Αθήνα, 31°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
31°C
32.4° 29.6°
3 BF
46%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
29°C
29.6° 27.6°
2 BF
64%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
28°C
28.3° 28.2°
1 BF
65%
Ιωάννινα
Αίθριος καιρός
21°C
20.9° 20.9°
1 BF
73%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
27°C
26.9° 26.3°
0 BF
61%
Βέροια
Σποραδικές νεφώσεις
27°C
27.9° 26.5°
2 BF
57%
Κοζάνη
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
22.9° 21.4°
0 BF
68%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
27°C
27.0° 27.0°
1 BF
46%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
27°C
28.0° 26.5°
2 BF
61%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
30°C
30.0° 28.5°
3 BF
44%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
31°C
31.4° 29.8°
1 BF
37%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
29°C
28.7° 26.8°
3 BF
74%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
25°C
24.9° 24.9°
0 BF
88%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
27°C
27.4° 26.8°
0 BF
54%
Λαμία
Αίθριος καιρός
30°C
29.9° 29.0°
1 BF
50%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
28°C
27.8° 27.7°
3 BF
62%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
29°C
32.1° 28.2°
2 BF
49%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
28°C
28.3° 24.3°
1 BF
64%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
29°C
28.6° 27.2°
2 BF
57%
Καστοριά
Ελαφρές νεφώσεις
22°C
22.2° 22.2°
1 BF
60%
ΜΕΝΟΥ
Τρίτη, 23 Ιουλίου, 2024
Greek Tanker
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Πράξεις και όχι μόνο υποσχέσεις» ζητούν οι εφοπλιστές

4.212 τα ελληνόκτητα πλοία, αυξήθηκαν κατά 102 από την προηγούμενη χρονιά, από αυτά μόνο τα 496 φέρουν την ελληνική σημαία, τα περισσότερα (1.159) φέρουν τη σημαία της Λιβερίας.

Με… αιχμές προς την κυβέρνηση εμφανίζεται το εφοπλιστικό Κομίτι (Committee) του Λονδίνου στην ετήσια έκθεσή του, η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα και καταγράφει όλες τις ναυτιλιακές εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Στο εισαγωγικό σημείωμά τους, οι Ελληνες εφοπλιστές του Λονδίνου σε ό,τι αφορά την Ελλάδα εστιάζουν τόσο στη «γραφειοκρατική επιβάρυνση των πλοίων που φέρουν ελληνική σημαία» όσο και στην αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, δύο θέματα για τα οποία η κυβέρνηση Μητσοτάκη εμφανίζεται να δίνει μεγάλο βάρος.

Ειδικότερα, για το θέμα της γραφειοκρατίας, για την οποία ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε για μια ακόμα φορά εξαγγελίες, κατά τη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση των «Ποσειδωνίων» που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα, οι εφοπλιστές του Λονδίνου σημειώνουν ότι χωρίς να υποτιμούν την πρόοδο που έχει γίνει προς την κατεύθυνση της ψηφιοποίησης των υπηρεσιών και τη μείωση της γραφειοκρατίας, «προτρέπουμε το ελληνικό υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να μειώσει δραστικά τη γραφειοκρατική επιβάρυνση των πλοίων που φέρουν ελληνική σημαία, διαφορετικά θα χάσει τη σημασία του για την ελληνική διαχειριζόμενη (ελληνόκτητη) ναυτιλία». Οπως τονίζουν δεικτικά, «χρειάζονται πράξεις και όχι μόνο υποσχέσεις».

Επίσης για τη Ναυτική Εκπαίδευση, όπου ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης έχει ανακηρύξει το 2024 Ετος Ναυτικής Εκπαίδευσης, το οποίο θα επεκτείνει και το 2025, οι Ελληνες εφοπλιστές σημειώνουν: «Καθώς ο ίδιος ο ελληνικός στόλος συνεχίζει να γίνεται πιο εξελιγμένος και οι ελληνικές εταιρείες επενδύουν σε όλο και περισσότερους τύπους πλοίων, είναι επιτακτική ανάγκη να μπορούμε να επανδρώνουμε με Ελληνες αξιωματικούς και πλήρωμα». Και «πετάνε το μπαλάκι» στην κυβέρνηση καλώντας την:

1. «Να νομοθετήσει για τη δημιουργία ιδιωτικών σχολείων για να ανθήσουν και περισσότερες επενδύσεις σε σχολεία που χρηματοδοτούνται από το κράτος».

2. Να αντιμετωπιστούν ιδιαίτερα προβλήματα που υπάρχουν και είναι οι ελλείψεις και οι (χαμηλές) αμοιβές του διδακτικού προσωπικού στις ελληνικές Ναυτικές Ακαδημίες. «Αυτά περιορίζουν τον αριθμό των εισακτέων ετησίως», σημειώνουν.

Ο ελληνόκτητος στόλος

Σύμφωνα με τα στοιχεία που αναφέρονται στην έκθεση, ο ελληνόκτητος στόλος συνεχίζει να αυξάνεται, καθώς στις 4 Μαρτίου 2024 ανερχόταν σε 4.212 πλοία διαφόρων κατηγοριών μεταφορικής ικανότητας 208.252.588 κόρων, περισσότερα κατά 102 πλοία σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Ενδεικτικά να σημειώσουμε ότι τον Μάρτιο του 2014 ο ελληνόκτητος στόλος απαριθμούσε 3.901 πλοία, δηλαδή μέσα σε 10 χρόνια αυξήθηκε κατά 311 πλοία.

Από τα 4.212 πλοία μόλις τα 496 (ποσοστό 11,6%) φέρουν την ελληνική σημαία, ενώ τα περισσότερα (1.159) έχουν υψωμένη τη σημαία ευκαιρίας της Λιβερίας και 1.096 έχουν υψωμένη τη σημαία των Νήσων Μάρσαλ, ακολουθεί της Μάλτας, ενώ η ελληνική βρίσκεται στην τέταρτη θέση.

Επίσης, υπάρχουν 373 πλοία διαφορών κατηγοριών υπό κατασκευή. Είναι ενδιαφέρον ότι τα στοιχεία του βιβλίου παραγγελιών αντιπροσωπεύουν αύξηση 50%, γεγονός που δείχνει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για παραγγελίες πλοίων νέας τεχνολογίας από ελληνικές εταιρείες. Από αυτά, τα 112 είναι δεξαμενόπλοια, τα 77 δεξαμενόπλοια υγραερίου, τα 32 δεξαμενόπλοια χημικών και προϊόντων, τα 107 πλοία μεταλλευμάτων και χύδην φορτίου, τα 35 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 10 φορτηγά.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
«Πράξεις και όχι μόνο υποσχέσεις» ζητούν οι εφοπλιστές

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας