Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Συμφωνία επανεκκίνησης

«Προστασία» από την πτώση της επιβατικής κίνησης (και της συνακόλουθης μείωσης των εισπράξεων από διόδια), σε σχέση με τα προβλεπόμενα στη σύμβαση του 2007, έλαβαν οι εταιρείες «Ακτωρ» και «J&P-Αβαξ»

EUROKINISSI/ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Συμφωνία επανεκκίνησης

  • A-
  • A+

Η διακλάδωση Λεύκτρο - Σπάρτη αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία στις 30 Απριλίου 2016, ενώ οι παράπλευροι δρόμοι που θα εξυπηρετούν την τοπική κυκλοφορία θα είναι έτοιμοι τέσσερις μήνες αργότερα. Στις 31 Αυγούστου 2016 θα είναι έτοιμη και η παράκαμψη της Καλαμάτας

«Κουμπαρά» ύψους 330 εκατ. ευρώ θα εξασφαλίσει το Δημόσιο για την Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, ο οποίος θα λειτουργεί ως εγγύηση μέχρι το 2033 για τα δάνεια των εργολάβων του αυτοκινητόδρομου από τις τράπεζες σε περίπτωση που η κυκλοφορία δεν διαμορφώνεται με βάση τα μοντέλα που προβλέπονται από τη σύμβαση του 2007.

Η συμφωνία ανάμεσα στο υπουργείο και τους εκπροσώπους των εταιρειών «Ακτωρ» και «J&P-Αβαξ» υπογράφηκε στις 9 Δεκεμβρίου και κατατέθηκε για να επικυρωθεί από τη Βουλή με το άρθρο 43 του πολυνομοσχεδίου, το οποίο φαίνεται ότι καλύπτει και τα... προαπαιτούμενα των εργολάβων.

Με βάση τα στοιχεία που αναφέρονται στην αιτιολογική έκθεση του πολυνομοσχεδίου, τα έσοδα από τα διόδια από το 2009 έχουν μειωθεί κατά 53% και είναι χαμηλότερα κατά 41% σε σχέση με τις πιο συντηρητικές προβλέψεις της μελέτης που περιλαμβάνεται στην αρχική σύμβαση του 2007.

Ο αυτοκινητόδρομος των 205 χλμ. είναι το μόνο έργο που δεν είχε σταματήσει το 2010 και γι’ αυτό δεν είχε περιληφθεί στη συμφωνία επανεκκίνησης του Δεκεμβρίου του 2013.

Είχαν όμως γίνει συζητήσεις με τις Βρυξέλλες, που έχουν δώσει από το φθινόπωρο του 2014 την έγκρισή τους για την ενίσχυση των εργολάβων.

Η νέα συμφωνία πάντως προβλέπει μείωση της συμβατικής υποχρέωσης του Δημοσίου προς τους εργολάβους που εκτιμάται σε 106,6 εκατ. ευρώ, όπως αναφέρει η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου.

Νέο χρονοδιάγραμμα

Οι κατασκευές έχουν ολοκληρωθεί κατά 93% και έχουν απορροφηθεί περίπου 500 εκατ. ευρώ, ενώ η νέα συμφωνία προβλέπει νέο χρονοδιάγραμμα για την παράδοση των υπολειπόμενων τμημάτων του έργου.

Η διακλάδωση Λεύκτρο-Σπάρτη, όπου απομένει μόνο ένας ανισόπεδος κόμβος, αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορίας στις 30 Απριλίου 2016, ενώ οι παράπλευροι δρόμοι που θα εξυπηρετούν την τοπική κυκλοφορία θα είναι έτοιμοι τέσσερις μήνες αργότερα.

Στις 31 Αυγούστου 2016 θα είναι έτοιμη και η παράκαμψη της Καλαμάτας.

Οι εργολάβοι ανέλαβαν επίσης την υποχρέωση να εκπονήσουν τη μελέτη για τη λειτουργία ηλεκτρονικών διοδίων πριν από τον Αύγουστο και να θέσουν το νέο σύστημα χιλιομετροχρέωσης μέσα σε 18 μήνες, ώστε να διαμορφώνεται με πιο δίκαιο τρόπο το ύψος των διοδίων.

Διευκρινίζεται ότι η περίοδος παραχώρησης λήγει την άνοιξη του 2038, όπως προβλέπει η αρχική σύμβαση, ενώ στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους με τη συμφωνία του 2013 λήγει τρία χρόνια αργότερα.

Με το άρθρο 44 του πολυνομοσχεδίου τροποποιείται η συμπληρωματική σύμβαση του 2013 για τον αυτοκινητόδρομο της δυτικής Θεσσαλίας, γνωστό ως Ε-65, που προβλέπει ότι θα περιοριστεί μόνον στο τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα.

Γι’ αυτόν τον λόγο η συμβολή του Δημοσίου στη χρηματοδότηση του έργου μειώνεται κατά 105 εκατ. ευρώ.

•Με πράξη του υπουργικού συμβουλίου συγκροτήθηκε επιτροπή συντονισμού μεγάλων έργων, με επικεφαλής τον υπουργό Επικρατείας Αλέκο Φλαμπουράρη και τη συμμετοχή των συναρμόδιων υπουργών.

Στην αρμοδιότητά της περνούν τα σχέδια δράσης για όλους τους αυτοκινητόδρομους, το μετρό Θεσσαλονίκης, τα προγράμματα διαχείρισης σκουπιδιών σε Ηλεία, Ηπειρο, Πελοπόννησο και Σέρρες καθώς και το κέντρο επεξεργασίας αστικών λυμάτων στην Ανατολική Αττική.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ναρκοθετημένα έργα με χρόνια προβλήματα
Με αφορμή τις δηλώσεις του Αντώνη Σαμαρά περί «ασφυξίας», ο αν. υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης καταλογίζει «Πολιτικό θράσος» στον πρώην πρωθυπουργό, αποδίδοντας διαχρονικές ευθύνες στη Ν.Δ. για τις συμβάσεις...
Ναρκοθετημένα έργα με χρόνια προβλήματα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πτωτική πορεία στα δημόσια έργα καταγράφει ο ΣΑΤΕ
Η δεκαετής πτωτική πορεία των δημόσιων έργων αποτέλεσε βασική αιτία για την καθυστέρηση στην ανάπτυξη της χώρας, επισημάνθηκε στη χθεσινή γενική συνέλευση του Συνδέσμου Ανωνύμων Τεχνικών Εταιρειών (ΣΑΤΕ), του...
Πτωτική πορεία στα δημόσια έργα καταγράφει ο ΣΑΤΕ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αγώνας δρόμου για να μη χαθεί το ΕΣΠΑ
Περιθώριο ώς τον Μάρτιο του 2017 πήρε η Ελλάδα για να ολοκληρώσει τα έργα των αυτοκινητόδρομων και να απορροφήσει τις κοινοτικές επιδοτήσεις. Εάν δεν τα καταφέρει, θα υποχρεωθεί να τις επιστρέψει και...
Αγώνας δρόμου για να μη χαθεί το ΕΣΠΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μικρές αυξήσεις λόγω ΦΠΑ στα διόδια
Μικρές αυξήσεις στις τιμές των διοδίων φέρνει από αύριο η αναπροσαρμογή του ΦΠΑ από 23 σε 24% που θεσμοθετήθηκε με τον τελευταίο νόμο. Τα νέα τιμολόγια είναι «τσιμπημένα» κατά 0,05 έως και 2 ευρώ, ανάλογα με...
Μικρές αυξήσεις λόγω ΦΠΑ στα διόδια
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Παρατάσεις ζητούν οι εργολάβοι
Χέρι στα κονδύλια του Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης (νέο ΕΣΠΑ) της περιόδου 2014-2020 ετοιμάζονται να βάλουν οι εργολάβοι των αυτοκινητόδρομων. Λίγο πριν από την έναρξη των διαπραγματεύσεων με το υπουργείο...
Παρατάσεις ζητούν οι εργολάβοι
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σύσκεψη για τα έργα στην Πελοπόννησο
Τα έργα στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας είναι το θέμα της σημερινής σύσκεψης του υπουργού Γ. Σταθάκη με εκπρόσωπο της Περιφέρειας Πελοποννήσου, των βουλευτών, των δημάρχων και φορέων της...
Σύσκεψη για τα έργα στην Πελοπόννησο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας