Η κρίση στη Μέση Ανατολή και τα προβλήματα που δημιουργούνται στην κίνηση των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα και τις περιοχές της εμπόλεμης ζώνης, αλλά και η επιβολή του έκτακτου τέλους 20 ευρώ στους επιβάτες που αποβιβάζονται από τα κρουαζιερόπλοια κυρίως στους λιμένες Μυκόνου και Σαντορίνης, είναι δύο από τα βασικά θέματα που έθεσε στον υπουργό Ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη, μαζί με άλλα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο της κρουαζιέρας, με αφορμή τη λήξη της τουριστικής περιόδου, η Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων (ΕΕΚΦΝ).
Οι εκπρόσωποι της Ενωσης στις συζητήσεις τους με τον υπουργό, ειδικά για την αύξηση στα τέλη κρουαζιέρας στους επιβάτες, ανέφεραν ότι αυτή η απόφαση δεν έχει καμία σχέση με την καταπολέμηση του υπερτουρισμού, τη στιγμή που οι επιβάτες που μεταφέρονται με τα κρουαζιερόπλοια στους δημοφιλείς προορισμούς, είναι στην πραγματικότητα κλάσμα του συνόλου των επιβατών που καταφτάνουν με τα άλλα μεταφορικά μέσα. Εξέφρασαν δε τη δυσαρέσκειά τους για το γεγονός ότι για τη λήψη μιας τέτοιας απόφασης δεν προηγήθηκε καμία διαβούλευση με τους χρήστες, όπως συνηθίζεται σε τέτοιες περιπτώσεις, προκειμένου να ακουστούν οι απόψεις τους, τόσο για το ύψος του τέλους όσο και για τον χρόνο εφαρμογής του, που δεν επιτρέπεται να είναι άμεσος.
Κάποια από τα επιμέρους θέματα που τέθηκαν στο τραπέζι των συζητήσεων είναι:
● Η ρύθμιση της κίνησης των κρουαζιερόπλοιων από πλευράς τοπικών αρχών που διαχειρίζονται τους λιμένες (Οργανισμούς Λιμένων, Λιμενικά Ταμεία), επισημαίνοντας την ανάγκη εφαρμογής χωρίς άλλη καθυστέρηση του γνωστού berth allocation system, δηλαδή της καταχώρισης προτεραιότητας αφίξεων κρουαζιερόπλοιων ανά ημερομηνία.
● Η ανάγκη εξυπηρέτησης των μικρών, αλλά πολλών σε αριθμό, σκαφών στην Κέρκυρα που κινούνται προς Αλβανία, σε άλλο χώρο από αυτόν των εγκαταστάσεων των κρουαζιερόπλοιων διεθνών πλόων, που παραμένουν σήμερα, ώστε να υπάρξει αποσυμφόρηση στη λιμενολεκάνη.
● Η αναβάθμιση της υποδομής των λιμένων της χώρας.
● Η επιτάχυνση δημοσίευσης νομικών πράξεων σε θέματα που αφορούν την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων και των μεταφερόμενων με αυτά εκατομμυρίων επιβατών.
● Ζητήματα που σχετίζονται με τις διαδικασίες ελέγχου των πλοίων στους λιμένες, όπως αυτά που πρόκειται να εφαρμοστούν σύντομα για τους Non Schengen επιβάτες, το γνωστό entry/exit system.
Τέλος, οι εκπρόσωποι της Ενωσης μίλησαν για τα οφέλη που έχουν οι τοπικές κοινωνίες των 65 και πλέον προορισμών των κρουαζιερόπλοιων στην επικράτεια, αλλά και γενικότερα η εθνική οικονομία, από την κρουαζιέρα. Ιδιαίτερη αναφορά έκαναν στα οφέλη που προκύπτουν από την απασχόληση εργατικού δυναμικού στις ναυπηγοεπισκευαστικές βάσεις του Πειραιά και των άλλων μονάδων στην ευρύτερη περιοχή, αλλά και πιο μακριά, όπως στη Χαλκίδα και τη Σύρο, που προσφέρει ο κλάδος, με τις αναγκαίες εργασίες επισκευών και συντηρήσεων των πλοίων, τονίζοντας ωστόσο ότι δεν έχουν δοθεί η δέουσα προσοχή και το ενδιαφέρον των αρμόδιων φορέων για την ανάπτυξη των μονάδων αυτών.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας