Αθήνα, 10°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
10°C
11.2° 8.8°
2 BF
79%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
10°C
10.8° 7.2°
0 BF
81%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
11°C
11.0° 9.3°
3 BF
75%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
0°C
-0.1° -0.1°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
4°C
3.9° 3.9°
0 BF
87%
Βέροια
Αραιές νεφώσεις
8°C
8.5° 7.6°
1 BF
79%
Κοζάνη
Αίθριος καιρός
2°C
4.0° 2.4°
0 BF
87%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
9°C
8.7° 8.7°
1 BF
72%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
14.8° 12.7°
4 BF
72%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
8°C
8.9° 7.7°
3 BF
78%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
12°C
12.4° 11.6°
5 BF
71%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
8°C
7.7° 7.7°
1 BF
100%
Κεφαλονιά
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
13.5° 13.5°
2 BF
83%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
7°C
6.9° 6.8°
0 BF
91%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
8°C
7.8° 6.5°
1 BF
93%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
12°C
12.1° 9.8°
1 BF
85%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
8°C
11.0° 8.0°
2 BF
81%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
9°C
9.4° 9.4°
2 BF
83%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
9°C
9.2° 8.3°
1 BF
99%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
4°C
4.2° 4.2°
1 BF
89%
ΜΕΝΟΥ
Κυριακή, 26 Ιανουαρίου, 2025
Motor Oil
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
EUROKINISSI

Με «απρόσμενα» λειτουργικά κέρδη 1,383 δισ. ευρώ το 2023 η Motor Oil

Κύκλο εργασιών στα 13,3 δισ. ευρώ ανακοίνωσε ο όμιλος Motor Oil Hellas για τη χρήση του 2023, μειωμένος κατά 20% σε σχέση με το «απρόσμενο» 2022, αλλά με υψηλά λειτουργικά κέρδη EBITDA 1,383 δισ. ευρώ (προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων), έναντι 1,692 δισ. ευρώ το 2022 και καθαρά κέρδη 806 εκατ. ευρώ, έναντι 967,209 εκατ. ευρώ το 2022. Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη EBITDA του ομίλου Motor Oil για το 2023 ήταν 1,48 δισ. ευρώ (-9%) ενώ τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη 881 εκατ. ευρώ (-4%). Ο όμιλος επένδυσε συνολικά 353 εκατ. ευρώ το 2023, μείωσε σημαντικά τον δανεισμό του στο 1,518 δισ. ευρώ (από 1,763 δισ. ευρώ το 2022), ενώ οι ελεύθερες ταμειακές ροές έφτασαν τα 500 εκατ. ευρώ και το μικτό περιθώριο κέρδους ήταν 123,07 δολάρια ΗΠΑ/μετρικό τόνο (!), δηλαδή 16,79 δολάρια/βαρέλι bbl), έναντι 141,86 το 2022 (ή 19,35 δολάρια/βαρέλι bbl).

Οπως σημειώνεται στην ετήσια οικονομική έκθεση, η μείωση του όγκου πωλήσεων του ομίλου τη χρήση 2023 έναντι της χρήσης 2022 οφείλεται στις εργασίες του εκτεταμένου προγράμματος περιοδικής συντήρησης που πραγματοποιήθηκαν σχεδόν στο σύνολο των μονάδων του Διυλιστηρίου της μητρικής εταιρείας την περίοδο Μαΐου-Ιουλίου 2023.

Από την ανάλυση των στοιχείων όγκου των ενοποιημένων πωλήσεων προκύπτει ο έντονα εξαγωγικός χαρακτήρας του ομίλου, αφού οι πωλήσεις εξωτερικού και Ναυτιλίας ανήλθαν το 2023 σε 74,78% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων, έναντι 79,48% το 2022 καθώς και η σημαντική συμμετοχή της βιομηχανικής δραστηριότητας (διαμορφώθηκε σε 80,04% το 2023 έναντι 85,94% 2022). Η μέση χονδρική τιμή πώλησης καυσίμων ήταν 884 ευρώ στην εγχώρια αγορά, 715 ευρώ στα ναυτιλιακά καύσιμα και 664 ευρώ στις εξαγωγές.

Το κλείσιμο της τιμής της μετοχής της στις 29.12.2023 ήταν 23,76 ευρώ (+8,89%) και η κεφαλαιοποίηση την ίδια ημερομηνία ήταν 2,632 δισ. ευρώ, φθάνοντας σε υψηλό έτους στις 20.2.2023 στα 25,82 ευρώ (χθες ήταν 27,00 ευρώ). Τον Μάιο και τον Ιούνιο του 2023 η ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) Διυλιστήρια Κορίνθου Α.Ε. διέθεσε μέσω συναλλαγών εκτός κύκλου διαπραγμάτευσης (Over The Counter Transactions) συνολικά 280.533 ίδιες μετοχές στα τρία εκτελεστικά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, σε τρία ανώτατα διευθυντικά στελέχη και σε ένα στέλεχος συνδεδεμένης εταιρείας, με απόφαση της Εκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων, άνευ χρηματικού ανταλλάγματος και χωρίς υποχρέωση διακράτησης εκ μέρους των δικαιούχων για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Στις 31 Δεκεμβρίου 2023 η εταιρεία κατείχε 2.489.914 ίδιες μετοχές με ονομαστική αξία 0,75 ευρώ η καθεμία. Οι εν λόγω 2.489.914 ίδιες μετοχές αντιστοιχούν στο 2,25% του μετοχικού κεφαλαίου (χθες ήταν 2,41%).

Υψηλό μέρισμα

Η διοίκηση της εταιρείας θα προτείνει στην ερχόμενη Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση τη διανομή συνολικού μερίσματος για τη χρήση 2023 ποσού 199.409.364 ευρώ (συνολικά 1,80 ευρώ ανά μετοχή) που αποτελεί το ψηλότερο ποσό που έχει διανείμει η εταιρεία από την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Ηδη έχει καταβληθεί και αναγνωρισθεί ως προμέρισμα χρήσης 2023 ποσό 44.313.192 ευρώ (0,40 ευρώ ανά μετοχή) από τον περασμένο Δεκέμβριο.

Για τα επόμενα χρόνια η Motor Oil επιδιώκει να επιτυγχάνει περιθώρια διύλισης στο ανώτερο εύρος του κλάδου και να βελτιώνει συνεχώς τη λειτουργική αποτελεσματικότητα και ευελιξία του διυλιστηρίου της, υλοποιώντας επενδύσεις που σχετίζονται με την αναβάθμιση της ενεργειακής απόδοσης, την αύξηση της παραγωγικής και αποθηκευτικής δυναμικότητας κ.λπ. Σε επίπεδο μητρικής εταιρείας, για την επίτευξη ικανοποιητικών περιθωρίων διύλισης αναμένεται σημαντική συνεισφορά λόγω της λειτουργίας του νέου συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας ως απόρροια της εκάστοτε διαφοράς τιμής μεταξύ της νάφθας και των παραγόμενων από τη νέα μονάδα προϊόντων (βενζίνες υψηλής προστιθέμενης αξίας, κηροζίνη καθώς και υδρογόνο).

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι τη χρήση 2023 η μέση τιμή της βενζίνης σε όρους FOB MED διαμορφώθηκε κοντά στα 843 δολάρια ΗΠΑ/ΜΤ, ενώ η μέση τιμή της νάφθας σε όρους FOB MED διαμορφώθηκε κοντά στα 602 δολάρια ΗΠΑ/ΜΤ. Πρόσθετα οφέλη αναμένει από την αύξηση της ποσοστιαίας συμμετοχής της βιομηχανικής δραστηριότητας επί των πωλήσεων της εταιρείας, σε μόνιμη βάση, σε συνέχεια της αύξησης της δυνατότητας επεξεργασίας του διυλιστηρίου στα 200.000 βαρέλια ημερησίως από 185.000 προηγουμένως.

Δίκτυο

Σε επίπεδο ομίλου, στον κλάδο λιανικής εμπορίας υγρών καυσίμων, επιδιώκεται η διεύρυνση του μεριδίου αγοράς μέσω της επέκτασης του δικτύου πρατηρίων υγρών καυσίμων των θυγατρικών. Την περασμένη χρονιά το δίκτυο της CORAL στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 8 πρατήρια, ενώ η θυγατρική CORAL Croatia με έδρα την Κροατία λειτούργησε 4 επιπλέον πρατήρια υγρών καυσίμων, η CORAL Energy Products Cyprus Limited με έδρα την Κύπρο λειτούργησε 2 επιπλέον πρατήρια, ενώ από ένα επιπλέον πρατήριο υγρών καυσίμων λειτούργησαν η CORAL SRB D.O.O. Beograd και η CORAL - Fuels DOOEL Skopje με έδρα το Βελιγράδι και τα Σκόπια αντίστοιχα.

Ο όμιλος επιχειρεί μεγαλύτερη διείσδυση στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης, συμμετέχοντας μέσω της 100% θυγατρικής NRG κατά 50% στη μετοχική σύνθεση της νεοσυσταθείσας εταιρείας Hellenic Fast Charging Services A.E. (50% στη Hochtief Ladepartner Gmbh) και κατά 60% στην Automotive Solutions A.E. (το 40% παραμένει στον έλεγχο του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρο Καφούνη).

Μέσω της Motor Oil Renewable Energy Single Member S.A. (MORE) επιχειρεί ακόμα μεγαλύτερη διείσδυση στον κλάδο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Η MORΕ εξαγόρασε εντός της χρήσης 2023 το 75% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΥΝΑΓΚΙ Α.Ε., αποκτώντας πρόσβαση σε χαρτοφυλάκιο φωτοβολταϊκών έργων στη Μακεδονία και την Κεντρική Ελλάδα, ενώ τον Ιανουάριο 2024 η MORE απέκτησε το υπόλοιπο 25% του μετοχικού κεφαλαίου της ΑΝΕΜΟΣ RES Μον. A.E.. Ο όμιλος ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ διαθέτει σήμερα χαρτοφυλάκιο εν λειτουργία αιολικών και φωτοβολταϊκών πάρκων συνολικής δυναμικότητας 839 MW από 280 MW στα τέλη του 2021, ενώ υπάρχουν σημαντικές προοπτικές επέκτασης καθώς η MORE διαθέτει χαρτοφυλάκιο αδειών προς ανάπτυξη έργων ΑΠΕ συνολικής ισχύος 2,2 GW.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Με «απρόσμενα» λειτουργικά κέρδη 1,383 δισ. ευρώ το 2023 η Motor Oil

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας