Αθήνα, 26°C
Αθήνα
Αυξημένες νεφώσεις
26°C
26.5° 24.2°
3 BF
57%
Θεσσαλονίκη
Αραιές νεφώσεις
23°C
24.2° 20.5°
3 BF
70%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
22°C
23.2° 21.0°
2 BF
87%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.9°
1 BF
88%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
27°C
26.9° 26.3°
3 BF
41%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
22°C
22.0° 20.7°
2 BF
66%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.4° 17.0°
1 BF
59%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.3° 21.3°
1 BF
73%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
26°C
26.8° 24.4°
3 BF
68%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
29°C
29.0° 28.3°
3 BF
40%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
26°C
26.2° 24.8°
5 BF
55%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
23°C
22.7° 20.7°
2 BF
73%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
25°C
26.4° 24.9°
2 BF
53%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
23°C
23.0° 22.3°
4 BF
56%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
23°C
23.4° 22.8°
2 BF
71%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
28°C
27.8° 27.7°
4 BF
62%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
26°C
26.4° 24.0°
2 BF
42%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
25°C
25.3° 24.9°
2 BF
54%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
22.8° 20.7°
2 BF
80%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.4° 17.4°
1 BF
83%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου, 2024
ferry boat panagia egyitria
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Παναγία Εγγυήτρια», στο οποίο συνέβη το τραγικό εργατικό δυστύχημα την περασμένη Κυριακή

«Κατηγορώ» για το τραγικό δυστύχημα στη Χαλκιδική

Βολές από τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και ΠΕΝΕΝ για τις παραβιάσεις των κανόνων ασφαλείας κατά τη φόρτωση των οχημάτων στα πλοία.

Τις οργισμένες αντιδράσεις των ναυτεργατικών σωματείων προκάλεσε το νέο εργατικό δυστύχημα που συνέβη την Κυριακή στο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Παναγία Εγγυήτρια» και είχε αποτέλεσμα τον θάνατο ενός 57χρονου ναυτικού (Α΄ μηχανικός), μέλους του πληρώματος του πλοίου.

Σύμφωνα με το Λιμενικό, το δυστύχημα συνέβη όταν κατά τη διάρκεια προγραμματισμένου δρομολογίου του πλοίου από το λιμάνι της Ουρανούπολης Χαλκιδικής προς το λιμάνι της Δάφνης Αγίου Ορους, ένα φορτηγό όχημα χωρίς οδηγό κινήθηκε προς τα πίσω τραυματίζοντας θανάσιμα τον ναυτικό, ο οποίος βρισκόταν στο πίσω μέρος του καταστρώματος φόρτωσης οχημάτων.

Στον 57χρονο αρχικά παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες από τον γιατρό του ΕΚΑΒ που έφτασε στο σημείο, ενώ στη συνέχεια διακομίστηκε στο Κέντρο Υγείας του Αγίου Νικολάου, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του. Προανάκριση διενεργείται από το Α’ Λιμενικό Τμήμα Ουρανούπολης του Λιμεναρχείου Ιερισσού. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες από το Λιμενικό που δόθηκαν την Κυριακή, ο οδηγός του φορτηγού είχε ξεχάσει να τραβήξει χειρόφρενο.

Χθες τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ (μηχανικοί) και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ (κατώτερα πληρώματα μηχανής) με ανακοίνωση-καταγγελία τους αναφέρουν ότι «ακόμα ένα εργατικό δυστύχημα σημειώθηκε την Κυριακή 4 Αυγούστου, καθώς ο 57χρονος Α’ μηχανοδηγός Χατζόγλου Σταύρος έχασε τη ζωή του στο πλοίο «Παναγία Εγγυήτρια» της ναυτιλιακής εταιρείας Agioreitikes Grammes N.E.» και καταγγέλλουν:

«Η μαύρη λίστα των νεκρών ναυτεργατών σε ώρα εργασίας αυξάνεται συνέχεια, ιδιαίτερα την τουριστική περίοδο του καλοκαιριού. Η εντατικοποίηση της εργασίας, τα εξαντλητικά ωράρια, οι μειωμένες οργανικές συνθέσεις, που δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πλοίων, δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για τραγικά ατυχήματα, όπως αυτό.

Παράλληλα, ακόμα και οι φορτώσεις φορτηγών και οχημάτων γίνονται με βάση το μέγιστο κέρδος για τους εφοπλιστές, εκμεταλλευόμενοι το κάθε εκατοστό στον χώρο του γκαράζ, παραβιάζοντας τους κανόνες φόρτωσης που καθορίζονται στην υπουργική απόφαση 3131.1/15/96 (ΦΕΚ Β’/5/10-10-1997)».

Οι διοικήσεις των δύο σωματείων κάνουν γνωστό ότι λίγες ημέρες νωρίτερα, ένα άλλο παρόμοιο «ατύχημα» συνέβη κατά τη διαδικασία φόρτωσης σε επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο στην Κυλλήνη, όταν τράκτορας με οδηγό έναν 42χρονο παρέσυρε 26χρονο πεζό, μέλος του πληρώματος, ειδικότητας ναύτη, τραυματίζοντάς τον. Τέλος, σχολιάζουν ότι «δεν πρόλαβαν να περάσουν λίγες μέρες από τις βαρύγδουπες δηλώσεις του υπουργού Ναυτιλίας ότι δήθεν... “σε θέματα ασφάλειας δεν γίνονται συμβιβασμοί και εκπτώσεις”… και η σκληρή πραγματικότητα ήρθε να δείξει, με τραγικό τρόπο, ότι όχι μόνο συμβιβασμοί και εκπτώσεις, αλλά φτηνό ξεπούλημα γίνεται, σε όλα όσα αφορούν την ασφάλεια της ζωής ναυτεργατών και επιβατών».

Από την πλευρά της η ΠΕΝΕΝ (ναύτες) αναφέρει ότι μέσα σε 4 ημέρες έγιναν ένα δυστύχημα και ένα ατύχημα με θύματα ναυτεργάτες, και τα δύο σε γκαράζ πλοίων, και εξηγεί γιατί τα γκαράζ των πλοίων αποτελούν κίνδυνο και παγίδα για τα πληρώματα:

● Αποτελεί κανόνα στην ακτοπλοΐα και σε πορθμειακές γραμμές ο χρόνος αφιξο-αναχωρήσεων των πλοίων (ιδιαίτερα τη θερινή περίοδο) να είναι εξαιρετικά περιορισμένος, γεγονός που συνεπάγεται ένταση, άγχος, πίεση.

● Τα παραπάνω επιβαρύνονται από τα εξουθενωτικά ωράρια εργασίας, την εντατικοποίηση στην εργασία, την ελάχιστη έως μηδενική ανάπαυση-ξεκούραση που συντελούν στην πρόκληση ατυχημάτων γενικότερα στα πλοία και ειδικότερα στα γκαράζ.

● Επίσης επιβαρυντικός παράγοντας είναι ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν τηρούνται οι αποστάσεις μεταξύ των οχημάτων (οι εταιρείες και από αυτό επιδιώκουν να κερδίσουν παραπάνω) θέτοντας την ασφάλεια πληρωμάτων-οδηγών και επιβατών σε κίνδυνο.

● Παράγοντας αρνητικός είναι επίσης η έλλειψη συνεργασίας (σε ορισμένες περιπτώσεις) επιβατών και οδηγών με το αρμόδιο πλήρωμα στα γκαράζ.

● Η ανυπαρξία ελέγχων από το υπουργείο Ναυτιλίας και τις λιμενικές αρχές οδηγεί πολλές φορές επιβάτες να διέρχονται είτε κατά την είσοδο είτε κατά την έξοδό τους από τον χώρο του γκαράζ τη στιγμή που εισέρχονται-εξέρχονται τα οχήματα.

● Μέτρα τα οποία είχαν εξαγγελθεί μετά τη φρικτή δολοφονία του Αντώνη Καργιώτη στο «Blue Horizon» έχουν με το πέρασμα του χρόνου ατονήσει δραματικά.

«Είναι σαφές ότι η οποιαδήποτε ανοχή, η έκπτωση στα μέτρα και στους κανόνες ασφαλείας θέτουν σε αυξημένο κίνδυνο τη ζωή των πληρωμάτων, των οδηγών και των επιβατών», επισημαίνει το σωματείο και ζητά οι έλεγχοι για ζητήματα ασφαλείας και εργασίας στα πλοία να πλαισιωθούν με εκπροσώπους των ναυτεργατών.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
«Κατηγορώ» για το τραγικό δυστύχημα στη Χαλκιδική

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας