Σε «ναυάγιο» οδηγήθηκε η χθεσινή συνάντηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) με τη διοίκηση του ΣΕΕΝ (ακτοπλόοι) και η οποία είχε αντικείμενο την ανανέωση και υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ) ακτοπλοϊκών οχηματαγωγών επιβατικών διεθνών πλόων και κρουαζιεροπλοίων για το έτος 2025. Στο τραπέζι των συζητήσεων, εκτός από το ποσοστό αύξησης που αφορούσε τη ΣΣΕ για το 2025, τέθηκαν επίσης και μια σειρά σοβαρών ζητημάτων, για το εργασιακό καθεστώς των ναυτικών στις συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων.
«Δυστυχώς, η συνάντηση ναυάγησε με αποκλειστική ευθύνη της εργοδοσίας, ύστερα από την αδιάλλακτη στάση τους» υποστηρίζει η διοίκηση της ΠΝΟ, εξηγώντας ότι στο ποσοστό αύξησης του 12% που έχει ζητήσει η ομοσπονδία, ο ΣΕΕΝ αντιπρότεινε 3% αύξηση για το 2025 και επίσης δεν δέχτηκε να συζητήσουν και μια σειρά άλλων προβλημάτων που έθεσε η ομοσπονδία. Μετά το τέλος της συνάντησης, συνεδρίασε εκτάκτως η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ και συζήτησε όπως αναφέρει «την προκλητικά αδιάλλακτη στάση της εργοδοσίας, που με διάφορα τερτίπια οδήγησε τη διαπραγμάτευση σε αδιέξοδο, πιστεύοντας ότι με αυτόν τον τρόπο θα ξεφύγουν από την ικανοποίηση των απόλυτα δίκαιων αιτημάτων μας».
Η ΠΝΟ, σε ανακοίνωση που εξέδωσε μετά το αδιέξοδο που προέκυψε στις συζητήσεις και την απόφαση που έλαβε για 48ωρη απεργία, επιτίθεται στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την υψηλή κερδοφορία των εταιρειών, τα 150 εκατ. ευρώ που εισπράττουν ετησίως από το κρατικό ταμείο για τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών, τον μποναμά που τους ετοιμάζει η κυβέρνηση για την ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό του στόλου τους λόγω της περίφημης μετάβασης στη πράσινη ναυτιλία. Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ακόμα ότι σε όλα τα πλοία παραβιάζονται σε βάρος των ναυτεργατών ακόμα και αυτά τα ελάχιστα που περιλαμβάνονται στη ναυτεργατική νομοθεσία».
Στη συνάντηση οι ναυτεργάτες επισήμαναν «το άθλιο καθεστώς» που έχει επιβληθεί από τον νόμο 41/50 με βάση τον οποίο στο τέλος Οκτωβρίου απολύεται, χωρίς καν να αποζημιώνεται, το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού, όπως επίσης και το 4μηνο δρομολόγησης των ταχυπλόων που έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην εργασία των ναυτικών, ενώ πολλούς από αυτούς τους καθιστά εποχικούς ναυτεργάτες. Από αρκετά μέλη της διοίκησης της ομοσπονδίας έγινε ιδιαίτερη αναφορά στο γεγονός ότι μέλη του Δ.Σ. του ΣΕΕΝ αγοράζουν πλοία αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ και στον αντίποδα βρίσκονται οι συνάδελφοί τους αντιμέτωποι με ένα δυσβάσταχτο κύμα ακρίβειας σε βασικά αγαθά διαβίωσης, ενέργεια, παιδεία, υγεία.
Η ΠΝΟ τονίζει ότι «στο όνομα των συμφερόντων δεν μπορεί και δεν έχει το δικαίωμα κανείς να καταστρατηγεί τα ναυτεργατικά δικαιώματα, αλλά και να υπονομεύει μέσω αυτής της διαδικασίας την ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα» και απευθύνει κάλεσμα στους ναυτεργάτες, στους νησιώτες και σε όλους τους φορείς να σταθούν δίπλα στην απόφασή της.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας