Αθήνα, 11°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
11°C
11.7° 8.7°
1 BF
66%
Θεσσαλονίκη
Αίθριος καιρός
10°C
11.1° 9.1°
1 BF
66%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
10°C
9.9° 9.0°
2 BF
73%
Ιωάννινα
Ελαφρές νεφώσεις
6°C
5.9° 5.9°
1 BF
81%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
3°C
2.9° 2.9°
0 BF
75%
Βέροια
Αίθριος καιρός
10°C
10.4° 10.4°
0 BF
62%
Κοζάνη
Αίθριος καιρός
5°C
5.4° 5.4°
1 BF
61%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
8°C
7.9° 7.9°
2 BF
91%
Ηράκλειο
Αραιές νεφώσεις
13°C
12.8° 10.8°
4 BF
54%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
10°C
10.9° 10.0°
3 BF
48%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
12°C
12.4° 12.4°
4 BF
54%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
12°C
11.8° 11.8°
3 BF
55%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
11°C
10.9° 10.9°
2 BF
40%
Λάρισα
Αίθριος καιρός
6°C
5.9° 5.9°
1 BF
81%
Λαμία
Αίθριος καιρός
11°C
11.6° 8.4°
0 BF
68%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
14°C
14.8° 13.8°
3 BF
32%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
4°C
7.7° 3.8°
2 BF
81%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
10°C
9.9° 9.9°
0 BF
75%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
9°C
8.6° 8.6°
2 BF
85%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
7°C
7.2° 7.2°
1 BF
57%
ΜΕΝΟΥ
Παρασκευή, 21 Μαρτίου, 2025
Λιμάνι της Θεσσαλονίκης
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΜΕΓΑΛΟΣΤΟΜΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ MASTER PLAN

Πανηγυρισμοί Στυλιανίδη για τα μόλις 7 χρόνια καθυστέρησης στον Λιμένα Θεσσαλονίκης

Χωρίς ούτε μία εξήγηση για την επταετή καθυστέρηση, η κυβέρνηση και οι ιδιώτες διαχειριστές του λιμανιού Θεσσαλονίκης προχώρησαν σε ανακοινώσεις για την έγκριση του Master Plan για τον Λιμένα Θεσσαλονίκης, με την έκδοση του υπ’ αριθμόν 12/2025 προεδρικού διατάγματος (ΦΕΚ Α’ 18/10-2-2025). Οι ιδιώτες φυσικά τη δουλειά τους κάνουν, η κυβέρνηση όμως -που έδωσε τρεις (!) παρατάσεις με τρεις τροποποιήσεις της σύμβασης παραχώρησης, απαλλάσσοντας την ΟΛΘ Α.Ε. από ποινικές ρήτρες και καταβολή διαφευγόντων εσόδων του Δημοσίου- για τι ακριβώς πανηγύριζε;

Επισήμως η ΟΛΘ Α.Ε. σημειώνει στην ανακοίνωσή της ότι «με την έγκριση του επικαιροποιημένου Master Plan και της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η ΟΛΘ Α.Ε. βρίσκεται σε θέση να υλοποιήσει πλήρως τις υποχρεωτικές επενδύσεις που σχετίζονται με την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του λιμένα». Και επειδή το πρώτο θέμα είναι φυσικά η επέκταση του Προβλήτα 6, που θα αναβαθμίσει αυτομάτως το λιμάνι, αφού θα δέχεται και πλοία εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών έως 24.000 TEU, η ΟΛΘ Α.Ε. διευκρινίζει πως «οι διαδικασίες υλοποίησης της επένδυσης στον Προβλήτα 6 θα κινηθούν άμεσα, με τη λήψη όλων των απαραίτητων αδειών για τα σχετικά κατασκευαστικά έργα, εξέλιξη η οποία αναμένεται εντός των επόμενων μηνών».

Σε δήλωσή του ο εκτελεστικός πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Αθανάσιος Λιάγκος, υπογραμμίζει ότι η ΟΛΘ Α.Ε., «έχοντας πραγματοποιήσει υποχρεωτικές και μη υποχρεωτικές επενδύσεις άνω των 71,3 εκατομμυρίων ευρώ από τον Μάρτιο του 2018, είναι πλήρως προετοιμασμένη για την υλοποίηση του αναπτυξιακού σχεδιασμού της και των έργων του Master Plan, τα οποία θα έχουν σημαντική συνεισφορά και πολλαπλασιαστικό αντίκτυπο για την οικονομία και την κοινωνία, σε τοπικό και εθνικό επίπεδο».

Αλήθεια είναι πάντως ότι η ανακοίνωση της ΟΛΘ Α.Ε. είναι πολύ μετρημένη ακόμη και σε σχέση με δηλώσεις που έχουν κάνει στελέχη της εταιρείας το προηγούμενο διάστημα σε δημόσιες εκδηλώσεις παρουσίασης έργων και σχεδίων. Αντιθέτως, η γνωστή και μη εξαιρετέα πολιτικάντικη μεγαλόστομη φρασεολογία εντοπίζεται στην ανακοίνωση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη. «Φιλοδοξούμε η Θεσσαλονίκη να πρωταγωνιστήσει ως κύριος λιμένας των Βαλκανίων» είναι ο τίτλος του σχετικού δελτίου Τύπου και είναι να απορεί κανείς γιατί αυτή η «φιλοδοξία» παρατεινόταν επτά χρόνια τώρα. Και τα νοήματα «ζαλίζονται» στην παρουσίαση της υπογραφής του Π.Δ. με τη φράση «με τον τρόπο αυτό, δίδεται η δυνατότητα στην ΟΛΘ Α.Ε. να ικανοποιήσει τις υποχρεώσεις της, χωρίς καθυστερήσεις, όπως αυτές προκύπτουν από τη σύμβαση παραχώρησης». Δηλαδή το υπουργείο παραδέχεται ότι η μη υλοποίηση των υποχρεώσεων και οι όποιες καθυστερήσεις δεν ήταν αποκλειστικά ευθύνη του ιδιώτη.

Σε αυτή την περίπτωση θα περιμέναμε -ματαίως φυσικά- εξηγήσεις για τις ευθύνες της κυβέρνησης. Ο κ. Στυλιανίδης στη δήλωσή του σημειώνει ότι η έγκριση του Master Plan «αποτελεί ορόσημο για την ιστορία αλλά και το μέλλον του λιμένα της Θεσσαλονίκης. Είναι η εκκίνηση μιας νέας εποχής που προβλέπει επενδύσεις εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες -τα επόμενα χρόνια- αναμένεται να εξασφαλίσουν μια ευοίωνη πορεία για την οικονομία και την απασχόληση των εργαζομένων, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο».

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Πανηγυρισμοί Στυλιανίδη για τα μόλις 7 χρόνια καθυστέρησης στον Λιμένα Θεσσαλονίκης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας