Για το τρίπτυχο «ασφάλεια – εκσυγχρονισμός – αναδιάρθρωση», που αποτελεί το πλαίσιο μέσα στο οποίο σχεδιάζονται και υλοποιούνται οι στρατηγικές πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας, μίλησε χθες ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Στυλιανίδης σε ενημερωτική συνάντηση που είχε με τους δημοσιογράφους.
Επισήμανε ότι, από την ημέρα που ανέλαβε τα καθήκοντα του υπουργού στο συγκεκριμένο υπουργείο, προτεραιότητά του ήταν η ασφάλεια στις θαλάσσιες συγκοινωνίες και, όπως ανέφερε, «τα θέματα ασφάλειας, ειδικά στην ακτοπλοΐα, είναι μη διαπραγματεύσιμα και δεν υπάρχει κανένα περιθώριο ανοχής».
«Καινοτόμες λύσεις»
Επίσης, ισχυρίστηκε ότι, μέχρι το 2028, τα δημόσια και ιδιωτικά κεφάλαια για το «πρασίνισμα» της ακτοπλοΐας αλλά και για την ανάπτυξη λιμενικών υποδομών θα φθάσουν στα 2 δισ. ευρώ, ενώ σημείωσε ότι κύριος στόχος τους είναι η ανανέωση και το «πρασίνισμα» του ακτοπλοϊκού στόλου που δραστηριοποιείται σε άγονες γραμμές και προς αυτή την κατεύθυνση το υπουργείο προωθεί καινοτόμες λύσεις για την ανάπτυξη πράσινων ακτοπλοϊκών πλοίων χαμηλών εκπομπών αερίων ρύπων και τη χρήση μη ορυκτών καυσίμων, χρησιμοποιώντας τη Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) με πολυετείς συμβάσεις.
Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από το Πρόγραμμα ΕΣΠΑ «Μεταφορές 2021-2027», με εξασφαλισμένα 80 εκατ. ευρώ και τη δυνατότητα υπερδέσμευσης που μπορεί να φτάσει έως και τα 360 εκατομμύρια ευρώ. Η ναυπήγηση των πλοίων θα χρηματοδοτηθεί εν μέρει από πόρους του ΕΣΠΑ, ενώ το υπόλοιπο κόστος θα καλυφθεί από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, οι οποίες θα υποχρεούνται να δρομολογούν τα πλοία σε συγκεκριμένες άγονες γραμμές για τουλάχιστον 12 χρόνια και να τα συντηρούν.
Ως ανταπόδοση θα λαμβάνουν σταθερό μίσθωμα κάθε μήνα και απόδοση επένδυσης για την εκτέλεση των γραμμών.
Εκτός από τη Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για πράσινα πλοία σε άγονες γραμμές, ο κ. Στυλιανίδης αναφέρθηκε σε άλλες πέντε στρατηγικές πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας που είναι:
● Η Ψηφιακή Πύλη «Δικαιώματα Επιβατών»
● Οι Χρονοθυρίδες – Ψηφιακός απόπλους/κατάπλους
● Το master plan ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου
● Το συνεργατικό σχήμα (Cluster) για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας και
● Η αναδιάρθρωση και ο εκσυγχρονισμός του υπουργείου και του Λιμενικού Σώματος.
Εξηγώντας τι ακριβώς είναι το master plan ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου και ποιος είναι ο στόχος του, τόνισε ότι είναι μια στρατηγική πρωτοβουλία του υπουργείου, που στοχεύει στην αντικατάσταση του παλαιού στόλου πλοίων με νέα, φιλικά προς το περιβάλλον.
«Μεγάλο στοίχημα»
Η μελέτη του master plan έχει συνολικό προϋπολογισμό 1.233.180 ευρώ και υλοποιείται με τη συνεργασία κορυφαίων εταιρειών, μέσω της Μονάδας Στρατηγικών Συμβάσεων του Υπερταμείου και αναμένεται να παραδοθεί τον Ιούνιο του 2025, ενώ, όπως υποστήριξε ο υπουργός, η υλοποίηση του έργου θα έχει θετικές κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες για την Ελλάδα, καθώς: η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου θα προσφέρει καλύτερες και πιο σύγχρονες υπηρεσίες μεταφορών για τους νησιώτες, θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ακτοπλοΐας, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και θα οδηγήσει στην αναβάθμιση των τεχνολογικών υποδομών στους χώρους της ναυπηγοεπισκευής και του ναυτιλιακού εξοπλισμού.
Τέλος, αναφερόμενος στην αναδιάρθρωση και στον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών του υπουργείου Ναυτιλίας και του Λιμενικού Σώματος, σημείωσε ότι στόχος τους είναι το υπουργείο να μπορεί να προσφέρει σύγχρονες υπηρεσίες έως το 2030, σε όλους τους κλάδους, χαρακτηρίζοντας το έργο «μεγάλο στοίχημα» και «δύσκολο εγχείρημα».
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας