Για τα σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα που προκαλεί στον Πειραιά η κρουαζιέρα, καθώς αυξάνει την κίνηση των τροχοφόρων στο ήδη επιβαρυμένο οδικό δίκτυο, κάνει λόγο με παρέμβασή της η δημοτική παράταξη «Αλλάζουμε τον Πειραιά για Ολους και Ολες» με επικεφαλής τον Γιώργο Γαβρίλη. Προς επίρρωσιν των ισχυρισμών της η παράταξη παραθέτει στοιχεία που αποτυπώνουν το μέγεθος του κυκλοφοριακού προβλήματος και των συνεπειών του (ηχορύπανση και ατμοσφαιρική ρύπανση) από την Κυριακή 11 Μαΐου 2025 της κίνησης των οχημάτων στους δρόμους του Πειραιά για την εξυπηρέτηση των επιβατών τριών κρουαζιερόπλοιων.
Σύμφωνα με αυτά, μόνο για τρία κρουαζιερόπλοια («Majestic Princess» και «Resilient Lady» στο «Λιοντάρι» και «Μarella Explorer» στην πύλη Ε11) διακινήθηκαν τουλάχιστον 5.000 ταξί, που έκαναν σχεδόν 10.000 διαδρομές (αναχώρηση- επιστροφή), 42 πούλμαν με τουλάχιστον 112 διαδρομές, εφτά 20αρια πούλμαν με 75 διαδρομές και 24 διώροφα τουριστικά λεωφορεία (hop on - hop off) με 96 διαδρομές.
«Από όλη αυτή την κίνηση που προστίθεται στην κυκλοφορία του επιβατικού λιμανιού τι μένει στον Πειραιά, εκτός από την όχληση; Υπάρχει όφελος για την πόλη;» ρωτά και αναφέρει ότι κατά τις συναντήσεις δημόσιων σχέσεων του ΟΛΠ/Cosco με τον υπουργό Ναυτιλίας ή με τη δημοτική αρχή δεν έγινε συζήτηση γι’ αυτά τα θέματα, επιβεβαιώνοντας την επιλογή της Cosco να αναπτύσσει χωρίς όρια και όρους τη δραστηριότητά της αδιαφορώντας για την πόλη. «Ωστόσο η πόλη και οι πολίτες δεν θα μείνουν αδρανείς στη μετατροπή του Πειραιά σε ένα... κέντρο διερχομένων» επισημαίνει και κάνει γνωστό ότι ετοιμάζει διαδοχικές ενέργειες με στόχο:
1. Να εξεταστούν εναλλακτικές διαδρομές από και προς το λιμάνι για τη μετακίνηση των επιβατών προς το κέντρο της Αθήνας.
2. Να δρομολογηθούν επιτέλους μεγάλα αναγκαία έργα, όπως η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ στην είσοδο του Πειραιά και η εντός του λιμανιού σύνδεση της περιοχής της κρουαζιέρας με τους σταθμούς του μετρό και του τραμ.
3. Να ρυθμιστεί ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που θα προσεγγίζουν με βάση τις δυνατότητες εξυπηρέτησης της πόλης, όπως έγινε στη Βαρκελώνη, στη Βενετία, στη Μασσαλία και στο Αμστερνταμ.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας