«Στόχος του υπουργείου Ναυτιλίας είναι να μην έχουμε αύξηση των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων», ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε τη Δευτέρα σε τοπικά ΜΜΕ κατά την επίσκεψή του στη Σύρο. Προφανώς σε μια προσπάθεια να κατευνάσει τις σφοδρές αντιδράσεις που υπάρχουν στο ενδεχόμενο αυξήσεων 12-15% από 1η Μαΐου, ακόμα και από βουλευτές της Ν.Δ., ο υπουργός υποστήριξε ότι έχουν ξεκινήσει διαβουλεύσεις με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες οι οποίες και θα συνεχιστούν, ενώ βρίσκονται σε επαφή και με τα συναρμόδια υπουργεία, προκειμένου να βρεθούν λύσεις στο πρόβλημα που έχει προκύψει.
Μίλησε για «κοινό στόχο» καθώς, όπως είπε, οι μεν εταιρείες θέλουν να κρατήσουν τα εισιτήρια σε τιμές προσιτές για να έχουν επιβάτες και το υπουργείο και η κυβέρνηση θέλουν να δώσουν τη δυνατότητα στον πολίτη να επισκέπτεται τα νησιά, ενώ αναφέρθηκε και πάλι στην αξιοποίηση των ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων.
Αναφορικά με την τύχη του Μεταφορικού Ισοδύναμου, που όπως έκανε γνωστό προχθές ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας, στο επόμενο χρονικό διάστημα και ύστερα από διαβούλευση, θα παρουσιαστεί νομοθετική πρωτοβουλία για το μέτρο, λέγοντας ότι χρήζει εξορθολογισμού, σε ερώτηση που τέθηκε στον κ. Στυλιανίδη απάντησε ότι: Πιστεύουν στην έννοια του μέτρου γιατί είναι ένας τρόπος να αντιμετωπιστεί και να εξισορροπηθεί το μειονέκτημα που έχουν οι νησιωτικές περιοχές σε σχέση με τον ηπειρωτικό χώρο, η εφαρμογή του ξεκίνησε σωστά σε άλλη περίοδο, ωστόσο αυτό έχει ελλείψεις που μπορεί να δημιουργήσουν πολύ σοβαρά θέματα. Γι’ αυτό στην ίδια φιλοσοφία, οι ελλείψεις θα πρέπει να αντιμετωπιστούν, «να μην το αφήσουμε να κακοφορμίσει», όπως είπε χαρακτηριστικά.
Περισσότερες εξηγήσεις για το θέμα έδωσε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μανώλης Κουτουλάκης, ο οποίος ανέφερε ότι τα τελευταία 5 χρόνια έχουν διατεθεί για το Μεταφορικό Ισοδύναμο πάνω από 295 εκατ. ευρώ, στο τέλος του 2024 δόθηκαν για τους πολίτες 26 εκατ. ευρώ και οι καταβολές το 2024 έφτασαν τα 70 εκατ. ευρώ. Σκοπός τους είναι, όπως τόνισε, να κρατήσουν το μέτρο για κλάδους που πραγματικά πλήττονται από μεγάλα κόστη, να προσπαθήσουν να βγάλουν από τη συζήτηση λάθη του παρελθόντος, που οδήγησαν στην κακή χρήση του από κάποιες επιχειρήσεις ή κάποιους που θέλησαν να το αξιοποιήσουν με λάθος τρόπο. Τέλος, επισήμανε ότι ο όγκος του Μ.Ι. δείχνει την αποδοχή του αλλά και την ανάγκη πλέον μέσα σ’ ένα ασφαλές δημοσιονομικό πλαίσιο να εξασφαλίσουν ότι όλοι θα πληρώνονται στον χρόνο τους και πραγματικά αυτοί που το έχουν ανάγκη.
Συμπληρώνοντας ο υπουργός σε αυτά που ανέφερε ο γενικός γραμματέας, τόνισε ότι οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην καταβολή του οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στους ελέγχους που έγιναν για τα φαινόμενα που διαπιστώθηκαν, καθώς εάν τα άφηναν να εξελιχθούν δεν θα είχαμε τη δυνατότητα να συζητάμε σήμερα για Μεταφορικό Ισοδύναμο.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας