Αθήνα, 35°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
35°C
37.2° 33.0°
5 BF
33%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
36°C
37.2° 35.8°
3 BF
39%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
36°C
36.0° 32.0°
3 BF
58%
Ιωάννινα
Ελαφρές νεφώσεις
34°C
33.9° 33.9°
3 BF
29%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
34°C
33.9° 33.9°
3 BF
36%
Βέροια
Αίθριος καιρός
36°C
36.5° 36.5°
2 BF
32%
Κοζάνη
Ελαφρές νεφώσεις
34°C
34.4° 34.4°
4 BF
14%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
34°C
33.6° 33.6°
3 BF
31%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
30°C
31.1° 29.8°
2 BF
66%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
33°C
34.9° 32.7°
2 BF
43%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
30°C
30.4° 30.4°
1 BF
58%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
32°C
31.7° 31.7°
3 BF
43%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
30°C
29.9° 29.9°
1 BF
79%
Λάρισα
Αίθριος καιρός
36°C
35.8° 35.8°
5 BF
23%
Λαμία
Ελαφρές νεφώσεις
39°C
39.4° 36.7°
4 BF
19%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
30°C
31.8° 29.9°
5 BF
63%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
39°C
38.8° 38.8°
3 BF
12%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
31°C
31.3° 31.0°
2 BF
61%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
33°C
33.1° 33.1°
3 BF
47%
Καστοριά
Σποραδικές νεφώσεις
31°C
31.3° 31.3°
2 BF
37%
ΜΕΝΟΥ
Τρίτη, 08 Ιουλίου, 2025
dialytirio ploion
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Διαλυτήριο πλοίων στο Μπανγκλαντές | © Dreamstime.com

Επενδύσεις σε «πράσινο» διαλυτήριο πλοίων ζητά το ΕΒΕΠ

Η Τουρκία, επί του παρόντος, κατέχει τη μοναδική μεγάλης κλίμακας ικανότητα ανακύκλωσης πλοίων στην περιοχή της Μεσογείου ● Με την εφαρμογή αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανονισμών από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) το 2025, αναμένεται αύξηση της ανακύκλωσης πλοίων, καθώς τα παλαιά πλοία θα καταστούν μη οικονομικά βιώσιμα.

Στον ευρωπαϊκό κατάλογο μονάδων ανακύκλωσης πλοίων ζητά το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ) να ενταχθεί η Ελλάδα, καθώς, όπως αναφέρει, ουδεμία κίνηση έχει γίνει προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης ενός οικολογικού, «πράσινου» διαλυτήριου πλοίων στην ελληνική επικράτεια.

«Οσο εμείς μένουμε στις συζητήσεις για το περιβάλλον, τη γαλάζια οικονομία, την ανακύκλωση σε θεωρητικό επίπεδο, άλλοι Ευρωπαίοι έχουν προχωρήσει στο πρακτικό μέρος με στόχο να “χαλυβδώσουν” την οικονομία τους. Παραδοσιακές ναυτικές ευρωπαϊκές χώρες επιδιώκουν, μάλιστα, να αναπτύξουν μια εναλλακτική λύση και να σταματήσουν την εξαγωγή πλοίων τους προς διάλυση στην Τουρκία, η οποία, επί του παρόντος, κατέχει τη μοναδική μεγάλης κλίμακας ικανότητα ανακύκλωσης πλοίων στην περιοχή της Μεσογείου» σημειώνει το ΕΒΕΠ.

Κάνει γνωστό ότι ευρωπαϊκές χώρες, όπως οι Γερμανία, Νορβηγία και Δανία, επενδύουν σήμερα στα διαλυτήρια πλοίων, σε μια προσπάθεια να ανασχέσουν την εξαγωγή ναυπηγικού χάλυβα, αλλά κυρίως την επαναγορά του από τα διαλυτήρια χωρών της Ασίας. Συγκεκριμένα, στη Δανία η αρμόδια Αρχή έχει εγκρίνει συνολικά 4 μονάδες ανακύκλωσης πλοίων και έχει υποβάλει στην Επιτροπή όλες τις πληροφορίες, ώστε να συμπεριληφθούν άμεσα στον ευρωπαϊκό κατάλογο. Η Νορβηγία έχει πέντε μονάδες σε λειτουργία, ενώ οι Νορβηγοί έχουν προνοήσει και για την ανακύκλωση των πλαστικών σκαφών.

Στη Γερμανία, η εταιρεία EWD Recycling στοχεύει να επικεντρωθεί, κυρίως, στη διάλυση ποντοπόρων πλοίων, πλοίων εσωτερικής ναυσιπλοΐας και επιβατηγών πλοίων ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας. Σύμφωνα με τη Γερμανική Ενωση Εφοπλιστών, περίπου 700 πλοία διαλύονται κάθε χρόνο, με τα περισσότερα να καταλήγουν σε διαλυτήρια σε Πακιστάν, Μπανγκλαντές, Ινδία και Τουρκία, όπου οι ανησυχίες για την ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος έχουν εκφραστεί εδώ και πολλά χρόνια.

Να σημειωθεί ότι στα τέλη Ιουλίου του 2025 τίθεται σε εφαρμογή η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ για την ασφαλή και περιβαλλοντικά ορθή ανακύκλωση πλοίων, η οποία αναμένεται να ενισχύσει τις προσπάθειες για ασφαλέστερη και πιο βιώσιμη ανακύκλωση πλοίων. Σύμφωνα με το ΕΒΕΠ, στη Μεσόγειο, η ανακύκλωση πλοίων είναι περιορισμένη, με τις περισσότερες δραστηριότητες να επικεντρώνονται στην Τουρκία, ενώ, όπως υπογραμμίζει, με την εφαρμογή αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανονισμών από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) το 2025, αναμένεται αύξηση της ανακύκλωσης πλοίων, καθώς τα παλαιά θα καταστούν μη οικονομικά βιώσιμα.

«Είναι οξύμωρο να οδηγούνται στα τουρκικά διαλυτήρια πλοία του στόλου της Ε.Ε. με το “επικάλυμμα” ότι τα τουρκικά ναυπηγεία πληρούν τους κανονισμούς της Ε.Ε. και η τουρκική οικονομία να καρπώνεται τεράστια κέρδη, είτε από τον ναυπηγικό χάλυβα, μέρος του οποίου χρησιμοποιείται από την “αμυντική” βιομηχανία, είτε από τη δευτερογενή αγορά των μεταχειρισμένων υλικών που καθαιρούνται από τα υπό διάλυση πλοία» επισημαίνει το Επιμελητήριο.

Τέλος, αναφέρει ότι αν και η Ελλάδα πρωταγωνιστεί στην παγκόσμια ναυτιλία, δεν διαθέτει συγκροτημένη μονάδα ανακύκλωσης πλοίων, προσαρμοσμένη στις αυστηρές εθνικές και ευρωπαϊκές περιβαλλοντικές απαιτήσεις, που θα μπορούσε να δημιουργήσει σημαντικά οφέλη για την εθνική οικονομία, το ΑΕΠ και την απασχόληση. Το ερώτημα που θέτει προς όλες τις κατευθύνσεις ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, είναι «για πόσο καιρό ακόμα θα συνεχίσουμε να πετάμε τον θαλάσσιο πλούτο μας και να τον καρπώνονται οι γείτονές μας;».

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Επενδύσεις σε «πράσινο» διαλυτήριο πλοίων ζητά το ΕΒΕΠ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας