Αθήνα, 10°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
10°C
11.2° 8.5°
2 BF
51%
Θεσσαλονίκη
Αίθριος καιρός
9°C
10.4° 7.6°
2 BF
59%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
10°C
10.0° 7.7°
2 BF
59%
Ιωάννινα
Ελαφρές νεφώσεις
8°C
7.9° 7.9°
1 BF
61%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
10°C
9.9° 9.9°
0 BF
57%
Βέροια
Αίθριος καιρός
10°C
10.4° 10.4°
2 BF
51%
Κοζάνη
Αίθριος καιρός
3°C
3.4° 3.4°
1 BF
38%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
7°C
6.7° 6.7°
1 BF
70%
Ηράκλειο
Αραιές νεφώσεις
12°C
11.9° 10.5°
5 BF
58%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
11°C
11.9° 10.5°
3 BF
40%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
4 BF
50%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
10°C
10.1° 10.1°
1 BF
43%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
11°C
12.0° 10.9°
2 BF
71%
Λάρισα
Αίθριος καιρός
7°C
6.6° 6.6°
1 BF
63%
Λαμία
Αίθριος καιρός
7°C
8.9° 6.7°
1 BF
88%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
11°C
13.8° 11.0°
4 BF
32%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
8°C
8.3° 8.3°
2 BF
51%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
9°C
9.4° 6.3°
2 BF
49%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
8°C
8.1° 8.1°
1 BF
65%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
9°C
8.5° 8.5°
1 BF
36%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 20 Μαρτίου, 2025
σουπερμάρκετ
σουπερμάρκετ | © Enruta | Dreamstime.com

Νέα κέρδη για τα σούπερ μάρκετ, νέα άνοδος στα τρόφιμα

Η κραυγαλέα αντίθεση που περιγράφει πως επωφελούνται οι μεγάλες αλυσίδες από τα συνεχή βάρη στα νοικοκυριά.

Έρευνα της εταιρείας ανάλυσης αγοράς Circana καταγράφει άνοδο 2,6% στον τζίρο των καταστημάτων από 1.000-2.500 τ.μ. σε σχέση με το 2023.

Συνολικά η αγορά εμφάνισε τζίρο 12,1 δισ. ευρώ έναντι 11,8 δισ. ευρώ το 2023. Οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 3,1% και ειδικά σε τουριστικές περιοχές, όπως η Κρήτη (5,2%), η Πελοπόννησος (+3,1%), η Θεσσαλονίκη (+2,7%), η Αττική (2%). Ακόμα, τα στοιχεία για 5,5% ενίσχυση της προτίμησης στα μικρότερα σημεία πώλησης δείχνουν την ανάγκη για καθημερινές αγορές. 

Τα είδη διατροφής είναι η μόνη ανάμεσα στις τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων, που συνεχίστηκαν οι ανατιμήσεις την περασμένη χρονιά, και μάλιστα κατά 2,8%. «Πρώτα» τα γαλακτοκομικά με αύξηση 6,1% και ακολουθούν τα αλκοολούχα ποτά με 5,1%, τα κατεψυγμένα τρόφιμα με 5% και τα αναψυκτικά με 4,6%.

Η τιμή ανά τεμάχιο στα τρόφιμα αυξήθηκε μεσοσταθμικά 0,7%, οδηγώντας περισσότερους καταναλωτές προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (pl), που είναι ψηλά στις επιλογές των καταναλωτών. Το μερίδιο τους επί του συνόλου των προϊόντων που πωλήθηκαν στα ράφια διαμορφώθηκε στο 26,7%, κατά 4,4 μονάδες σε σύγκριση με το 2023. Στον αντίποδα, οι τιμές στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής υποχώρησαν 3,1% και στα καθαριστικά 2,3%, λόγω αύξησης των προσφορών. 

Σύμφωνα με την ίδια εταιρία, οι συνολικές πωλήσεις σε αξία στο οργανωμένο λιανεμπόριο το 12μηνο έφτασαν τα 12,148 δισ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 2,6%, ενώ οι τιμές είδαν οριακή μείωση, κατά -0,2% μεσοσταθμικά. Και η κατανάλωση, βάσει του όγκου των πωλήσεων, αυξήθηκε κατά 2,8% σε σύγκριση με το 2023. Όμως, αξίζει να σημειωθεί ότι, ενώ στη διάρκεια του 10μήνου –με εξαίρεση τον Φεβρουάριο– η κατανάλωση κατέγραφε ανοδική πορεία, το τελευταίο δίμηνο κινήθηκε πτωτικά.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Νέα κέρδη για τα σούπερ μάρκετ, νέα άνοδος στα τρόφιμα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας