• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 8.6°C / 11.9°C
    0 BF
    54%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 4.2°C / 7.4°C
    3 BF
    42%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    9°C 7.0°C / 10.7°C
    1 BF
    78%
  • Ιωάννινα
    Καταχνιά
    2°C 1.9°C / 4.2°C
    1 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 6.9°C / 6.9°C
    3 BF
    42%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    6°C 3.6°C / 6.8°C
    2 BF
    49%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    1°C 0.4°C / 2.9°C
    3 BF
    100%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    7°C 6.6°C / 10.1°C
    2 BF
    84%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 11.4°C / 14.1°C
    2 BF
    72%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 5.9°C / 9.9°C
    3 BF
    62%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 12.4°C / 14.6°C
    6 BF
    47%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 7.9°C / 10.6°C
    8 BF
    52%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 9.9°C / 11.9°C
    3 BF
    76%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    3°C 1.9°C / 4.5°C
    0 BF
    84%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    8°C 4.5°C / 9.0°C
    2 BF
    81%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 6.8°C / 10.4°C
    1 BF
    83%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 8.2°C / 12.0°C
    3 BF
    71%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 6.3°C / 7.1°C
    2 BF
    38%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    6°C 3.9°C / 7.5°C
    3 BF
    58%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    1°C 0.8°C / 0.8°C
    2 BF
    79%

Το ξεκαθάρισμα των οικονομικών της εταιρείας ήταν απαίτηση των τριών ενδιαφερόμενων ομίλων, των Γάλλων, των Ρώσων και των Ρουμάνων

EUROKINISSI/ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

Προίκα στους επενδυτές

  • A-
  • A+

Απαλλαγμένη από χρέη, που υπολογίζονται σε 800 εκατ. ευρώ, και με «προίκα» 250 εκατ. ευρώ παραδίδεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε... επενδυτές, οι οποίοι -σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις- δεν θα καταβάλουν περισσότερα από 30 εκατ. ευρώ!

Η ιδιότυπη αυτή «ιδιωτικοποίηση», που αποτελεί υποχρέωση του πρώτου Μνημονίου και έχει θεσμοθετηθεί με τον νόμο 3891/2010, επαναλαμβάνεται και εξειδικεύεται με το άρθρο 14 (παράγραφοι 2, 3 και 4) του πολυνομοσχεδίου.

Η διαγραφή αφορά παλαιότερες υποχρεώσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ και -σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις- γίνεται με έγκριση των Βρυξελλών. Εμμέσως παύει και η έρευνα για παλιότερη διαγραφή χρεών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ύψους 1,2 δισ. ευρώ, με την κατηγορία ότι πρόκειται για υπόγειες κρατικές ενισχύσεις.

Το ξεκαθάρισμα των οικονομικών της εταιρείας ήταν απαίτηση των τριών ενδιαφερόμενων ομίλων, των Γάλλων, των Ρώσων και των Ρουμάνων, που ετοιμάζονται να καταθέσουν τις οριστικές προσφορές τους στις 3 Δεκεμβρίου.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δημιουργήθηκε το 2006 χωρίς οικονομικά βάρη και τα πέντε πρώτα χρόνια λειτουργίας της «παρήγε» χρέη 120-160 εκατ. ευρώ το έτος, που περιορίστηκαν σημαντικά στα χρόνια των Μνημονίων, λόγω περικοπών μισθών και μετατάξεων εργαζομένων, καθώς και κατάργησης δρομολογίων.

Η «τρύπα» οφείλεται σε αθετήσεις πληρωμών για τέλη χρήσης υποδομής, ενοίκιο και συντήρηση τροχαίου υλικού, καθώς και καύσιμα. Στην ουσία πρόκειται για χρέη προς τη EUROFIMA, την ευρωπαϊκή εταιρεία leasing σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, τα οποία αναλαμβάνει να διευθετήσει το Δημόσιο απαλλάσσοντας τον ΟΣΕ.

Επιχορήγηση

Με άλλη διάταξη προβλέπεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δικαιούται κρατική επιχορήγηση 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο για τις «άγονες» σιδηροδρομικές γραμμές ώς το τέλος του 2015, όπως προβλέπει η σύμβαση του 2010 με το Δημόσιο.

Με το επίμαχο νομοσχέδιο, από το 2016 και έως το 2020 η ιδιωτικοποιημένη πλέον εταιρεία θα συνεχίσει να παρέχει:

Υποχρέωση Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ)», εξυπηρετώντας δρομολόγια που δεν θεωρούνται οικονομικά βιώσιμα αλλά πρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν για εθνικούς και κοινωνικούς λόγους, με ετήσια κρατική επιχορήγηση που παραμένει στα 50 εκατ. ευρώ. Μετά το 2020 η Ρυθμιστική Αρχή Μεταφορών, που προβλέπεται από το 2010 αλλά δεν έχει συγκροτηθεί ώς τώρα, θα προκηρύξει ανοιχτό διαγωνισμό για ΥΔΥ, «λαμβάνοντας υπόψη τις περιφερειακές ανάγκες.

Ως τότε ο φορέας, κρατικός στις περιπτώσεις των γαλλικών και των ρωσικών σιδηρόδρομων, θα έχει εξασφαλισμένα έσοδα 250 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον εξετάζεται πρόταση σύμφωνα με την οποία ο ΟΣΕ θα διαθέσει 120 εκατ. ευρώ τα τρία επόμενα χρόνια για τη συντήρηση και ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου, που κατασκευάζεται με ρυθμούς... χελώνας.

«Η κυβέρνηση συνεχίζει την ίδια πολιτική με τις προηγούμενες, ξεπουλώντας τη δημόσια περιουσία», αναφέρει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, σε ανακοίνωση που εκδόθηκε μετά τη συνάντηση με τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ την περασμένη εβδομάδα.

Οι εκπρόσωποι του Ταμείου είπαν στους εκπροσώπους των σιδηροδρομικών ότι το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων «αποτελεί πολιτική απόφαση» των προηγούμενων κυβερνήσεων και δεσμεύτηκαν για τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας.

Αποδέχτηκαν την εκτίμηση ότι η εταιρεία απαξιώθηκε τα τελευταία χρόνια και συμφωνούν με το αίτημα της Ομοσπονδίας για προσλήψεις προσωπικού, καθώς και για την έναρξη διαλόγου με σκοπό την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέος διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Την ακύρωση του διαγωνισμού για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επισημοποίησε χθες η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ. Ηταν η αναμενόμενη εξέλιξη, με δεδομένο ότι το τελευταίο διάστημα είχε ατονίσει το ενδιαφέρον των Ρώσων και των...
Νέος διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εσοδα 3,44 δισ. απέδωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Σε 3,44 δισ. ευρώ ανέρχονται τα συνολικά έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ από την υλοποίηση προγραμμάτων αποκρατικοποιήσεων, από τα οποία τη μερίδα του λέοντος (1,23 δισ.) έχει η 40ετής παραχώρηση των 14 περιφερειακών...
Εσοδα 3,44 δισ. απέδωσε το ΤΑΙΠΕΔ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ετοιμες προς πώληση ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO
Στις 3 Δεκεμβρίου προβλέπεται να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές για τις δύο εταιρείες του ΟΣΕ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη ROSCO, που προβλέπεται να ιδιωτικοποιηθούν. Τις δύο τελευταίες ημέρες, η διοίκηση του...
Ετοιμες προς πώληση ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε... μικρό καλάθι οι ιδιωτικοποιήσεις
Στην πώληση του 30% των μετοχών του Δημοσίου στο «Ελ. Βενιζέλος» ποντάρει το ΤΑΙΠΕΔ για να πετύχει τους οικονομικούς στόχους των ιδιωτικοποιήσεων του 2020. Το επικαιροποιημένο πρόγραμμα του Ταμείου,...
Σε... μικρό καλάθι οι ιδιωτικοποιήσεις
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε δημόσια διαβούλευση νομοσχέδιο για «απελευθέρωση του σιδηροδρομικού δικτύου»
Την απελευθέρωση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας και για τα επιβατικά δρομολόγια από τα μέσα Ιουνίου 2020 προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που θα βρίσκεται σε διαβούλευση έως...
Σε δημόσια διαβούλευση νομοσχέδιο για «απελευθέρωση του σιδηροδρομικού δικτύου»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δύο οι «μνηστήρες» για τα λιγνιτικά της ΔΕΗ
Αύριο Παρασκευή αναμένεται να ξεκαθαρίσει το τοπίο σε σχέση με τον πολυαναμενόμενο διαγωνισμό για τις δύο λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ, στη Μεγαλόπολη και τη Μελίτη. Χθες κατατέθηκαν δύο δεσμευτικές προσφορές, η...
Δύο οι «μνηστήρες» για τα λιγνιτικά της ΔΕΗ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας