Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Απειλείται με κλείσιμο η Διώρυγα της Κορίνθου

Οι εργαζόμενοι με επιστολή τους στον υπ. Οικονομικών καταγγέλλουν ότι η εταιρεία αντιμετωπίζει πρόβλημα λειτουργίας καθώς ο αριθμός τους έφτασε να μειωθεί από τους 140 που ήταν το 2009 στους 68

Απειλείται με κλείσιμο η Διώρυγα της Κορίνθου

  • A-
  • A+

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι εργαζόμενοι στη Διώρυγα της Κορίνθου, καθώς όπως υποστηρίζουν η εταιρεία απειλείται με κλείσιμο λόγω έλλειψης προσωπικού.

Το Δ.Σ. του Σωματείου «Εργατοτεχνίτες-ναυτεργάτες και υπάλληλοι Διώρυγος Κορίνθου» έστειλε επιστολή στον υπουργό Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτο, την οποία κοινοποίησε στα πολιτικά κόμματα και στους τοπικούς βουλευτές και μέσω αυτής τον ενημερώνει για την κατάσταση που επικρατεί στην εταιρεία (ΑΕΔΙΚ-Ανώνυμη Εταιρεία Διώρυγας Κορίνθου).

Οπως αναφέρεται, η εταιρεία «μετά από μια άσχημη ιδιωτικοποίηση κατά την περίοδο 2000-2009 και μετά από καταγγελία της σύμβασης από πλευράς ελληνικού Δημοσίου, απειλείται για δεύτερη φορά.

Κατά την ιδιωτικοποίηση οι οργανικές θέσεις είχαν μειωθεί αρκετά. Οταν η εταιρεία επανήλθε στο Δημόσιο συγκεκριμένες πολιτικές κατεύθυνσης, καθώς και η κακοδιοίκηση των εκάστοτε Δ.Σ., οδήγησαν στη δραματική μείωση του προσωπικού».

Οι εργαζόμενοι επισημαίνουν παράλληλα την ανάγκη πλήρωσης κενών οργανικών θέσεων ιδιαίτερα στον τομέα της ναυτικής υπηρεσίας όπου έχει να γίνει πρόσληψη από το 2008, ενώ όλο αυτό το διάστημα γίνονται μόνο αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδοτήσεων.

Ζητούν από τον υπουργό να «αναστήσει την εταιρεία, σε διαφορετική περίπτωση, όπως τονίζουν, θα μιλάμε για παταγώδη αποτυχία όλων μας που θα έχουμε καταφέρει να κλείσουμε ένα ιστορικό μνημείο, έναν κόμβο στρατηγικής σημασίας, ένα κανάλι που έχει κλείσει μόνο από τους Γερμανούς κατά την Κατοχή».

Να σημειωθεί ότι στη Διώρυγα τη δεκαετία 1990-2000 εργάζονταν 220 υπάλληλοι.

Από τότε έως και το 2009 έμειναν 140 (περίοδος ιδιωτικοποίησης), από το 2009 ώς και σήμερα δεν έχει γίνει καμία πρόσληψη, με αποτέλεσμα να έχουν μείνει 68 εργαζόμενοι.

Ο πρόεδρος του σωματείου Θύμιος Χριστοδούλου δήλωσε στην «Εφ.Συν.»:

«Οι τακτικές που ακολουθήθηκαν τα τελευταία 5 χρόνια μετά την επαναφορά στο Δημόσιο ήταν η απαξίωση της εταιρείας τόσο από θέμα προσωπικού όσο και των παγίων της, με σκοπό να δοθεί απαξιωμένη σε κάποιον ιδιώτη.

»Ζητάμε από την κυβέρνηση αλλά ιδιαίτερα από τον υπουργό Οικονομικών, ο οποίος είναι και ο μοναδικός μέτοχος, να πράξει τα απαραίτητα για την οργάνωση της εταιρείας με σκοπό να γίνει η επανεκκίνηση των στόχων όπως αναφέρει ο ιδρυτικός της νόμος (1067/80).

»Να αποτελέσει σημαντικό παράγοντα για την ανάπτυξη της ναυτιλίας και παράλληλα να επιτελέσει κοινωνικό έργο στην ευρύτερη περιοχή της Κορινθίας, διατηρώντας τη φυσιογνωμία ενός μεγάλου έργου υποδομής της χώρας».

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ολοκληρώθηκε το Γενικό Συμβούλιο της ΠΝΟ
Την πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση στις εργασιακές σχέσεις, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τον χώρο της ναυτικής εργασίας, κατήγγειλε σύσσωμο το σώμα των αντιπροσώπων που συμμετείχε στο ετήσιο γενικό συμβούλιο...
Ολοκληρώθηκε το Γενικό Συμβούλιο της ΠΝΟ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Δουλεμπορικά» ιδιωτικά γραφεία
Σοβαρές καταγγελίες για ιδιωτικά «δουλεμπορικά» γραφεία στον Πειραιά, κάνουν ναυτεργατικά σωματεία. ΠΕΝΕΝ και ΠΕΜΕΝ καταγγέλλουν την ύπαρξη γραφείων, που αναλαμβάνουν να βρουν δουλειά σε άνεργους ναυτικούς,...
«Δουλεμπορικά» ιδιωτικά γραφεία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αδιέξοδο στη συνάντηση ΠΝΟ-ακτοπλόων για τις συλλογικές συμβάσεις
Σε εκκρεμότητα παραμένει το ζήτημα της ανανέωσης των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στα πλοία της ακτοπλοΐας και σε αυτά των διεθνών γραμμών, καθώς χωρίς αποτέλεσμα πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες η...
Αδιέξοδο στη συνάντηση ΠΝΟ-ακτοπλόων για τις συλλογικές συμβάσεις
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αναστολή κινητοποιήσεων στη γραμμή Ραφήνα-Κυκλάδες
Κανονικά θα εκτελούνται από αύριο 1 Αυγούστου τα δρομολόγια των πλοίων από Ραφήνα για Κυκλάδες, καθώς το ναυτεργατικό σωματείο ΠΕΝΕΝ ανέστειλε τις απεργιακές κινητοποιήσεις που είχε προαναγγείλει σε...
Αναστολή κινητοποιήσεων στη γραμμή Ραφήνα-Κυκλάδες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στον πάγο η ΣΣΕ της ακτοπλοΐας
​Ακαρπη απέβη η συνάντηση ανάμεσα στην ΠΝΟ και τους ακτοπλόους για την ανανέωση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στα πληρώματα των πλοίων της ακτοπλοΐας και των επιβατηγών-οχηματαγωγών διεθνών γραμμών. Η...
Στον πάγο η ΣΣΕ της ακτοπλοΐας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Συνθήκες γαλέρας και «μαύρη» εργασία σε πλοία πέντε μεγάλων λιμανιών
Σοβαρές παραβιάσεις των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία από ναυτεργάτες χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, μειωμένες οργανικές συνθέσεις των πλοίων με εντατικοποίηση της δουλειάς και μη...
Συνθήκες γαλέρας και «μαύρη» εργασία σε πλοία πέντε μεγάλων λιμανιών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας