Ανοιχτή επιστολή προς όλους τους ναυτεργάτες έστειλε χθες ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) Εμ. Τσικαλάκης με την οποία τους ανακοινώνει τη συμφωνία που επετεύχθη με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ-ακτοπλόοι) για την ανανέωση των Συλλογικών Συμβάσεων των πληρωμάτων των μεσογειακών και τουριστικών επιβατικών πλοίων, καθώς και των πληρωμάτων ακτοπλοϊκών επιβατηγών πλοίων με τους πιο κάτω όρους:
1. Διάρκεια δύο χρόνια, δηλαδή από 1.1.2023 έως 31.12.2024.
2. Αύξηση κατά 6% κατά τον πρώτο χρόνο (δηλαδή από 1.1.2023 έως 31.12.2023) και αύξηση κατά 5% κατά τον δεύτερο χρόνο (δηλαδή από 1.1.2024 έως 31.12.2024) στους βασικούς μισθούς ενέργειας που προβλέπονται από την προηγούμενη ΣΣΕ και στα προβλεπόμενα πάσης φύσεως επιδόματα, πρόσθετες αμοιβές και έξτρα εργασίες που καθορίζονται σε ποσά.
3. Δημιουργία μεικτής επιτροπής από μέλη της ΠΝΟ και του ΣΕΕΝ για τη συζήτηση επί κλαδικών αιτημάτων.
Στην επιστολή του ο γ.γ. της ΠΝΟ καταγράφει αναλυτικά όλες τις διαπραγματεύσεις που προηγήθηκαν με τους ακτοπλόους μέχρι να κλείσει η συμφωνία (η πρώτη συνάντηση έγινε στις 21.12.2022), ενώ αναλύει τους συσχετισμούς που χρειάστηκαν προκειμένου να επιτευχθεί αυτή. Ιδιαίτερη αναφορά κάνει και στη 48ωρη απεργία της ΠΝΟ του Φεβρουαρίου που, όπως λέει, εξανάγκασε την εργοδοτική πλευρά να αναθεωρήσει την αρνητική στάση που είχε μέχρι τότε.
Κάνει γνωστό ότι η διοίκηση της Ομοσπονδίας συνεχίζει τον αγώνα και τις προσπάθειές της για την επίτευξη συμφωνιών ανανέωσης και των ΣΣΕ στις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων, ενώ ταυτόχρονα συνεχίζει τους κοινούς και μεμονωμένους ελέγχους σε όλα τα πλοία, για τη διαπίστωση ή όχι της τήρησης της κείμενης νομοθεσίας, των διεθνών συμβάσεων και των ΣΣΕ που αφορούν τους όρους αμοιβής και εργασίας των ναυτεργατών.
Αναφέρει ότι υπέρ της συμφωνίας τάχθηκαν 9 σωματεία και κατά 4 και καλεί τους ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχους, να παραμείνουν συσπειρωμένοι και σε ετοιμότητα για να ανταποκριθούν και πάλι στα νέα καλέσματα της Ομοσπονδίας για νέους αγώνες όπου και όταν απαιτηθούν.
Υπενθυμίζεται ότι τα 4 σωματεία (ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΝΕΝ, ΠΕΑΘΕΝ), τα οποία, όπως διευκρινίζουν, αποτελούν τη μεγάλη πλειονότητα μέσα στα πλοία αλλά και στα ανώτερα όργανα της ΠΝΟ (Γενικό Συμβούλιο και Συνέδριο), δεν υπέγραψαν τη συμφωνία γιατί εκτιμούν ότι αυτή δεν ανταποκρίνεται στην κάλυψη του πληθωρισμού και είναι μακριά από τις ανάγκες των ναυτεργατών.