Στην υπογραφή της σύμβασης για την υλοποίηση του έργου αποκατάστασης των λειτουργικών βαθών στο λιμάνι του Βόλου, μετά τις κακοκαιρίες «Daniel» και «Elias», προχώρησαν ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης και ο εντεταλμένος σύμβουλος και επικεφαλής της Μονάδας Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ (PPF), Παναγιώτης Σταμπουλίδης. Η PPF αναλαμβάνει την ωρίμανση, τη διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας και την παρακολούθηση της εκτέλεσης της σύμβασης για λογαριασμό του υπουργείου Ναυτιλίας. Σκοπός του έργου είναι να καταστεί το λιμάνι του Βόλου πλήρως λειτουργικό.
Ο προϋπολογισμός ανέρχεται στο ποσό των 9.942.254,93 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) και χρηματοδοτείται από το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) του υπουργείου Ναυτιλίας και του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025. Φορείς υλοποίησης για την εκτέλεση του έργου ορίζονται το υπουργείο Ναυτιλίας - Γενική Γραμματεία Ναυτιλίας και Λιμένων και η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ, με αναθέτουσα και προϊσταμένη αρχή τη Διεύθυνση Λιμενικών Υποδομών (Δ20) της Γενικής Γραμματείας Ναυτιλίας και Λιμένων. Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, θα διενεργηθεί η διαγωνιστική διαδικασία από το PPF, ώστε να επιλεγεί ο ανάδοχος για την υλοποίηση του έργου.
Η αναγκαιότητα των έργων στο λιμάνι του Βόλου, αλλά και το χρονοδιάγραμμα της υλοποίησής τους συζητήθηκαν και στο συνέδριο που διοργάνωσε ο Οργανισμός Λιμένα Βόλου (ΟΛΒ) με θέμα «Η πυξίδα του Οργανισμού Λιμένος Βόλου για την επόμενη μέρα: πράσινη μετάβαση, ψηφιοποίηση και ανάπτυξη – βελτίωση υποδομών» του ενταγμένου προγράμματος Centavros. Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΒ, Σωκράτης Αναγνώστου, αναφέρθηκε στις καταστροφικές πλημμύρες του Σεπτεμβρίου, διευκρινίζοντας ότι από τη στιγμή που θα υπάρξει ανάδοχος για τα έργα, αυτά δύναται να ολοκληρωθούν το πολύ μέσα σε ένα εξάμηνο.
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας, αναφερόμενος στα έργα που έχουν προγραμματιστεί να γίνουν μετά τις καταστροφικές πλημμύρες του περασμένου Σεπτεμβρίου, όταν 700.000 κ.μ. προσχώσεων κατέληξαν μέσα στη λιμενολεκάνη, ανακοίνωσε ότι «πολύ σύντομα θα έχουμε εξελίξεις. Μέσα στο 2024 θα έχει ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία και θα υπάρχει ο ανάδοχος», είπε, ενώ τόνισε ότι όσον αφορά την εναπόθεση των ιζημάτων, το θέμα αυτό είναι προς επίλυση και ξεπεράστηκαν τα περισσότερα εμπόδια.
«Η προσπάθεια που καταβάλλουμε είναι να μη χαθεί κι άλλη τουριστική περίοδος και να έχει ολοκληρωθεί μέχρι την έναρξη της επόμενης τουριστικής περιόδου» πρόσθεσε. Η ηλεκτροδότηση των πλοίων, το κόστος, οι επενδύσεις αλλά και το γενικότερο πλαίσιο, το οποίο θα πρέπει από κοινού οι λιμένες να διεκδικήσουν από ευρωπαϊκά προγράμματα και κονδύλια, ήταν επίσης τα κύρια θέματα που συζητήθηκαν στο συνέδριο.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας