• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    24°C 21.6°C / 25.2°C
    3 BF
    56%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 20.2°C / 25.1°C
    2 BF
    66%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 22.1°C / 27.0°C
    2 BF
    54%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 21.9°C / 23.8°C
    2 BF
    49%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.9°C / 22.4°C
    4 BF
    60%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    23°C 19.6°C / 23.2°C
    2 BF
    64%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 19.4°C / 19.5°C
    0 BF
    68%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 26.5°C / 26.5°C
    1 BF
    43%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 19.8°C / 23.8°C
    3 BF
    75%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 22.3°C / 22.9°C
    3 BF
    56%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.6°C / 22.4°C
    4 BF
    68%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 17.9°C / 18.7°C
    3 BF
    82%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    3 BF
    73%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.9°C / 23.4°C
    4 BF
    56%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 20.5°C / 24.0°C
    2 BF
    63%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 22.7°C / 22.8°C
    4 BF
    82%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 20.6°C / 24.8°C
    3 BF
    56%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 21.3°C / 21.3°C
    0 BF
    73%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.3°C / 23.9°C
    2 BF
    82%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 20.0°C / 20.0°C
    2 BF
    76%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ελληνική σημαία μόνο στο 12% των ελληνόκτητων πλοίων!

  • A-
  • A+
Λιβερία και Νησιά Μάρσαλ προηγούνται στις προτιμήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών ● Κατά 74 μειώθηκαν από πέρυσι τα υπό ελληνική σημαία πλοία, παρά τη θερμή κυβερνητική στήριξη στον εφοπλισμό, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας του Committee Λονδίνου ● 199 νέα ποντοπόρα κάθε τύπου παρήγγειλαν το τελευταίο διάστημα οι Ελληνες ● Ελληνόκτητο το 24,4% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων.

Oι προσπάθειες του υπουργείου Ναυτιλίας και προσωπικά του αρμόδιου υπουργού Γιάννη Πλακιωτάκη, με μέτρα στήριξης της εφοπλιστικής κοινότητας, προκειμένου να ενισχυθεί το εθνικό νηολόγιο και οι Ελληνες εφοπλιστές να ανεβάσουν στα πλοία τους την ελληνική σημαία, φαίνεται ότι δεν αποδίδουν καρπούς.

Συμπέρασμα που διαπιστώνεται ξεκάθαρα από τη νέα επικαιροποιημένη έρευνα για τον ελληνόκτητο στόλο, που έδωσε στη δημοσιότητα η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Co operation Committee).

Τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν ότι τα υπό ελληνική σημαία ποντοπόρα πλοία, με χωρητικότητα άνω των 1.000 κόρων, τον Μάρτιο του 2023 ανέρχονται σε 496, καταγράφοντας σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα μεγάλη μείωση κατά 74 πλοία, που αντιστοιχεί σε ποσοστό 12,9%, καθώς τότε τα πλοία αυτής της κατηγορίας στο εθνικό νηολόγιο ήταν 570. Μεγάλη μείωση κατά 6,8 εκατομμύρια τόνους καταγράφεται και στη μεταφορική ικανότητα.

Μικρή μείωση καταγράφεται και στον ελληνόκτητο στόλο, κατά 30 πλοία, καθώς τον Μάρτιο του 2023 τα ελληνόκτητα ποντοπόρα πλοία, άνω των 1.000 κόρων, ανέρχονται σε 4.110, ενώ τον αντίστοιχο περυσινό μήνα ανέρχονταν σε 4.140.

Οι Ελληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να επιλέγουν τις «παραδοσιακές» σημαίες ευκαιρίας, με πρώτη αυτήν της Λιβερίας, την οποία φέρουν 1.080 ελληνόκτητα πλοία (26,3% των ελληνόκτητων πλοίων), δεύτερη στην προτίμησή τους βρίσκεται η σημαία των Νήσων Μάρσαλ, την οποία έχουν υψωμένη 1.062 πλοία (ποσοστό 25,8%) και τρίτη της Μάλτας (ποσοστό 13,6%), ενώ η ελληνική σημαία είναι υψωμένη μόλις στο 12,1% των ελληνόκτητων πλοίων.

Αναφορικά με τις ναυπηγήσεις, οι Ελληνες πλοιοκτήτες έχουν παραγγείλει 47 δεξαμενόπλοια, 3 δεξαμενόπλοια χημικών προϊόντων, 63 δεξαμενόπλοια υγραερίου, 30 πλοία μεταφοράς μεταλλεύματος και χύδην φορτίου, 53 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 3 φορτηγά πλοία.

Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες αντιπροσωπεύουν το 24,41% των δεξαμενόπλοιων του παγκόσμιου στόλου, το 15,80% του στόλου των πλοίων μεταφοράς μεταλλευμάτων και χύδην φορτίου και το 10,49% του στόλου υγροποιημένου αερίου. Η μέση ηλικία του ελληνικού ελεγχόμενου στόλου ως προς τα πλοία αυξήθηκε ελαφρά σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αλλά, ωστόσο, συνεχίζει να είναι 4,6 χρόνια κάτω από το μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου. Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνικού ελεγχόμενου στόλου σε πλοία ανέρχεται πλέον στα 13,2 έτη σε σύγκριση με 17,8 χρόνια για τον παγκόσμιο στόλο.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εκκίνηση για την πλατφόρμα λιμενικών υπηρεσιών
Στη δημιουργία πλατφόρμας λιμενικών υπηρεσιών μέσω της οποίας θα είναι δυνατή η ανταλλαγή δεδομένων για το σύνολο των δραστηριοτήτων του λιμένα Πειραιά, αλλά και κάθε άλλου λιμένα στην ελληνική επικράτεια,...
Εκκίνηση για την πλατφόρμα λιμενικών υπηρεσιών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Celestyal Journey», το νέο κρουαζιερόπλοιο της Celestyal
Ο συνολικός σχεδιασμός της εταιρείας κρουαζιέρας Celestyal για το 2023, ο απολογισμός της προηγούμενης σεζόν, αλλά και το νέο απόκτημά της «Celestyal Journey» παρουσιάστηκαν χθες σε ειδική εκδήλωση στην Αθήνα.
«Celestyal Journey», το νέο κρουαζιερόπλοιο της Celestyal
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Απορρίπτουν οι πλοιοκτήτες τις ρυθμίσεις για ρυμουλκά και ναυαγοσωστικά
Με τις νέες προδιαγραφές, καταγγέλλει η Ενωσή τους σε συνέντευξη Τύπου, θα μειωθεί αισθητά ο αριθμός των εν λόγω καραβιών, θα χαθούν δεκάδες θέσεις εργασίας και θα προκύψει θέμα ασφάλειας κατά τη διάσωση...
Απορρίπτουν οι πλοιοκτήτες τις ρυθμίσεις για ρυμουλκά και ναυαγοσωστικά
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Αστοχίες στη ναυτιλιακή και νησιωτική πολιτική»
Να απαντήσει για τις «συσσωρευμένες αστοχίες και τις αδυναμίες» της στον τομέα της ναυτιλιακής και νησιωτικής πολιτικής κάλεσε την κυβέρνηση από το βήμα της Βουλής ο υπεύθυνος ναυτιλίας και νησιωτικής...
«Αστοχίες στη ναυτιλιακή και νησιωτική πολιτική»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κίνδυνος μονοπωλίων στην ηλεκτροφόρτιση της ναυτιλίας
Ερωτήματα και παρατηρήσεις του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριου Σαντορινιού για το νέο θεσμικό πλαίσιο. Ζητεί ολοκληρωμένο πρόγραμμα για την αντικατάσταση του ακτοπλοϊκού στόλου που είναι αξιόπλοος, αλλά γερνά
Κίνδυνος μονοπωλίων στην ηλεκτροφόρτιση της ναυτιλίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας