Αθήνα, 26°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
26°C
27.6° 22.2°
2 BF
48%
Θεσσαλονίκη
Αίθριος καιρός
24°C
24.9° 22.1°
2 BF
68%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
23°C
24.4° 20.0°
2 BF
70%
Ιωάννινα
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.9°
1 BF
63%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
21°C
20.9° 20.9°
0 BF
73%
Βέροια
Αίθριος καιρός
22°C
23.0° 21.8°
1 BF
63%
Κοζάνη
Αίθριος καιρός
19°C
19.4° 19.4°
1 BF
52%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
21°C
20.7° 20.7°
1 BF
69%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
23°C
24.9° 22.5°
1 BF
70%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
26°C
25.9° 21.2°
3 BF
46%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
24°C
24.8° 21.6°
2 BF
50%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
24°C
24.0° 24.0°
2 BF
63%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
21°C
20.9° 20.9°
3 BF
88%
Λάρισα
Αίθριος καιρός
23°C
23.0° 22.9°
2 BF
56%
Λαμία
Αίθριος καιρός
26°C
26.0° 21.5°
1 BF
63%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
25°C
25.8° 24.9°
5 BF
58%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
24°C
27.1° 21.4°
0 BF
40%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
20.3° 20.3°
0 BF
78%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
23°C
22.7° 22.5°
2 BF
81%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
18°C
17.7° 17.7°
2 BF
69%
ΜΕΝΟΥ
Σάββατο, 15 Ιουνίου, 2024
limani peiraia vithokoros
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Την Παρασκευή 17 Μαΐου το ΣτΕ με απόφασή του κάνει δεκτή την αίτηση αναστολής των έργων βυθοκόρησης της Cosco στο λιμάνι Πειραιά, που κατέθεσαν ο Δικηγορικός Σύλλογος Πειραιά, το Εργατικό Κέντρο και πολίτες, εκδίδοντας προσωρινή διαταγή. Το πρωί της Δευτέρας 20 Μαΐου τα έργα σταματούν, ωστόσο το απόγευμα το ΣτΕ ανακαλεί την απόφαση της Παρασκευής και τα έργα ξεκινούν και πάλι

«Τούμπα» στο ΣτΕ για τα έργα βυθοκόρησης στο λιμάνι Πειραιά

Δεκτό έγινε μέσα σε λίγες ώρες το έγγραφο του υπουργείου Περιβάλλοντος με το οποίο υποστήριζε ότι υπάρχει κίνδυνος για τη ναυσιπλοΐα εάν δεν συνεχιστούν τα έργα. Αύριο Πέμπτη η εκδίκαση της αίτησης αναστολής φορέων και πολιτών.

Μόνο λίγες μέρες κράτησε η ικανοποίηση φορέων και πολιτών του Πειραιά, οι οποίοι την Παρασκευή 17 Μαΐου ενημερώθηκαν ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας έκανε δεκτή την αίτηση αναστολής τους, με την οποία ζητούσαν να διακοπούν οι εργασίες εκβάθυνσης (βυθοκόρηση) του λιμανιού του Πειραιά που πραγματοποιεί ο ΟΛΠ-Cosco, εκδίδοντας προσωρινή διαταγή αναστολής των έργων. Η εκβάθυνση του λιμανιού συμπεριλαμβάνεται στις 11 υποχρεωτικές επενδύσεις της Cosco, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης.

Ωστόσο τη Δευτέρα 20 Μαΐου, ο Δικηγορικός Σύλλογος Πειραιά, το Εργατικό Κέντρο Πειραιά και πολίτες της περιοχής, που είχαν καταθέσει την αίτηση αναστολής του έργου, βρέθηκαν αντιμέτωποι με μια τεράστια έκπληξη, καθώς ενημερώθηκαν ότι το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο ανακάλεσε την απόφαση που έλαβε μόλις την Παρασκευή 17/5/2024 για προσωρινή διαταγή αναστολής των εργασιών εκβάθυνσης στο λιμάνι του Πειραιά. Γεγονός που σημαίνει ότι τα έργα στο λιμάνι που σταμάτησαν για λίγες μόνο ώρες τη Δευτέρα το πρωί συνεχίζονται πλέον κανονικά, ενώ αύριο Πέμπτη ορίστηκε η δικάσιμος της αίτησης αναστολής φορέων και πολιτών.

Νομικοί κύκλοι του Πειραιά, σχολιάζοντας στην «Εφ.Συν.» όλα αυτά τα -ίσως και πρωτοφανή- γεγονότα που έχουν συμβεί από την Παρασκευή, τόνιζαν ότι μετά την πρώτη απόφαση του ΣτΕ, μεσολάβησε ένα έγγραφο από τη Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς το ανώτατο διοικητικό δικαστήριο, σύμφωνα με το οποίο υπάρχουν κίνδυνοι για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας εάν δεν συνεχιστούν τα έργα εκβάθυνσης στο λιμάνι, καθώς λόγω των μειωμένων βαθών μπορεί να προσαράξουν πλοία. Με ενδιαφέρον λοιπόν αναμένεται η εκδίκαση της υπόθεσης την Πέμπτη, αλλά και η απόφαση που θα λάβει το δικαστήριο.

Μετά την απόφαση του ΣτΕ την Παρασκευή, το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Πειραιά (ΕΚΠ) με ανακοίνωσή του εξέφραζε την ικανοποίησή του, μιλώντας για «δικαστική νίκη» η οποία, όπως σχολίαζε, πρέπει να συνδυαστεί με την κινητοποίηση των σωματείων και των πολιτών συνολικά κατά του master plan της Cosco στο οποίο περιλαμβάνονται και αντιπεριβαλλοντικά σχέδια. Η διοίκηση του ΕΚΠ, στο πλαίσιο ομόφωνης απόφασής της, διοργανώνει τη Δευτέρα 27 Μαΐου στις 19.30 ανοιχτή-πλατιά σύσκεψη εργατικών σωματείων, φορέων, συλλογικοτήτων και κινήσεων πολιτών, με σκοπό την αγωνιστική παρέμβασή του ενάντια στους επιχειρηματικούς και αντιπεριβαλλοντικούς σχεδιασμούς της Cosco-ΟΛΠ.

Να σημειωθεί ότι στα τέλη Μαρτίου η δημοτική παράταξη «Αλλάζουμε τον Πειραιά για Ολους και Ολες» με επικεφαλής τον Γιώργο Γαβρίλη και πολίτες της πόλης είχαν καταθέσει μηνυτήρια αναφορά στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Πειραιά με αίτημα να σταματήσουν οι εργασίες εκβάνθυσης μέχρι να διευκρινιστεί η νομιμότητα των εκτελούμενων εργασιών.

Οι υπογράφοντες την αναφορά τόνιζαν ότι από τις 15 Μαρτίου 2024 οι πληρεξούσιοι δικηγόροι Γιάννης Καρδαράς και Ανθή Γιαννούλου έχουν υποβάλει αναφορά στο Λιμεναρχείο Πειραιά και στην Περιφέρεια Αττικής με την οποία κάνουν γνωστό ότι γίνονται βυθοκορήσεις στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά και στη συνέχεια τα προϊόντα του βυθού (βυθοκορήματα) μεταφέρονται σε άγνωστο σημείο και πιθανότατα ρίχνονται στη θάλασσα.

Εκτός από το αίτημα να σταματήσουν τα έργα, ζητούσαν να κοινοποιηθούν στους πληρεξούσιους δικηγόρους όλα τα έγγραφα που συνδέονται με την έναρξη του έργου, να γνωστοποιηθεί εάν έχει εγκριθεί η απόρριψη των βυθοκορημάτων στη θάλασσα και αν ναι, με ποια απόφαση και σε ποιο ακριβώς θαλάσσιο στίγμα και τέλος, να γνωστοποιηθεί ποια ποσότητα βυθοκορημάτων έχει ήδη απορριφθεί στη θάλασσα. Ωστόσο μέχρι σήμερα, σύμφωνα με την παράταξη, δεν έχει αποσταλεί καμία απάντηση, ούτε έχουν αποσταλεί τα ζητούμενα έγγραφα από το Λιμεναρχείο Πειραιά ή από την Περιφέρεια, ενώ οι βυθοκορήσεις συνεχίζονται χωρίς έλεγχο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όσοι αντιδρούν για το συγκεκριμένο έργο δεν διαφωνούν με την εκβάθυνση του λιμανιού, αυτό που τους προβληματίζει και αντιδρούν, ζητώντας απαντήσεις, τις οποίες όμως δεν λαμβάνουν, είναι η διαχείριση των βυθοκορημάτων, των υλικών δηλαδή που προκύπτουν από τις εργασίες της εκβάθυνσης του λιμανιού. Εξάλλου στα επιχειρήματά τους συμπεριλαμβάνονται και μελέτες του ΕΜΠ αλλά και του ΕΛΚΕΘΕ (αρ. πρωτ. 3289/15-7-2020), σύμφωνα με τις οποίες ο βυθός του λιμένος του Πειραιά είναι βεβαρημένος με ρύπους προερχόμενους από υφαλοχρώματα και πετρελαιοειδή των πλοίων αλλά και αστικά λύματα (πριν από τη σύνδεση με το κέντρο της Ψυττάλειας), με αποτέλεσμα τα βυθοκορήματα να περιέχουν τοξικά βαρέα μέταλλα (μόλυβδο, αρσενικό, κάδμιο, υδράργυρο και τα καρκινογόνα παράγωγά τους).

Και η ερώτηση που θέτουν είναι ποια μέθοδος θα ακολουθηθεί για τη χερσαία διαχείριση των βυθοκορημάτων. Τέλος, κάνουν γνωστό ότι τα υλικά βυθοκόρησης μεταφέρονται στη θέση «Νέος μώλος Δραπετσώνας» και γι’ αυτόν τον λόγο ο Δήμος Κερατσινίου-Δραπετσώνας κατέθεσε την από 23-4-2024 μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου ενώπιον της Εισαγγελίας Πειραιώς.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
«Τούμπα» στο ΣτΕ για τα έργα βυθοκόρησης στο λιμάνι Πειραιά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας