Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τα «φιλέτα» του ΟΛΠ, που θέλει να ιδιωτικοποιήσει το ΤΑΙΠΕΔ (χάρτης)

Ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ

EUROKINISSI

Τα «φιλέτα» του ΟΛΠ, που θέλει να ιδιωτικοποιήσει το ΤΑΙΠΕΔ (χάρτης)

  • A-
  • A+

Η περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ αποτελεί ένα από τα «μεγάλα» στοιχήματα για την προσέλκυση επενδύσεων στην χώρα μας, ενώ το ενδιαφέρον των υποψήφιων επενδυτών παραμένει μεγάλο. Η «Εφ.Συν.» έχει καλύψει δημοσιογραφικά εκτενώς το θέμα, αποκαλύπτοντας μεταξύ άλλων ότι το ΤΑΙΠΕΔ εμφανίζει στη στάση του σημάδια «αυτονόμησης» από τις προθέσεις της κυβέρνησης και του ίδιου του πρωθυπουργού. Υπενθυμίζουμε ότι ο Αλέξης Τσίπρας είχε δηλώσει προεκλογικά σε ομιλία του στο Κερατσίνι ότι είναι «έτοιμο προς κατάθεση στη Βουλή το σχέδιο νόμου με τη ρύθμιση ενάντια στην τσιμεντοποίηση στο πρώην εργοστάσιο Λιπασμάτων του Μποδοσάκη στη Δραπετσώνα», ώστε «να έχουν οι κάτοικοι της περιοχής ανάσα πρασίνου, αναψυχής και άθλησης». 

Η πιο σημαντική επισήμανση όμως του Αλέξη Τσίπρα ήταν ότι η εν λόγω ρύθμιση έχει στόχο «να ανοίξει το μέτωπο της πόλης προς τη θάλασσα» και πως θα «δίνει τη νομική βάση στο Δήμο Κερατσινίου - Δραπετσώνας να καταθέσει σχέδιο για τη συνολική ανάπλαση του θαλάσσιου μετώπου της πόλης». Ο σημερινός πρωθυπουργός είχε πει με άλλα λόγια ότι το παραλιακό μέτωπο της περιοχής των Λιπασμάτων, που χαρακτηρίζεται ως «φιλέτο», θα δοθεί στην τοπική αυτοδιοίκηση.

Η «Εφ.Συν.» εξασφάλισε και παρουσιάζει τον χάρτη (με τις ανάλογες επεξηγήσεις) της ευρύτερης περιοχής, η οποία ανήκει στον ΟΛΠ. Τις συγκεκριμένες παραλιακές περιοχές ορισμένοι επιθυμούν να μην δοθούν στους δήμους, αλλά στον επενδυτή ως «προίκα» μετά την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του λιμανιού. Ο συγκεκριμένος χάρτης έχει παραδοθεί από το ΤΑΙΠΕΔ στο Υπουργείο Ναυτιλίας, ενώ οι πρώτες αντιδράσεις έχουν εκδηλωθεί ήδη. 

Ορισμένες παρατηρήσεις είναι όμως ιδιαίτερα διαφωτιστικές.

ΕΦ.ΣΥΝ.

Με κόκκινη γραμματοσειρά αναγράφονται οι εκτάσεις τις οποίες το ΤΑΙΠΕΔ επιθυμεί να παραχωρηθούν στους επενδυτές-αγοραστές του ΟΛΠ.

Παραχωρούνται οι κάτωθι εκτάσεις:

- Οικόπεδο στα βόρεια της παραλιακής ζώνης, στο οποίο προορίζεται να δημιουργηθεί Κέντρο Υγείας, που θα εξυπηρετεί όχι μόνο το Δήμο Κερατσινίου Δραπετσώνας αλλά και το Πέραμα και τη Νίκαια. Η οικοδομική άδεια έχει ήδη εκδοθεί και πρόκειται να υποβληθεί αίτημα για χρηματοδότηση στο νέο ΕΣΠΑ.

- Η ιχθυόσκαλα του Αγίου Γεωργίου

- Τμήμα του λιμενίσκου του Αγίου Νικολάου. Ο Δήμος Κερατσινίου - Δραπετσώνας το είχε παραχωρήσει στον «Εξωραϊστικό Σύλλογο Ερασιτεχνών Αλιέων Κερατσινίου Δραπετσώνας "Ο Αγιος Νικόλαος"», ο οποίος το χρησιμοποιεί από το 1960 περίπου

- Τέλος, όλο το παραλιακό μέτωπο της περιοχής της Δραπετσώνας. Πρόκειται για το γνωστό «φιλέτο» για το οποίο δεσμεύθηκε ο Αλέξης Τσίπρας προεκλογικά. Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι το συγκεκριμένο τμήμα του παράκτιου μετώπου της Εταιρείας Λιπασμάτων αποτελεί τη μόνη «διέξοδο» προς την θάλασσα για την Δραπετσώνα και το Κερατσίνι. Η παραχώρηση του μετώπου στο Δήμο σε συνδυασμό με τις αλλαγές στη χρήση του χώρου (όπως αυτές προωθούνται σε τροπολογία που περιλαμβάνεται  στο Νομοσχέδιο «Βοσκήσιμες Γαίες Ελλάδας και άλλες διατάξεις»), καθώς και η πίστωση 17.500.000 ευρώ για «απαλλοτρίωση χώρου πρώην εργοστασίου Λιπασμάτων για την κατασκευή μητροπολιτικού πάρκου πρασίνου» που ενέκρινε η Περιφέρεια Αττικής τον Ιούλιο του 2015, κινούνται προς την κατεύθυνση αξιοποίηση της περιοχής προς όφελος των πολιτών.

Με μπλε γραμματοσειρά παρουσιάζεται η (πετσοκομμένη) περιοχή που θα δοθεί τους δήμους και την τοπική κοινωνία. Πρόκειται για τον αρχαιολογικό χώρου στο Καστράκι, που βρίσκεται πάνω από την Ε2 πύλη του λιμανιού και τον πεζόδρομο της οδού Καζαντζάκη στη Δραπετσώνα, που βρίσκεται μέσα στον οικιστικό ιστό.

Όπως αποκάλυψε η «Εφ.Συν.» και η συνάδελφος Χριστίνα Παπασταθοπούλου στο φύλλο της 30ής Σεπτεμβρίου 2015, «μέχρι την Παρασκευή 9 Οκτωβρίου δίνει περιθώριο το ΤΑΙΠΕΔ στην κυβέρνηση να μελετήσει και να στείλει για διαβούλευση στους εμπλεκόμενους φορείς το προσχέδιο της Σύμβασης Παραχώρησης ελληνικού Δημοσίου-ΟΛΠ, το οποίο όμως παρέλαβε μόλις χθες στα χέρια του ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας. Το διάστημα αυτό θεωρείται από τους ενδιαφερόμενους πολύ μικρό, καθώς είναι γνωστό ότι υπάρχουν σοβαρές ενστάσεις και διαφωνίες από τους εμπλεκόμενους φορείς, ωστόσο το ΤΑΙΠΕΔ σύμφωνα με πληροφορίες επικαλείται τα δεσμευτικά περιθώρια που έχουν βάλει οι δανειστές σχετικά με την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ». Ωστόσο πληροφορίες της «Εφ.Συν.» «λένε ότι οι δανειστές λόγω των εκλογών που μεσολάβησαν δέχονται μια μικρή παράταση της διαδικασίας μέχρι τις 15 Νοεμβρίου».

Παράλληλα «χθες το απόγευμα πραγματοποιήθηκε μια κρίσιμη συνάντηση στο υπουργείο Ναυτιλίας με παρόντες τον υπουργό Θοδωρή Δρίτσα, τον αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Γιώργο Γαβρίλη, τους δημάρχους Πειραιά Γιάννη Μώραλη, Κερατσινίου-Δραπετσώνας Χρήστο Βρεττάκο και Περάματος Γιάννη Λαγουδάκη». Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Θοδωρής Δρίτσας «δήλωσε ότι δεν είναι έτοιμος για συμπεράσματα, καθώς το προσχέδιο το πήρε στα χέρια του μόλις χθες, πως οι συζητήσεις με τους εμπλεκόμενους φορείς θα συνεχιστούν και πως θα προσπαθήσει για ουσιαστικές βελτιώσεις».

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέο, διορθωμένο επενδυτικό σχέδιο κατέθεσε ο ΟΛΠ
Νέο master plan, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες περιλαμβάνει συμπληρωματικά στοιχεία, αποσαφηνίσεις και διορθώσεις, που προτείνει η COSCO για το λιμάνι του Πειραιά, κατέθεσε χθες ο ΟΛΠ στην Επιτροπή...
Νέο, διορθωμένο επενδυτικό σχέδιο κατέθεσε ο ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ενστάσεις για το master plan του ΟΛΠ
Την αναστολή οποιουδήποτε τεχνικού έργου επέκτασης στο λιμάνι του Πειραιά μέχρι την κατάθεση αξιόπιστων στοιχείων από τον ΟΛΠ προκειμένου να αξιολογηθούν οι επιπτώσεις, καθώς και τη μη έγκριση δύο...
Ενστάσεις για το master plan του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αναζητείται κοινός τόπος για το master plan του λιμανιού
Οι διαφωνίες των αρμόδιων υπουργείων με τον ΟΛΠ, για το master plan που έχει καταθέσει σχεδόν έναν χρόνο τώρα σχετικά με τις επενδύσεις που θα κάνει στο λιμάνι του Πειραιά, συνεχίζονται, καθώς τη Δευτέρα ο ΟΛΠ...
Αναζητείται κοινός τόπος για το master plan του λιμανιού
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αρχίζουν τα έργα για να έρθει στο Πέραμα η πλωτή δεξαμενή του ΟΛΠ-Cosco
Πολύ σύντομα απ’ ό,τι φαίνεται θα λειτουργήσει η νέα πλωτή δεξαμενή στο νότιο μέτωπο της δυτικής προβλήτας στο Πέραμα που θα έχει δυνατότητα εξυπηρέτησης πλοίων μέχρι 80.000 τόνων, καθώς τις επόμενες ημέρες...
Αρχίζουν τα έργα για να έρθει στο Πέραμα η πλωτή δεξαμενή του ΟΛΠ-Cosco
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ετοιμάζεται η COSCO για το μάνατζμεντ του ΟΛΠ
Οι Κινέζοι ετοιμάζονται να αναλάβουν τη διαχείριση του λιμανιού του Πειραιά και στο πλαίσιο αυτής της προετοιμασίας στελέχη της ΣΕΠ Α.Ε. (θυγατρική της COSCO), που διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του...
Ετοιμάζεται η COSCO για το μάνατζμεντ του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Συνεχίζεται η απεργία στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης
Για άλλες 48 ώρες αποφάσισε χθες το βράδυ η ΟΜΥΛΕ να συνεχίσει τον απεργιακό της αγώνα που διεξάγεται εδώ και 29 μέρες στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Παράλληλα νέα 24ωρη απεργία μέχρι τις 12...
Συνεχίζεται η απεργία στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας