Αθήνα, 9°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
9°C
9.3° 6.5°
5 BF
79%
Θεσσαλονίκη
Ασθενείς βροχοπτώσεις
3°C
4.0° 1.6°
3 BF
88%
Πάτρα
Ασθενείς βροχοπτώσεις
7°C
7.1° 5.5°
6 BF
81%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
3°C
2.9° 2.9°
2 BF
75%
Αλεξανδρούπολη
Χιονοπτώσεις
1°C
0.9° 0.9°
5 BF
93%
Βέροια
Ασθενείς βροχοπτώσεις
2°C
2.1° 1.0°
2 BF
96%
Κοζάνη
Ήπιες χιονοπτώσεις
-3°C
-0.2° -2.6°
3 BF
86%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
5°C
5.2° 5.2°
2 BF
87%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
14.8° 13.2°
4 BF
82%
Μυτιλήνη
Σποραδικές νεφώσεις
10°C
10.4° 9.6°
4 BF
88%
Ερμούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
12.4° 11.1°
5 BF
87%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
5°C
5.1° 5.1°
6 BF
94%
Κεφαλονιά
Αυξημένες νεφώσεις
9°C
8.7° 8.7°
5 BF
69%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
4°C
4.1° 3.9°
2 BF
81%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
4°C
4.5° 2.3°
3 BF
93%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
17.1° 14.8°
1 BF
83%
Χαλκίδα
Αυξημένες νεφώσεις
7°C
9.3° 6.7°
5 BF
92%
Καβάλα
Αυξημένες νεφώσεις
3°C
2.7° 2.7°
1 BF
89%
Κατερίνη
Ασθενείς βροχοπτώσεις
3°C
3.7° 2.5°
1 BF
100%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
0°C
0.2° 0.2°
1 BF
80%
ΜΕΝΟΥ
Δευτέρα, 13 Ιανουαρίου, 2025
giorgos xiradakis
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Γιώργος Ξηραδάκης, πρόεδρος της Ενωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας

Ελλειμμα χρηματοδότησης για ναυπήγηση νέων πλοίων

Γιώργος Ξηραδάκης, πρόεδρος της Ενωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας: «Τεράστιο πρόβλημα αντιμετωπίζει η ναυπηγική βιομηχανία στην Ευρώπη. Οι ελληνικές τράπεζες έχουν αποκλείσει την ακτοπλοΐα από τα χαρτοφυλάκιά τους».

«Η δύναμη της χρηματοδότησης είναι το τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ναυπηγική βιομηχανία της Ευρώπης και κυρίως της Ελλάδας» τόνισε ο Γιώργος Ξηραδάκης, πρόεδρος της Ενωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας, μιλώντας σε ναυτιλιακό φόρουμ που διοργάνωσε το Ελληνογαλλικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο.

Χαρακτήρισε «οδυνηρό» το γεγονός ότι η ροή κεφαλαίων έχει περιοριστεί και αυτό οφείλεται στην έλλειψη τραπεζικής πίστης αλλά και γνώσης του επιχειρηματικού κινδύνου και όπως ανέφερε απαραίτητη προϋπόθεση της αναγέννησης της ναυπηγικής βιομηχανίας της Ευρώπης είναι η εκπαίδευση τόσο των πλοιοκτητών στις αρχές του ESG, όσο και η εκπαίδευση των τραπεζών, προκειμένου να αδράξουν την ευκαιρίες χρηματοδότησης του κλάδου, όπου αυτές υπάρχουν.

Επισήμανε ακόμα ότι οι ναυτιλιακοί χρηματοδότες δεν στηρίζουν την κατασκευή επιβατηγών πλοίων και, συγκεκριμένα στην Ελλάδα, μία χώρα που στηρίζεται άμεσα στην ακτοπλοϊκή σύνδεσή της με τα νησιά, οι ελληνικές τράπεζες έχουν αποκλείσει την ακτοπλοΐα από τα χαρτοφυλάκιά τους.

«Γεννάται το μεγάλο ερώτημα πώς θα ανανεωθεί ο ελληνικός ακτοπλοϊκός στόλος με πλοία καινούργιας τεχνολογίας αν δεν στηριχτεί ο κλάδος από τις ελληνικές τράπεζες» σημείωσε, υπενθυμίζοντας ότι στον προηγούμενο κύκλο της ανανέωσης του στόλου τη δεκαετία του 2000, 38 τράπεζες χρηματοδοτούσαν την ελληνική ακτοπλοΐα μεταξύ των οποίων 11 ελληνικές, 8 γερμανικές, 5 ολλανδικές, 4 γαλλικές, 2 αμερικανικές, ενώ οι εταιρείες είχαν αντλήσει ικανοποιητικά κεφάλαια από το ΧΑΑ. Τέλος εκτίμησε ότι προκειμένου να αναζωπυρωθεί το ενδιαφέρον των τραπεζών, η ανάπτυξη ενός μοντέλου Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και η ένταξη της πράσινης μετάβασης του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας θα μπορούσαν να αποτελέσουν ισχυρές συνθήκες χρηματοδότησης του κλάδου.

Μικρή αύξηση για τη δύναμη του ελληνικού στόλου

Αυξάνονται τα επιβατηγά πλοία, μειώνονται τα εμπορικά και η χωρητικότητα

Αύξηση κατά 0,4% παρουσίασε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου (πλοία 100 ΚΟΧ και άνω) τον Οκτώβριο του 2024 σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2023. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), τα πλοία που ήταν εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο ανήλθαν τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή σε 1.835 έναντι 1.827 που ήταν τον Οκτώβριο του 2023.

Την κατάσταση διασώζουν τα επιβατηγά πλοία, καθώς σημειώνονται καινούργιες εγγραφές, αντίθετα τα εμπορικά (φορτηγά και δεξαμενόπλοια) εξακολουθούν να κατεβάζουν την ελληνική σημαία, όπως γίνεται συνέχεια το τελευταίο χρονικό διάστημα. Ετσι τα φορτηγά πλοία από 362 που ήταν κατέβηκαν στα 356 και τα δεξαμενόπλοια από 425 σε 411, αντίθετα τα επιβατηγά από 767 ανήλθαν σε 787 και τα λοιπών κατηγοριών από 273 σε 281. Δηλαδή 28 πλοία (επιβατηγά και άλλων κατηγοριών) ανέβασαν την ελληνική σημαία, ενώ 20 (φορτηγά και δεξαμενόπλοια) την κατέβασαν.

Αντίθετα σημαντική μείωση κατά 3,9% σημείωσε η Ολική Χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, τον μήνα Οκτώβριο 2024 σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα του Οκτωβρίου 2023.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ελλειμμα χρηματοδότησης για ναυπήγηση νέων πλοίων

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας