• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 11.3°C / 14.4°C
    1 BF
    90%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 7.0°C / 13.6°C
    2 BF
    87%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 10.0°C / 13.0°C
    3 BF
    74%
  • Ιωάννινα
    Ψιχάλες μικρής έντασης
    8°C 7.9°C / 8.1°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 11.9°C
    3 BF
    94%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 6.3°C / 11.9°C
    1 BF
    94%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 4.0°C / 6.8°C
    4 BF
    93%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.6°C / 12.4°C
    1 BF
    82%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 10.5°C / 17.0°C
    5 BF
    78%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 11.9°C / 12.9°C
    2 BF
    94%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 12.2°C / 14.1°C
    3 BF
    82%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.8°C / 13.6°C
    4 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 10.9°C
    0 BF
    93%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 10.5°C / 12.9°C
    0 BF
    82%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.0°C / 11.2°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 15.4°C / 17.8°C
    1 BF
    74%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 11.5°C / 14.6°C
    0 BF
    87%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.3°C / 13.8°C
    2 BF
    89%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 7.1°C / 13.7°C
    3 BF
    88%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 5.8°C / 5.8°C
    2 BF
    93%

Στην ανεπίσημη ενημέρωση των δημοσιογράφων ο Χρήστος Σπίρτζης διαβεβαίωσε ότι το υπουργείο είναι έτοιμο να δημοπρατήσει την άνοιξη το πρώτο τμήμα των 11,7 χλμ. από το άλσος Βεΐκου ώς την περιοχή Γουδή

EUROKINISSI/ ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Κοντά στην εκκίνηση η νέα γραμμή του μετρό

  • A-
  • A+

Με «προίκα» τη γενναία χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ και με την είσοδο για πρώτη φορά ιδιωτών στα έργα του μετρό, το υπουργείο Υποδομών δρομολογεί την πολυδιαφημισμένη «γραμμή 4», που θα εξυπηρετήσει πυκνοδομημένες περιοχές, όπως το Γαλάτσι και η Κυψέλη, θα φτάνει στο κέντρο της Αθήνας και θα συνεχίζει στο Μαρούσι και τη Λυκόβρυση, ώς την εθνική οδό. Με προϋπολογισμό 3,25 δισ. ευρώ, το σημαντικό αυτό έργο δεν «χωρούσε» στο νέο ΕΣΠΑ.

Η εικόνα όμως άλλαξε μετά τη χθεσινή διευκρίνιση από την πλευρά της ΕΤΕπ ότι η τράπεζα είναι έτοιμη να αυξήσει στο 75% τη συμμετοχή της στο κόστος κατασκευής του μετρό.

Αυτό σημαίνει ότι οι ιδιώτες μπορούν να συμβάλουν με το υπόλοιπο ποσό, καλύπτοντας τις προϋποθέσεις για να ενταχθεί η νέα γραμμή του μετρό στο πακέτο Γιούνκερ των 35 δισ. ευρώ.

Στην ανεπίσημη ενημέρωση των δημοσιογράφων, μετά τη συνάντηση με τον Β. Χόγερ, ο Χρήστος Σπίρτζης διαβεβαίωσε ότι το υπουργείο είναι έτοιμο να δημοπρατήσει την άνοιξη το πρώτο τμήμα των 11,7 χλμ. από το άλσος Βεΐκου ώς την περιοχή Γουδή.

Διευκρίνισε ότι το Δημόσιο δεν θα συμμετάσχει στη χρηματοδότηση, αλλά θα έχει την αποκλειστική ευθύνη για τη λειτουργία του μετρό και θα εξοφλήσει το έργο από τα έσοδα των εισιτηρίων. Αφησε, δε, ανοιχτό το ενδεχόμενο να αποπληρωθούν οι ιδιώτες από την αξιοποίηση ακινήτων του Δημοσίου γύρω από τους σταθμούς.

Ο υπουργός Υποδομών διευκρίνισε ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης θα προχωρήσει με χωριστή συμφωνία, για την οποία δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες.

Φαίνεται πάντως ότι η ολοκλήρωση των έργων μετατίθεται για το 2020. Από τα στοιχεία που έδωσε είναι σαφές ότι μπορεί να δημοπρατηθεί στις αρχές του 2016 η υπογειοποίηση της γραμμής του Ηλεκτρικού από το Νέο Φάληρο ώς τον Πειραιά, με κατασκευή νέου σταθμού στην περιοχή του εργοστασίου Καρέλια, συνολικού κόστους 100 εκατ. ευρώ.

 

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Το 2020 φτάνει το Μετρό στον Πειραιά
Σε δύο δόσεις προβλέπεται να δοθεί σε λειτουργία η επέκταση της γραμμής του Μετρό στον Πειραιά. Στα μέσα του 2019 αναμένεται να λειτουργήσουν οι τρεις πρώτοι σταθμοί (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια), ενώ...
Το 2020 φτάνει το Μετρό στον Πειραιά
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κονδύλια για πληρωμή εργαζομένων του ΟΑΣΘ
Δεσμεύσεις από τη διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) ότι θα πληρωθούν οι εργαζόμενοι, ζήτησε ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης προκειμένου να της προκαταβάλει την επιχορήγηση...
Κονδύλια για πληρωμή εργαζομένων του ΟΑΣΘ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κίνδυνος επιστροφής ευρωπαϊκών κονδυλίων
Υπάρχουν σοβαρές καθυστερήσεις για περισσότερα από 80, από τα συνολικά 181, έργα ή προγράμματα, τα οποία την τελευταία πενταετία βρίσκονταν υπό την εποπτεία της Task Force, ενώ υπάρχει κίνδυνος να επιστραφούν...
Κίνδυνος επιστροφής ευρωπαϊκών κονδυλίων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Οι «γαλάζιοι» ανάδοχοι
Με πολύ σκληρή γλώσσα απάντησε ο Χρήστος Σπίρτζης στις δηλώσεις του Βαγγέλη Μεϊμαράκη, ο οποίος υποστήριξε ότι η Ν.Δ. έκανε τα μεγάλα έργα και καταλόγισε στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ... εγκληματική αδιαφορία για τους...
Οι «γαλάζιοι» ανάδοχοι
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ενοχλεί η κατάργηση των «κεφαλο-κυνηγών»
«Οχι» στην κατάργηση των «κεφαλοκυνηγών», λέει ο Γιάννης Οικονόμου, ο απερχόμενος πρόεδρος της κρατικής ΟΣΥ, του φορέα των λεωφορείων και τρόλεϊ. Με ανάρτηση στο Facebook δημοσιοποίησε τη διαφωνία με την...
Ενοχλεί η κατάργηση των «κεφαλο-κυνηγών»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Aπογειώθηκαν» οι πτήσεις τσάρτερ
Αύξηση 18,2% παρουσίασαν τον Μάρτιο οι πτήσεις, συνεχίζοντας την ανοδική πορεία που καταγράφεται τους τελευταίους μήνες. Εχει ενδιαφέρον ότι «απογειώθηκαν» οι πτήσεις τσάρτερ, που παρουσίασαν αύξηση 37,1%. Τα...
«Aπογειώθηκαν» οι πτήσεις τσάρτερ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας