Οσοι ταξίδεψαν αυτές τις μέρες μέσω της Εγνατίας Οδού και στην κυριολεξία ξεπαραδιάστηκαν να πληρώνουν διόδια, μπορούν εύκολα να κατανοήσουν τη σημασία της αυριανής απεργίας των μηχανικών.
Μιας διαφορετικής απεργίας με στόχο το δικαίωμα των Ελλήνων και ξένων πολιτών να διέρχονται από τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας με ασφάλεια και οικονομία, χωρίς τα πανάκριβα διόδια που μπορεί να υπερδιπλασιαστούν αμέσως λόγω της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων από το Δημόσιο στον πλειοδότη του διαγωνισμού.
Την πραγματοποίηση 24ωρης απεργίας και παράστασης διαμαρτυρίας στη είσοδο του υπουργείου Μακεδονίας στις 12 το μεσημέρι αύριο Πέμπτη 28 Μαρτίου αποφάσισε η Ομοσπονδία Συλλόγων Εργαζομένων Τεχνικών Επιχειρήσεων Ελλάδος (ΟΣΕΤΕΕ) σε συνεργασία με τον Σύλλογο Εργαζομένων της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» εν όψει της ανακοίνωσης ημερομηνίας υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού για 35 χρόνια στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ (75%) - EGIS PROJECTS SA (25%). Βάσει της σύμβασης παραχώρησης η μεταβίβαση του οδικού άξονα από το Δημόσιο σε ιδιώτες θα συνοδευτεί από αύξηση της τιμής των διοδίων.
«Ο Σύλλογος Εργαζομένων της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» έχει αποδείξει επανειλημμένως με αδιάσειστα οικονομοτεχνικά στοιχεία και τεκμηριωμένες μελέτες την πάγια θέση μας, ότι μόνο η δημόσια διαχείριση της οδού προασπίζεται το πραγματικό δημόσιο συμφέρον» αναφέρει η ΟΣΕΤΕΕ σε ανακοίνωσή της.
«Πρόκειται για ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα σε βάρος του δημόσιου συμφέροντος και της δημόσιας οικονομίας που ξεκίνησε από το 2011 μέσα από αμφισβητούμενες διαδικασίες του ΤΑΙΠΕΔ και συνεχίστηκε μέχρι σήμερα για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης. Ο Σύλλογος δημοσίευσε έγκαιρα μελέτη, που επιμελήθηκε από έγκριτους οικονομολόγους, με την οποία αποδείχθηκε το ανυπόστατο και ατεκμηρίωτο της παραχώρησης. Ενημερώσαμε έγκαιρα ότι με τη σύμβαση παραχώρησης το κόστος διοδίων της Εγνατίας Οδού από τα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο θα αυξηθεί σταδιακά σε περίπου 7,5 λεπτά, δηλ. δυόμισι φορές πάνω. Ζητήθηκε από το υπουργείο Υποδομών να ορίσει την «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ως φορέα εποπτείας της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού λόγω της αντικειμενικής τεχνογνωσίας του έργου που μελέτησε, κατασκεύασε και λειτούργησε, ώστε να εκπροσωπεί το Δημόσιο στις δεδομένες μελλοντικές διεκδικήσεις του παραχωρησιούχου, αλλά το υπουργείο δεν δέχθηκε αλλαγή του σχετικού όρου της σύμβασης πριν την υπογραφή της» επισημαίνει η ΟΣΕΤΕΕ.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας