• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 18.6°C / 23.5°C
    1 BF
    52%
  • Θεσσαλονίκη
    Αυξημένες νεφώσεις
    20°C 17.5°C / 21.0°C
    1 BF
    68%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 21.0°C / 22.0°C
    2 BF
    78%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 13.9°C / 16.6°C
    1 BF
    82%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    3 BF
    72%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    19°C 16.0°C / 19.3°C
    0 BF
    68%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 12.4°C / 15.6°C
    2 BF
    82%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    19°C 18.5°C / 18.5°C
    1 BF
    73%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 18.8°C / 21.0°C
    1 BF
    88%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 20.7°C / 20.7°C
    2 BF
    78%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 20.8°C
    2 BF
    77%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 19.6°C / 19.6°C
    3 BF
    70%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 21.7°C / 21.7°C
    0 BF
    76%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 18.9°C
    0 BF
    68%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 17.5°C / 17.5°C
    1 BF
    55%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 21.8°C / 22.7°C
    3 BF
    81%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.8°C / 23.2°C
    0 BF
    52%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 19.4°C / 19.4°C
    1 BF
    80%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 15.7°C / 20.0°C
    2 BF
    77%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    0 BF
    88%
© Sirinarth Mekvorawuth | Dreamstime.com

«Χτυπάει» τον καφέ εκτός σπιτιού η ακρίβεια

  • A-
  • A+

«Φρένο» στην εκτός σπιτιού κατανάλωση καφέ των Ελλήνων έχουν βάλει οι ανατιμήσεις. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Κάπα Research για λογαριασμό της Ελληνικής Ένωσης Καφέ περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές καφέ (54%) δηλώνουν ότι έχουν περιορίσει τις εξόδους τους εξαιτίας του γενικότερου κλίματος ανατιμήσεων στην αγορά.

Σε ό,τι αφορά την διαμόρφωση των τιμών, όσοι καταναλώνουν καφέ εκτιμούν ότι η τιμή του το τελευταίο διάστημα έχει αυξηθεί.

Συγκεκριμένα, το συνολικό ποσοστό εκείνων που απαντούν ότι η τιμή έχει αυξηθεί είναι 93% και καταμερίζεται σε ποσοστό 75% εκείνων που απαντούν ότι μετά βεβαιότητας έχει αυξηθεί και στο 18% εκείνων που απαντούν ότι μάλλον έχει αυξηθεί.

Εύρημα που προκύπτει από την έρευνα είναι ότι περίπου 7 στους 10 ερωτηθέντες απαντούν αρνητικά στο ερώτημα για το εάν θα έπρεπε να υπάρχει Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στον καφέ.

Το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή καφέ

Από την εκτενή έρευνα, το κύριο στοιχείο που αναδεικνύεται είναι η άρρηκτη σχέση του Έλληνα καταναλωτή με τον καφέ, σύμφωνα με όσα επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Καφέ, Γιάννος Μπενόπουλος

Η κατανάλωση καφέ είναι μια ισχυρή νεοελληνική παράδοση, καθότι το 95% των Ελλήνων αγοράζουν καφέ. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι περίπου 8 στους 10 ερωτηθέντες πίνουν καθημερινά καφέ (84%), ενώ οι περισσότεροι από αυτούς που δεν πίνουν (66%), φροντίζουν να εφοδιάζουν με καφέ το νοικοκυριό τους. Το 50% των ερωτηθέντων θα καταναλώσουν πάνω από έναν καφέ την ημέρα (συνήθως 2 ή 3).

Για το 75% όσων ερωτήθηκαν, η συνήθεια του καφέ είναι σταθερή και δεν υποκαθίσταται με την κατανάλωση άλλου ροφήματος όπως το τσάι ή το χαμομήλι. Η συνήθεια αυτή, ειδικά εκτός σπιτιού, δεν επηρεάστηκε ούτε από τις αλλαγές και τους περιορισμούς που έφερε η πανδημία στην καθημερινότητα των καταναλωτών. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 53% των ερωτηθέντων δεν έχει σκεφτεί ποτέ να κόψει τον καφέ. Ωστόσο, ένα ποσοστό 17% θα το έκανε για λόγους υγείας, το 14% για οικονομικούς λόγους και ένα 13% επειδή ο καφές του προκαλεί αϋπνία.

Συν τοις άλλοις για το 38% εκείνων που πίνουν καφέ, ο περιορισμός της κατανάλωσής του στο σπίτι, στη δουλειά ή και εκτός σπιτιού, είτε για οικονομικούς λόγους, είτε για άλλα αίτια, θα σήμαινε αυτομάτως και τον περιορισμό των κοινωνικών τους συναναστροφών.

Αναφορικά με τα είδη καφέ που προκρίνονται στις προτιμήσεις των καταναλωτών, σύμφωνα με τον κ. Μπενόπουλο, ο αλεσμένος καταλαμβάνει το 78% των πωλήσεων, ενώ ένα ποσοστό 18% αντιστοιχεί σε πωλήσεις κάψουλας, οι οποίες ωστόσο εμφανίζουν τάση ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια. Ο ελληνικός κυριαρχεί στις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ, ενώ ο εσπρέσο καταναλώνεται πρώτος με διαφορά στον τομέα της εστίασης.


Σημειώνεται ότι η ποσοτική έρευνα που διενήργησε η Κάπα Research για την Ελληνική Ένωση Καφέ πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.003 ατόμων στις 13 περιφέρειες της χώρας στο διάστημα 17 έως και 24 Ιανουαρίου. Σε αυτήν συμμετείχαν άνδρες και γυναίκες, ηλικίας 17 ετών και άνω. Η συλλογή των στοιχείων έγινε κατά 61% (611 άτομα) με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων και κατά 39% (392 άτομα) με βάση ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο μέσω του ειδικά διαμορφωμένου online πάνελ της Κάπα Research.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επαγγελματικό Επιμελητήριο: Ένας στους δύο θεωρεί τα μέτρα κατά της ακρίβειας μηδαμινής αξίας
Το 53% έχει αρνητική άποψη για τα μέτρα της Κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και την στήριξη των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων, ενώ θετική άποψη έχει το 46%.
Επαγγελματικό Επιμελητήριο: Ένας στους δύο θεωρεί τα μέτρα κατά της ακρίβειας μηδαμινής αξίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μετρώντας την αξιοπρέπεια του μισθού
Ερευνα του Ινστιτούτου Ν. Πουλαντζάς φωτίζει το ειδικό βάρος της κατώτατης αμοιβής στην καθημερινότητα των μισθωτών, σε μια εποχή πολλαπλών κρίσεων. Θα παρουσιαστεί το απόγευμα στον Πολυχώρο «Σπούτνικ»
Μετρώντας την αξιοπρέπεια του μισθού
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΙΝΕ-ΓΣΕΕ: Έως 40% η απώλεια αγοραστικής δύναμης για μισθούς έως 750 ευρώ
Το κύμα της ακρίβειας επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στην αγοραστική δύναμη των μισθωτών, επιβαρύνοντας δυσανάλογα τα χαμηλότερα εισοδήματα.
ΙΝΕ-ΓΣΕΕ: Έως 40% η απώλεια αγοραστικής δύναμης για μισθούς έως 750 ευρώ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Οι καταναλωτές «σφίγγουν το ζωνάρι» και κυνηγούν προσφορές και εκπτώσεις
Σκληρούς και διαρκείς περιορισμούς σε ό,τι καταναλώνουν έχουν βάλει οι Έλληνες, στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν την ενεργειακή κρίση και τον πληθωρισμό που καλπάζει, σύμφωνα με την κυλιόμενη έρευνα του...
Οι καταναλωτές «σφίγγουν το ζωνάρι» και κυνηγούν προσφορές και εκπτώσεις
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Καταρρέει το αφήγημα Μαξίμου: Ακρίβεια και πληθωρισμός πνίγουν τους πολίτες
Έρευνα κόλαφος από το ΙΕΛΚΑ, με τους πολίτες να εκφράζουν τη σοβαρή ανησυχία τους για την ενεργειακή κρίση και τις ανατιμήσεις προϊόντων, παρά τα μεγάλα λόγια από την κυβέρνηση και τις υποσχέσεις για μέτρα -...
Καταρρέει το αφήγημα Μαξίμου: Ακρίβεια και πληθωρισμός πνίγουν τους πολίτες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πάνω απ' όλα η τιμή για τον Έλληνα καταναλωτή
Παγκόσμια έρευνα που παρακολουθεί τις καταναλωτικές τάσεις στις σημαντικότερες αγορές της γης, από την έναρξη της πανδημίας, κατέδειξε την οικονομική πίεση που υφίστανται οι Έλληνες.
Πάνω απ' όλα η τιμή για τον Έλληνα καταναλωτή

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας