Ο κύκλος εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C (Βusiness to Client) φέτος στην Ελλάδα αναμένεται να διαμορφωθεί στα 17,33 δισ. ευρώ, από 15,84 δισ. πέρυσι, με την πρόβλεψη ότι θα αντιστοιχεί στο 7,9% του ΑΕΠ. Το ποσό είναι εντυπωσιακό αν σκεφτούμε ότι τα σουπερμάρκετ, που αντιστοιχούν σχεδόν στο 27% του τζίρου του λιανεμπορίου, είχαν τζίρο περίπου 16 δισ. ευρώ το 2022, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.
Η συγκέντρωση και η επεξεργασία των στοιχείων για την Ελλάδα έχουν γίνει από τoν Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA), σε συνεργασία με e-shops, επιχειρήσεις market places (τύπου Skroutz), κούριερ και τραπεζικά ιδρύματα, ώστε να είναι ακριβείς και αντιπροσωπευτικές, δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο αντιπρόεδρος του GRECA και εκπρόσωπος της Ελλάδας στον πανευρωπαϊκό φορέα ηλεκτρονικού εμπορίου, Μάκης Σαββίδης.
Ο ίδιος θεωρεί ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα έχει μεγάλη δυνατότητα ανάπτυξης, καθώς η διείσδυσή του παραμένει σε χαμηλότερα επίπεδα από άλλες χώρες της Ε.Ε., με το 70% των Ελλήνων χρηστών διαδικτύου να είναι και e-shoppers, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 78% και στη Δυτική Ευρώπη 87%.
Για να γίνει όμως αυτό, προσθέτει, πρέπει να δοθούν κίνητρα στις ελληνικές επιχειρήσεις για να αναπτύξουν τις ψηφιακές τους πωλήσεις διασυνοριακά, ώστε να ανταγωνιστούν αντίστοιχες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Ως σημαντική πρόκληση για το ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο αναφέρει την επέκταση ευρωπαϊκών e-shops που κερδίζουν πολύ μεγάλα κομμάτια της ελληνικής αγοράς - π.χ. το epapoutsia.gr με έδρα την Πολωνία έχει συγκεντρώσει το 20% της ηλεκτρονικής αγοράς παπουτσιών.
Συνολικά για την Ε.Ε. το ευρωπαϊκό εμπόριο B2C αυξήθηκε σε 899 δισ. ευρώ το 2022, με ρυθμό ανάπτυξης 6% από το 2021. Ομως ο ρυθμός ανάπτυξης μειώθηκε από το 12% το 2021, γεγονός που αποδίδεται «στον κορεσμό στις αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου μετά την εξασθένηση της πανδημίας Covid-19 το 2022». Η πρόβλεψη για τον κύκλο εργασιών του 2023 με B2C αντικατοπτρίζει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο θα αυξηθεί κατά 8%.
Και ρεκόρ και ζημίες
Ανοδο των πωλήσεων κατά 56% και ετήσιο τζίρο 74,2 εκατ. ευρώ σημείωσε πέρυσι η Skroutz, η μεγαλύτερη ελληνική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου. Ωστόσο η αύξηση των πωλήσεων συνοδεύτηκε από διπλασιασμό του κόστους πωληθέντων - από τα 30,7 εκατ. στα 60,6 εκατ., οδηγώντας σε συμπίεση του μικτού κέρδους στα 13,6 εκατ. από 16,8 εκατ. και ζημιές για την εταιρεία στα 2,17 εκατ. έναντι κερδών 6,6 εκατ. ευρώ το 2021.
Σε επίπεδο ομίλου η Skroutz παραμένει κερδοφόρα, με 2,31 εκατ. ευρώ κέρδη, μειωμένα κατά 64,6% σε σχέση με το 2021. Μια ερμηνεία για το παράδοξο της ζημιογόνου χρήσης, παρά την άνοδο των πωλήσεων, είναι ότι υψηλό κόστος απορροφά το κομμάτι των μεταφορικών που επωμίζεται η εταιρεία, μέσω της δικής της υπηρεσίας παράδοσης Skroutz - last mile, την οποία διατηρεί και επεκτείνει προσδοκώντας μεσοπρόθεσμα οφέλη.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας