Τους πέντε στόχους του υπουργείου Ναυτιλίας, στο πλαίσιο της νησιωτικής πολιτικής, ανακοίνωσε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, μιλώντας στο 15ο Συνέδριο του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών που πραγματοποιήθηκε στη Μήλο:
1. Χάραξη του master plan για το Αιγαίο με σκοπό την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών της χώρας.
2. Δημιουργία χρονοθυρίδων (slots) για την ενίσχυση της ασφάλειας (safety) στα λιμάνια.
3. Ολιστικές αφαλατώσεις για την επίλυση του κρίσιμου φαινομένου της λειψυδρίας στα νησιά, με διατιθέμενους πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης, την Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ και την DG Regio.
4. Πιλοτικό πρόγραμμα των 80 εκατ. ευρώ που αφορά τις άγονες γραμμές και έχει ήδη δρομολογηθεί με τη λογική της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), προς διασφάλιση της πράσινης μετάβασης της ακτοπλοΐας.
5. Δημιουργία ενός ναυτιλιακού συμπλέγματος (maritime cluster) για τη ναυτιλία και τη ναυσιπλοΐα, το οποίο θα είναι διασυνδεδεμένο με όλα τα νησιά, προς ενίσχυση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, του εξοπλισμού και της πράσινης μετάβασης.
«Στόχος μας δεν είναι απλώς να αναδείξουμε τη νησιωτικότητα της Ευρώπης και κυρίως της Ελλάδας αλλά, το κυριότερο, να μπορέσουμε να αυξήσουμε τις ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις» τόνισε ο κ. Στυλιανίδης.
Ο υπουργός, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Στέφανο Γκίκα και τον γενικό γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλη Κουτουλάκη, επισκέφτηκε τον οικισμό Μαδράκια, όπου παρουσιάστηκε από τους τοπικούς φορείς το σχέδιο για την ανάδειξη και προστασία των ιδιαίτερων κτισμάτων «Σύρματα». Συγκεκριμένα, σε συνεργασία με τον Δήμο Μήλου και την ενεργό συμμετοχή του τοπικού συλλόγου, η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής δρομολογεί διαδικασίες για την έκδοση Π.Δ. με το οποίο θα χαρακτηρίζονται ως διατηρητέα 48 «Σύρματα», με σκοπό τη διατήρηση του ιδιαίτερου αρχιτεκτονικού τοπίου.
Στο μεταξύ, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο, ξεκίνησε το πρώτο από τα βήματα που απαιτούνται για την αποκατάσταση του τμήματος του λιμένα που εξυπηρετεί την ακτοπλοΐα στη Μεγίστη (Καστελόριζο), έργο προϋπολογισμού 817.000 ευρώ. Επίσης το υπουργείο Ναυτιλίας, μέσω της Κυβερνητικής Επιτροπής Στρατηγικών Επενδύσεων, έχει αναθέσει στη Μονάδα Στρατηγικών Συμβάσεων του ΤΑΙΠΕΔ το έργο «Ανακατασκευή κρηπιδωμάτων λιμένος Μεγίστης Καστελόριζου», προϋπολογισμού 3.900.000 ευρώ.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας