Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Θολό τοπίο το 2016 στην κρουαζιέρα

Τα λιμάνια της χώρας που σήμερα υποδέχονται κρουαζιερόπλοια είναι 42 με αυτό του Πειραιά να συγκεντρώνει το 2015 τις περισσότερες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων (622) και 1.083.000 επιβάτες

Θολό τοπίο το 2016 στην κρουαζιέρα

  • A-
  • A+

Η κατάσταση στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, η είσοδος των προσφύγων, η αστάθεια στην Ευρώπη λόγω των τρομοκρατικών χτυπημάτων αλλά και η αλλαγή προορισμών προς Ασία-Αυστραλία-Σιγκαπούρη και αλλού είναι οι λόγοι που το τοπίο για την ελληνική κρουαζιέρα το 2016 παραμένει ακόμα θολό και οι υπεύθυνοι του κλάδου δεν μπορούν να προχωρήσουν σε ασφαλή αξιολόγηση των αφίξεων, λόγω καθυστέρησης που παρατηρείται στις κρατήσεις.

Αυτά δήλωσε ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) Θεόδωρος Κόντες, αναφερόμενος γενικότερα στη σημασία του κλάδου της κρουαζιέρας, στην ανάγκη μέτρων στήριξης και στις προοπτικές ανάπτυξής της.

Για πολλοστή φορά υποστήριξε ότι για να εξετάζονται ευέλικτα και χωρίς χρονοτριβή τα θέματα του κλάδου, χρειάζεται να συγκροτηθεί Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας στην οποία θα συμμετέχουν πρόσωπα και φορείς του κλάδου της τουριστικής ναυτιλίας με εμπειρία και γνώση του αντικειμένου, όπως επίσης και εκπρόσωποι της κεντρικής διοίκησης.

Δεν παρέλειψε δε να αναφερθεί στα έργα υποδομών που χρειάζονται τα λιμάνια κρουαζιέρας της χώρας, όπως και στην απλούστευση των διαδικασιών στη χορήγηση της visa για non Schengen τουρίστες.

Ρεκόρ στη Σαντορίνη

Τα λιμάνια της χώρας που σήμερα υποδέχονται κρουαζιερόπλοια είναι 42, με αυτό του Πειραιά να συγκεντρώνει το 2015 τις περισσότερες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων (622) και 1.083.000 επιβάτες, με δεύτερο της Σαντορίνης με 592 αφίξεις και 859.000 επιβάτες και τρίτο της Μυκόνου με 540 αφίξεις και 747.00 επιβάτες.

Αντίθετα, οι προβλέψεις για το 2016 με τις κρατήσεις που έχουν γίνει μέχρι σήμερα φέρνουν πρώτο το λιμάνι της Σαντορίνης, δεύτερο της Μυκόνου και τρίτο του Πειραιά.

Να σημειωθεί ότι συγκριτικά με το 2014 το λιμάνι που παρουσίασε μεγάλη αύξηση είναι αυτό της Σαντορίνης, καθώς από 512 οι αφίξεις ανέβηκαν στις 592, δηλαδή 80 κρουαζιερόπλοια επιπλέον από τον προηγούμενο χρόνο προσέγγισαν στη Σαντορίνη το 2015.

Από τις προσεγγίσεις των κρουαζιερόπλοιων στα 42 λιμάνια αλλά και τον αριθμό των επισκεπτών, ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ καταλήγει στα εξής συμπεράσματα:

● Οι αυξομειώσεις ανά έτος δείχνουν την αστάθεια που υπάρχει στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.

● Παρατηρείται μείωση των επισκεπτών στα νησιά που είναι πύλη εισόδου των προσφύγων.

● Το Λαύριο δείχνει αύξηση σε μεγάλο βαθμό κυρίως λόγω της δραστηριότητας της Celestyal Cruises.

 

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Καθοδική πορεία στην κρουαζιέρα
​Σημαντική μείωση στις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια το πρώτο τρίμηνο του 2018, συγκριτικά με το αντίστοιχο του 2017, δείχνουν τα στοιχεία της έρευνας που πραγματοποίησε η Τράπεζα της...
Καθοδική πορεία στην κρουαζιέρα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κρουαζιέρα θα σε πάω...
Τα 40,95 δισεκατομμύρια ευρώ έφτασε η οικονομική συνεισφορά του κλάδου της κρουαζιέρας για την Ευρώπη, σημειώνοντας αριθμό ρεκόρ και αύξηση 2% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Οι άμεσες δαπάνες του κλάδου...
Κρουαζιέρα θα σε πάω...
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η Πλοηγική Υπηρεσία σάλπαρε και για τη Βουλή
Η Πλοηγική Υπηρεσία και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει (υποστελέχωση λόγω έλλειψης προσωπικού, έλλειψη πλοηγίδων κ.ά.) δεν έρχονται πρώτη φορά στην επικαιρότητα. Η «Εφ.Συν.» επανειλημμένα έχει αναφερθεί στο...
Η Πλοηγική Υπηρεσία σάλπαρε και για τη Βουλή
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αναζητούνται λύσεις για διευκόλυνση της κρουαζιέρας στη Σαντορίνη
Διαχρονικά θέματα που αφορούν την κρουαζιέρα και έχουν σχέση με τη Σαντορίνη συζήτησε η αντιπροσωπεία της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας με τη νέα διοίκηση της Δημοτικής Αρχής Θήρας.
Αναζητούνται λύσεις για διευκόλυνση της κρουαζιέρας στη Σαντορίνη
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ανάκαμψη της κρουαζιέρας στην Ανατ. Μεσόγειο
Σημάδια ανάκαμψης παρουσιάζει η κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο ύστερα από τριετή κρίση λόγω γεωπολιτικών εντάσεων. Μια ανάκαμψη που ήρθε νωρίτερα απ’ ό,τι αναμενόταν και η οποία στηρίχτηκε σε μεγάλο βαθμό...
Ανάκαμψη της κρουαζιέρας στην Ανατ. Μεσόγειο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέες μηχανές για τις πέντε πλοηγίδες του Πειραιά
Ενα μήνυμα σε όσους αμφισβητούσαν τον δημόσιο χαρακτήρα της Πλοηγικής Υπηρεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας, ειδικά μετά την πώληση του ΟΛΠ στην Cosco, έστειλε χθες η πολιτική ηγεσία του, υπογράφοντας σύμβαση για...
Νέες μηχανές για τις πέντε πλοηγίδες του Πειραιά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας