Το απίστευτο αλαλούμ που παρατηρείται από τις αρχές του μήνα με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στα Κύθηρα και Αντικύθηρα και με τους κατοίκους των νησιών να παραμένουν από τις 2 Φεβρουαρίου χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά συνεχίζεται. Το υπουργείο Ναυτιλίας προσπαθεί να βρει λύσεις, ωστόσο η εξέλιξη των γεγονότων δείχνει ότι δεν τα καταφέρνει. Οι λύσεις που δίνει είναι προσωρινές, αποσπασματικές, ανακοινώνονται την τελευταία στιγμή και λύνουν τα προβλήματα των δύο νησιών εν μέρει και όχι ουσιαστικά.
Χθες μια νέα ανακοίνωση του υπουργείου έφερε και πάλι τα πάνω κάτω. Εκεί που οι νησιώτες, κάτοικοι και επαγγελματίες, περίμεναν το πλοίο «Κεφαλονιά» της «Levante Ferries V» να ξεκινήσει το δρομολόγιο στην άγονη-επιδοτούμενη γραμμή Πειραιάς - Κύθηρα - Αντικύθηρα - Κίσσαμος, όπως εξάλλου επίσημα είχε ανακοινωθεί, και το οποίο δεν πραγματοποιείται από τις 2 Φεβρουαρίου, έμαθαν ότι το δρομολόγιο τροποποιήθηκε μετά από αίτηση της εταιρείας και από χθες μέχρι και τις 21 Φεβρουαρίου το πλοίο «Κεφαλονιά» θα εκτελεί τη γραμμή Νεάπολη - Κύθηρα - Αντικύθηρα και επιστροφή, με ελεύθερη δρομολόγηση.
Δηλαδή οι κάτοικοι των Κυθήρων - Αντικυθήρων ή και οι επισκέπτες τους μέχρι τις 21 Φεβρουαρίου –αν και τότε δεν γνωρίζουμε τι θα συμβεί–, εάν θέλουν να φτάσουν στα Κύθηρα, έχουν δύο τρόπους: ή να ταξιδέψουν αεροπορικώς ή να πάνε οδικώς στη Νεάπολη Λακωνίας και από κει να πάρουν το πλοίο και να φτάσουν στα Κύθηρα· και με τους ίδιους τρόπους να φύγουν. Φυσικά από την πλήρη απομόνωση που είχαν τις τελευταίες 12 μέρες, είναι μια μικρή ανακούφιση η λύση που δόθηκε με τη Νεάπολη, ωστόσο δεν λύνει το ζήτημα.
Γιατί προέκυψε το νέο πρόβλημα και το υπουργείο προχώρησε σε αυτή την προσωρινή λύση ανάγκης; Ας δούμε λίγο το ιστορικό της ταλαιπωρίας των νησιωτών, προκειμένου να καταλάβουμε τι ακριβώς έχει συμβεί. Το μοναδικό πλοίο «Aqua Jewel», της εταιρείας Sea Jet που εξυπηρετούσε την άγονη επιδοτούμενη και εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιάς - Κύθηρα - Αντικύθηρα - Κίσσαμος αποσύρθηκε ξαφνικά για την ετήσια συντήρησή του, χωρίς ωστόσο να έχει βρεθεί λύση αντικατάστασής του. Παράλληλα το πλοίο «Πορφυρούσα», που συνέδεε το νησί με την Πελοπόννησο, είχε βγει σε ετήσια νόμιμη ακινησία για τη συντήρησή του.
Μετά από αυτή την εξέλιξη, το υπουργείο Ναυτιλίας προχώρησε σε έκδοση πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος και τη γραμμή ανέλαβε η εταιρεία «Levante Ferries V» η οποία αναμενόταν να ξεκινήσει δρομολόγια στις 11 Φεβρουαρίου με το πλοίο «Κεφαλονιά». Και από δω και μετά ξεκινούν τα απίστευτα. Οι πληροφορίες λένε ότι μόλις το πλοίο έφτασε στον Πειραιά, διαπιστώθηκε ότι δεν είχε το απαραίτητο πιστοποιητικό κυματισμού για το συγκεκριμένο πέλαγος και έτσι δεν μπορούσε να πραγματοποιήσει το δρομολόγιο με επιβάτες. Και για τον λόγο αυτό χθες απέπλευσε από τον Πειραιά για τα Κύθηρα μεταφέροντας μόνο φορτηγά, καθώς τα νησιά έχουν ξεμείνει από προμήθειες. Οπότε μέχρι να λάβει τα πιστοποιητικά –και εάν τα λάβει–, το πλοίο θα εκτελεί το δρομολόγιο από τη Νεάπολη Λακωνίας και όχι από τον Πειραιά.
Πράγματι μιλάμε για απίστευτες καταστάσεις εν έτει 2025, με τους κατοίκους και τους φορείς να είναι εξοργισμένοι και να ζητούν τα αυτονόητα: ομαλή και προγραμματισμένη ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά, τη Νεάπολη και την Κρήτη.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας