Την πρόθεση του Οργανισμού Λιμένα Βόλου (ΟΛΒ) να καταργήσει άμεσα τον Κανονισμό που ισχύει μέχρι σήμερα, ο οποίος εκδόθηκε πριν από 16 μήνες και μάλιστα κατόπιν ομόφωνης απόφασης του Δ.Σ. του Οργανισμού και αφορά τις ρυμουλκήσεις και τις προδιαγραφές των ρυμουλκών που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι του Βόλου, επισημαίνει ο βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, με κοινοβουλευτική του ερώτηση προς τον υπουργό Ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη.
Ο βουλευτής αναφέρει ότι σε κανένα από τα σχετικά έγγραφα που υπογράφονται από τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΒ Α.Ε. δεν αναφέρονται η αιτία και η σκοπιμότητα που δικαιολογούν την κατάργηση του υφιστάμενου Κανονισμού, ο οποίος μάλιστα βασίζεται σε εκπόνηση τεχνικής μελέτης της 25/01/2023, ενώ μελέτη συμμόρφωσης του ΟΛΒ Α.Ε. πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τις προβλέψεις του Προεδρικού Διατάγματος 83/2022, με το οποίο ρυθμίζονται θέματα σχετικά με τις τεχνικές προδιαγραφές σχεδίασης και κατασκευής των ρυμουλκών υπό ελληνική σημαία. Ταυτόχρονα κάνει ιδιαίτερη αναφορά στις ανησυχίες που διατυπώνουν η Ενωση Ναυτικών Πρακτόρων Βόλου Α.Ε. και ο Σύλλογος Εργαζομένων στα ρυμουλκά πλοία των εταιρειών που εξυπηρετούν τα τελευταία χρόνια το λιμάνι του Βόλου για τη συγκεκριμένη απόφαση. Σύμφωνα με όσα καταγγέλλουν, οι προδιαγραφές που θέτει ο νέος Κανονισμός είναι υπερβολικές και ανταποκρίνονται (φωτογραφικά όπως ισχυρίζονται) στις προδιαγραφές μίας και μόνο εταιρείας. Αν τώρα, όπως σημειώνουν, εγκριθεί ο Κανονισμός από τον ΟΛΒ Α.Ε., στο λιμάνι του Βόλου θα εγκαθιδρυθεί καθεστώς μονοπωλιακής εκμετάλλευσης της παροχής ρυμουλκικών υπηρεσιών, καθώς, όπως υπογραμμίζουν, ο νέος Κανονισμός όπως έχει διαμορφωθεί αποκλείει όλα τα ρυμουλκά που εξυπηρετούν μέχρι σήμερα το λιμάνι και παραμένει μόνο ένας μονοπωλιακός πάροχος.
Συγκεκριμένα, αν ισχύσει ο προτεινόμενος νέος Κανονισμός αποκλείονται:
● Τα μονοπρόπελα ρυμουλκά.
● Τα ρυμουλκά ηλικίας άνω των 30 ετών.
● Τα ρυμουλκά που έχουν ελκτική δύναμη έως 30 τόνους.
● Τα ρυμουλκά με δυνατότητα εξωτερικής πυρόσβεσης κάτω των 2.400 κ.μ.
Ερωτήματα, όπως υποστηρίζει, γεννά και το γεγονός ότι το σχέδιο του προτεινόμενου νέου Κανονισμού παρουσιάζει εξαιρετικά πολλές ομοιότητες και προβλέπει τις ίδιες απαιτήσεις και προδιαγραφές με τον Κανονισμό του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) ενώ πρόκειται για λιμάνια με φύσει και θέσει διαφορετικά χαρακτηριστικά.
Τέλος, ο κ. Μεϊκόπουλος αναφέρει ότι το υπό έγκριση σχέδιο του νέου Κανονισμού αναμένεται να προκαλέσει σημαντικές επιπτώσεις σε όλο το φάσμα της οικονομικής ζωής του λιμένα Βόλου, ενώ άμεσος είναι ο κίνδυνος να βρεθούν στην ανεργία οι οικογένειες των περίπου 30-40 εργαζομένων σήμερα στα ρυμουλκά που εξυπηρετούν το λιμάνι και στα γραφεία των εταιρειών των πλοιοκτητών, ενώ θα επιφέρει πλήγμα στις συμβατικές σχέσεις και τις οικονομικές υποχρεώσεις των ίδιων των εταιρειών, που πλέον απειλούνται με «αφανισμό». Επίσης υποστηρίζει ότι μονοπώλιο σημαίνει κατακόρυφη αύξηση των τιμολογίων, εν προκειμένω του τιμολογίου ρυμούλκησης για τα πλοία που καταπλέουν στο λιμάνι του Βόλου.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας