Οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων ενόψει του νέου έτους, αλλά και η λειτουργία των ακτοπλοϊκών εταιρειών για θέματα ανταγωνισμού, βρέθηκαν στο επίκεντρο της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε χθες ανάμεσα στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, στον υπουργό Ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη και σε στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας, στα γραφεία της Επιτροπής.
Στη σύσκεψη ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο ζήτημα της λειτουργίας κάποιων ακτοπλοϊκών εταιρειών σε συγκεκριμένες γραμμές και τι πρέπει να γίνει ώστε να λειτουργεί σωστά ο ανταγωνισμός, ενώ επισημάνθηκε η ανάγκη για αλλαγή του ρυθμιστικού πλαισίου που διέπει τις θαλάσσιες συγκοινωνίες. Επίσης συμφωνήθηκε να επικαιροποιηθεί το μνημόνιο συνεργασίας του υπουργείου Ναυτιλίας με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, στο πλαίσιο στενότερης συνεργασίας των δυο πλευρών, ενώ παράλληλα και οι δυο πλευρές συμφώνησαν για νέα συνάντηση σύντομα.
Πάντως, η συγκεκριμένη σύσκεψη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μια προετοιμασία για το ερχόμενο καλοκαίρι, προκειμένου να μην παρατηρηθούν τα περυσινά φαινόμενα, όπου σημειώθηκαν υψηλές τιμές στα ταχύπλοα και στις ενδονησιωτικές συνδέσεις. Μάλιστα, τον περασμένο Ιούνιο και ενώ είχε ξεσηκωθεί θύελλα διαμαρτυριών από πολίτες και φορείς για τις υπέρογκες τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων σε συγκεκριμένες γραμμές, ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης είχε στείλει επιστολή στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, ζητώντας τη συνδρομή της «για την αντιμετώπιση τυχόν περιστατικών καταχρηστικής συμπεριφοράς στην αγορά, εκ μέρους ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων».
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο γενικός γραμματέας Ναυτιλίας και Λιμένων Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, η πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού Αϊρίν (Ειρήνη) Σαρπ, η αντιπρόεδρος της Επιτροπής Χαρά Νικολοπούλου και υπηρεσιακά στελέχη των δύο πλευρών.
Σημειώνεται ότι, έτσι κι αλλιώς, από τον Μάιο του 2025, οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί που τίθενται σε εφαρμογή σταδιακά στην Ευρώπη θα φέρουν νέες αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, γεγονός που το έχουν ήδη επισημάνει οι ακτοπλόοι. Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Διονύσης Θεοδωράτος, μιλώντας πρόσφατα στο 7ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, είχε αναφέρει ότι το αυξημένο κόστος που φέρνει η υποχρέωση για νέα καύσιμα από τον Μάιο του 2025, τα οποία θα είναι πιο ακριβά κατά 20%, θα σημάνει και σίγουρη επιβάρυνση στο ακτοπλοϊκό εισιτήριο, αλλιώς δεν θα μπορεί να λειτουργήσει η ακτοπλοΐα.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας