τους υπόλοιπους επιβάτες. Στόχος του υπουργείου είναι η στροφή προς τις κάρτες, που πλέον γίνονται πιο ελκυστικές λόγω της αύξησης του απλού εισιτηρίου από το 1,20 στο 1,40 ευρώ, η οποία θα ισχύσει από την Πρωτοχρονιά.

Το μεγάλο όπλο για την εισιτηριοδιαφυγή αλλά και τη δικαιότερη διαμόρφωση της τιμής είναι το ηλεκτρονικό εισιτήριο, το οποίο αναμένεται να ισχύσει σταδιακά από τα μέσα του 2016, σχεδόν έξι μήνες νωρίτερα από τον χρόνο που προβλέπει η σύμβαση. Η διοίκηση του ΟΑΣΑ ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε ήδη η πρώτη φάση του έργου, που θα καταργήσει τα χάρτινα εισιτήρια, αλλά και τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών.

Θα είναι το «διαβατήριο» για την είσοδο στα μέσα μεταφοράς στην πρωτεύουσα και η φόρτωσή τους με ευρώ θα γίνεται εύκολα σε όλους τους σταθμούς του μετρό και του προαστιακού, καθώς και σε μηχανήματα που θα τοποθετηθούν στις στάσεις των λεωφορείων και των τρόλεϊ.

Το ηλεκτρονικό εισιτήριο συνδέεται με αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική. Το λεκανοπέδιο προβλέπεται να χωριστεί σε ζώνες, πιθανότατα με βάση τα όρια του μικρού και του μεγάλου δακτυλίου, έτσι ώστε ο επιβάτης να χρεώνεται ανάλογα με την απόσταση. Το βασικό σενάριο προβλέπει μείωση στο ένα ευρώ για μετακινήσεις στο κέντρο και αύξηση για μεγαλύτερες αποστάσεις.

Η σύμβαση, που υπογράφηκε τον περασμένο Δεκέμβριο, έχει προϋπολογισμό 58,8 εκατ. ευρώ, από τα οποία το 49% έχει εξασφαλιστεί από το ΕΣΠΑ και το υπόλοιπο οφείλει να καταβάλει ο ανάδοχος που θα έχει την ευθύνη λειτουργίας του συστήματος για δέκα χρόνια. Σε αυτό το διάστημα το Δημόσιο θα του καταβάλει άλλα 77,2 εκατ. ευρώ, σε ετήσιες δόσεις που θα εξασφαλίσει από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Ανάσα» στην ΟΣΥ από το υπ. Οικονομικών
Τη διάθεση 41,7 εκατ. ευρώ στην ΟΣΥ, τον φορέα λεωφορείων και τρόλεϊ της πρωτεύουσας, ενέκρινε χθες το υπουργείο Οικονομικών για να καλυφθούν υποχρεώσεις του οργανισμού από προηγούμενα χρόνια. Στις αρχές του...
«Ανάσα» στην ΟΣΥ από το υπ. Οικονομικών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αυξήσεις τιμών στις κάρτες μακράς διαρκείας του ΟΟΣΑ
Ανατιμήσεις στις κάρτες των συγκοινωνιών που είναι για όλα τα μέσα -και του αεροδρομίου- καθώς και στις κάρτες με εξαμηνιαία και ετήσια διάρκεια για όλα τα μέσα -εκτός αεροδρομίου- θα υπάρξουν από τον μήνα...
Αυξήσεις τιμών στις κάρτες μακράς διαρκείας του ΟΟΣΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέα... αρχιτεκτονική στα μέσα μαζικής μεταφοράς
«Κοινωνικά ισοδύναμα» για τους επιβάτες προαναγγέλλει ο νέος πρόεδρος του ΟΑΣΑ, αρχιτέκτονας Τάσος Ταστάνης, που ορίστηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και αναμένεται να επικυρωθεί την Παρασκευή από...
Νέα... αρχιτεκτονική στα μέσα μαζικής μεταφοράς
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ενοχλεί η κατάργηση των «κεφαλο-κυνηγών»
«Οχι» στην κατάργηση των «κεφαλοκυνηγών», λέει ο Γιάννης Οικονόμου, ο απερχόμενος πρόεδρος της κρατικής ΟΣΥ, του φορέα των λεωφορείων και τρόλεϊ. Με ανάρτηση στο Facebook δημοσιοποίησε τη διαφωνία με την...
Ενοχλεί η κατάργηση των «κεφαλο-κυνηγών»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πού και πόσο θα διαρκέσει ο μειωμένος ΦΠΑ
Ξεκινά από σήμερα η καταβολή μειωμένου ΦΠΑ από το 24% στο 13%, στον καφέ και τα μη αλκοολούχα ποτά, στα εισιτήρια των κινηματογράφων, καθώς και στις μεταφορές με τρένο, μετρό και τραμ, αστικά και υπεραστικά...
Πού και πόσο θα διαρκέσει ο μειωμένος ΦΠΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλλαγές στις συγκοινωνίες και ιδιώτες από την... πίσω πόρτα
Καλύτερες υπηρεσίες υπόσχεται ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών με αναδιάταξη των δρομολογίων και παρεμβάσεις σε μετρό, Ηλεκτρικό, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ ● Προαστιακός και ΚΤΕΛ, η «κερκόπορτα» για...
Αλλαγές στις συγκοινωνίες και ιδιώτες από την... πίσω πόρτα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας