Στο υπουργείο Ναυτιλίας βρέθηκαν και πάλι οι δήμαρχοι και φορείς της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου σχεδόν ενάμιση μήνα μετά τη συνάντηση που είχαν με τον προηγούμενο υπουργό Ναυτιλίας, Χρήστο Στυλιανίδη. Το Σάββατο συναντήθηκαν με τον νέο υπουργό Βασίλη Κικίλια και το θέμα συζήτησης ήταν και αυτή τη φορά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα νησιά τους με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.
Ο υπουργός ενημερώθηκε από τη δήμαρχο Λήμνου, Ελεονώρα Γεώργα, τον έπαρχο Λήμνου - Αγίου Ευστρατίου, Απόστολο Κουτσογιάννη, και τον δήμαρχο Αγίου Ευστρατίου, Κωσταντίνο Σινάνη, για τις δυσκολίες που σχετίζονται με την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση των νησιών και την ανάγκη ανάληψης πρωτοβουλιών εκ μέρους του υπουργείου για την ταχύτερη αποκατάσταση της συγκοινωνίας. Παρόντες ήταν ο πρώην υπουργός και βουλευτής Λέσβου - Λήμνου της Ν.Δ., Χαράλαμπος Αθανασίου, ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας και ο γ.γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλης Κουτουλάκης.
Ο κ. Κικίλιας παρουσίασε στους εκπροσώπους των δύο νησιών το πλαίσιο για την αποκατάσταση των δρομολογίων, επισημαίνοντας ότι η γραμμή Λαύριο - Αγιος Ευστράτιος - Λήμνος - Καβάλα αποτελεί «αδιαπραγμάτευτο πυλώνα του συγκοινωνιακού δικτύου του Βορείου Αιγαίου και ότι θα υπάρχει ανοιχτός και ειλικρινής διάλογος με σεβασμό στις ανάγκες των νησιωτών». Υποστήριξε μάλιστα ότι για την άγονη γραμμή έχουν εκφράσει ενδιαφέρον ακτοπλοϊκές εταιρείες για την ανάληψη δρομολογίων, στο πλαίσιο του διαγωνισμού που υλοποιείται, μετά τη δικαίωση του υπουργείου Ναυτιλίας από το ΣτΕ. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε επίσης στην ανάγκη υλοποίησης κρίσιμων λιμενικών υποδομών σε Αγιο Ευστράτιο και Μύρινα. Να σημειωθεί ότι στη δέσμευση για επαναφορά της σύνδεσης της Λήμνου με την Καβάλα είχε προχωρήσει και ο προηγούμενος υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης.
Υπενθυμίζεται ότι τον φετινό χειμώνα τα δύο νησιά πέρασαν σοβαρές δυσκολίες με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες τους, καθώς προέκυψαν μια σειρά από «καραμπόλες» λόγω της μεγάλης καθυστέρησης του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές μετά την προσφυγή ακτοπλοϊκών εταιρειών στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) και στη συνέχεια την προσφυγή του υπουργείου στο ΣτΕ. Η απόφαση του ΣτΕ εκδόθηκε πρόσφατα και δικαίωσε το υπουργείο, οπότε ο διαγωνισμός για τις 74 δρομολογιακές γραμμές που εξυπηρετούνται με συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας και ο οποίος κανονικά θα έπρεπε να είχε διεξαχθεί τον Οκτώβριο του 2024 είναι σε εξέλιξη. Ενα από τα σοβαρά προβλήματα που είχε δημιουργηθεί προκαλώντας τις σφοδρές αντιδράσεις των κατοίκων της Λήμνου αλλά και της Καβάλας ήταν η αφαίρεση της σύνδεσης του νησιού με την Καβάλα, μπαίνοντας στη θέση της η Αλεξανδρούπολη.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας