Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αντιδράσεις στην ενοποίηση του ΝΑΤ

Στη Δικαιοσύνη προσφεύγουν οι εργαζόμενοι στο ΝΑΤ γιατί, όπως καταγγέλλουν, ο Γ. Κατρούγκαλος έδωσε τη δυνατότητα στον πρόεδρο του Ταμείου να χορηγεί ελευθεροπλοΐες

NAT

Αντιδράσεις στην ενοποίηση του ΝΑΤ

  • A-
  • A+

Πέντε βασικούς λόγους που το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ) δεν μπορεί να ενταχθεί στον ενιαίο ασφαλιστικό φορέα που προωθείται από την κυβέρνηση εξήγησαν σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν οι υπάλληλοι στο Ταμείο, οι οποίοι συνεχίζουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις τους που ξεκίνησαν από την περασμένη Δευτέρα.

Σήμερα αναμένεται να επανεκτιμήσουν τη στάση τους προκειμένου να αποφασίσουν τι θα πράξουν.

Οι λόγοι αυτοί, όπως τους κατέθεσε ο πρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων του ΝΑΤ, είναι:

1. Χρόνος υπηρεσίας. Η πραγματική θαλάσσια υπηρεσία δεν μπορεί να φτάσει τα 35 ή 40 χρόνια, λόγω της ιδιαιτερότητας του ναυτικού επαγγέλματος.

2. Οριο ηλικίας. Οι ναυτεργάτες πάνω των 55 ετών δεν θα προσλαμβάνονται, πλην του πλοιάρχου Α και του Μηχανικού Α.

3. Η τήρηση του μητρώου των ασφαλισμένων είναι στην αρμοδιότητα του υπουργείου Ναυτιλίας.

4. Οι εισφορές δεν είναι από πριν καθορισμένες, καθώς πρέπει να εκκαθαριστούν τα ναυτολόγια, να εκδοθούν φύλλα εκκαθάρισης, στα οποία αποτυπώνεται ο αριθμός, η ειδικότητα και το χρονικό διάστημα ναυτολόγησης. Ουσιαστικά το ΝΑΤ είναι το λογιστήριο των ναυτιλιακών εταιρειών, όσον αφορά τις εισφορές εργοδοτών και ασφαλισμένων.

5. Η εκκαθάριση των ναυτολογίων προσδιορίζει και αποδίδει τις αναλογούσες εισφορές και άλλων οργανισμών όπως του Οίκου Ναύτου, ΚΕΑΝ (Κεφάλαιο Επικουρικής Ασφάλισης), ΕΛΟΕΝ (οικογενειακά επιδόματα) κ.ά.

Οπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο πρόεδρος του Συλλόγου, Β. Παπαδημητρίου, οι ναυτικοί εργάζονται περίπου 6,5 μήνες τον χρόνο, και με δεδομένο ότι στον ενιαίο φορέα απαιτούνται 40 χρόνια εργασίας η σύνταξή τους θα είναι 500 με 600 ευρώ.

Υποστήριξε επίσης ότι ένα μεγάλο πρόβλημα είναι η μαύρη ανασφάλιστη εργασία, καθώς τα τελευταία χρόνια με νόμους έχουν μειωθεί οι οργανικές συνθέσεις με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί η μαύρη εργασία.

Οπως ανέφερε ακόμα, το ΝΑΤ υπήρξε επί χρόνια αιμοδότης της ελληνικής οικονομίας - στις δεκαετίες 1980-1990 υπήρχαν 80.000 θέσεις εργασίας και 15.000 συνταξιούχοι, σήμερα αυτό έχει ανατραπεί και υπάρχουν περίπου 70.000 συνταξιούχοι και 15.000 θέσεις εργασίας.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης ο πρόεδρος του Συλλόγου κατήγγειλε τον υπουργό Εργασίας Γ. Κατρούγκαλο ότι με έγγραφό του «χορηγεί» αρμοδιότητες που δεν προβλέπει ο νόμος στον πρόεδρο του Δ.Σ. του ΝΑΤ προκειμένου να σπάσει την απεργία των εργαζομένων.

Εντέλλει δηλαδή τον πρόεδρο του Δ.Σ. του ΝΑΤ να υποκαταστήσει τις υπηρεσίες και να χορηγεί μόνος ελευθεροπλοΐες χωρίς την εισήγηση των υπηρεσιών, χωρίς να γνωρίζει δηλαδή εάν οι αιτούντες την ελευθεροπλοΐα έχουν εξοφλήσει τις οφειλές τους ή εάν έχουν τηρήσει τον διακανονισμό που έχουν κάνει, και προανήγγειλε προσφυγή στη Δικαιοσύνη ώστε να κριθεί η νομιμότητα της συγκεκριμένης ενέργειας.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Παζάρι για τις ΣΣΕ στα επιβατηγά πλοία
Ακαρπη απέβη η χθεσινή συνάντηση της διοίκησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας με τους ακτοπλόους που είχε αποκλειστικό θέμα την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στα επιβατηγά πλοία για το 2019.
Παζάρι για τις ΣΣΕ στα επιβατηγά πλοία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δεμένα τα πλοία σήμερα και αύριο
Σε εξέλιξη είναι 48ωρη απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας από τις 6 τα ξημερώματα μέχρι και τις 6 το πρωί της Τετάρτης. Δεν εξαιρούνται ούτε τα πλοία που μεταφέρουν πρόσφυγες. Η ΠΝΟ χαρακτηρίζει την...
Δεμένα τα πλοία σήμερα και αύριο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Συνάντηση Κατρούγκαλου με ΠΝΟ και λιμενικούς στο υπ. Ναυτιλίας
Στο υπουργείο Ναυτιλίας αναμένεται να βρεθεί σήμερα ο υπουργός Εργασίας Γιώργος Κατρούγκαλος έπειτα από αίτημα των συνδικαλιστικών εκπροσώπων των αξιωματικών λιμενικών αλλά και της ΠΝΟ ενώ η Πανελλήνια Ενωση...
Συνάντηση Κατρούγκαλου με ΠΝΟ και λιμενικούς στο υπ. Ναυτιλίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αναστολή κινητοποιήσεων στα έντεκα περιφερειακά λιμάνια
Οι πολυήμερες κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα 11 περιφερειακά λιμάνια της χώρας, με αίτημα την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ) για το 2018, φαίνεται ότι απέδωσαν καρπούς. Σύμφωνα με πληροφορίες...
Αναστολή κινητοποιήσεων στα έντεκα περιφερειακά λιμάνια
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επιμένει η ΠΝΟ για την απεργία στις 3/9
Nα επανεξετάσει την απόφασή της για πανελλαδική απεργία στις 3 Σεπτεμβρίου σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων, ζητούν οι ακτοπλόοι (ΣΕΕΝ) από την ΠΝΟ, καθώς -όπως επισημαίνουν είναι αδύνατον να βρεθούν λύσεις...
Επιμένει η ΠΝΟ για την απεργία στις 3/9
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Απεργεί αύριο η ΠΝΟ
Δεν αλλάζει τίποτα από την πλευρά της ΠΝΟ για την αυριανή 24ωρη πανελλαδική απεργία που έχει εξαγγείλει, παρά την απόφαση του υπουργείου Ναυτιλίας να ενσωματώσει τις προτάσεις-παρατηρήσεις της Ομοσπονδίας που...
Απεργεί αύριο η ΠΝΟ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας