• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 8.9°C / 10.8°C
    3 BF
    73%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    6°C 4.7°C / 7.2°C
    3 BF
    60%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 9.4°C / 11.0°C
    4 BF
    72%
  • Ιωάννινα
    Ομίχλη
    -1°C -1.1°C / -1.1°C
    0 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    4°C 3.9°C / 5.7°C
    3 BF
    70%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    5°C 4.0°C / 5.5°C
    1 BF
    67%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    0°C 0.4°C / 0.4°C
    3 BF
    75%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 7.4°C / 7.4°C
    2 BF
    80%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 13.2°C / 15.8°C
    2 BF
    65%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 8.5°C / 9.9°C
    3 BF
    81%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 11.1°C / 11.8°C
    3 BF
    65%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 6.8°C / 6.8°C
    4 BF
    78%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    2 BF
    81%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 5.9°C / 6.7°C
    2 BF
    87%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 7.3°C / 9.4°C
    2 BF
    67%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.8°C / 10.8°C
    3 BF
    87%
  • Χαλκίδα
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.2°C / 11.0°C
    3 BF
    64%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 5.3°C / 6.0°C
    3 BF
    83%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 4.7°C / 5.7°C
    1 BF
    79%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    2°C 2.1°C / 2.1°C
    2 BF
    62%

ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΜΕ ΕΠΙΒΑΤΕΣ

(EUROKINISSI/ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ)
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο όμιλος Κοπελούζου προκρίνεται για τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία

  • A-
  • A+

Στους χρόνους παράδοσης της πρώτης παρτίδας λεωφορείων φαίνεται ότι κρίθηκε από το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών το 5ο τμήμα του διαγωνισμού για 250 καινούργια ηλεκτρικά λεωφορεία, συνολικού προϋπολογισμού 124,69 εκατ. ευρώ (συν ΦΠΑ), καθώς στην προκήρυξη έχει βαρύτητα 20% στη συνολική τεχνική βαθμολογία (και επιπλέον 17% στην ίδια ενότητα ο χρόνος εγγυήσεων). Ετσι μια διαφορά έστω δύο μηνών (π.χ. έξι μήνες για την πρώτη παρτίδα παραδόσεων έναντι 8 μηνών) εύκολα κρίνει το αποτέλεσμα. Σημαντική βαρύτητα φυσικά είχαν και τα τεχνικά στοιχεία με 55% στο σύνολό τους (εκ των οποίων 20% για την αυτονομία), αλλά εκεί φαίνεται ότι οι διαφορές ήταν μικρότερες.

Σύμφωνα με το έγγραφο έγκρισης του πρακτικού, που υπογράφεται από τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Ι. Ξιφαρά (το πρακτικό ΙΙΙ/03-11-2022 της επιτροπής διενέργειας του διαγωνισμού δεν αναμένεται να δημοσιοποιηθεί λόγω της τροποποίησης του σχετικού νόμου προμηθειών το 2021), καταγράφει ότι ο φάκελος συμμετοχής της εταιρείας BYD ELECTRIC BUS & TRUCK HUNGARY KFT (απευθείας από το εργοστάσιο της BYD Europe στην Ουγγαρία με τεχνική υποστήριξη από τον τοπικό αντιπρόσωπο Π. Πετρόπουλος ΑΕΒΕ) είναι μη παραδεκτός ως προς τα δικαιολογητικά συμμετοχής και το περιεχόμενο της τεχνικής προσφοράς – δεν γνωρίζουμε ακόμη εάν θα κατατεθεί προσφυγή.

Στο στάδιο ανοίγματος της οικονομικής προσφοράς προχωρούν οι φάκελοι των εταιρειών IRIZAR E-MOBILITY S.L. (εκπροσωπείται από τον όμιλο Σαρακάκη) και YUTONG BUS CO LTD (εκπροσωπείται από εταιρεία του ομίλου Κοπελούζου σε συνεργασία με ευρωπαϊκή θυγατρική του κινεζικού εργοστασίου), λαμβάνοντας βαθμολογίες 128,65 και 146,181 μονάδες αντίστοιχα. Βάσει αυτής της κατάταξης το αποτέλεσμα δείχνει προδιαγεγραμμένο, καθώς ο όμιλος Κοπελούζου έχει περιθώριο έως 12,36% μεγαλύτερης τιμής, για να μη χάσει την πρωτιά στον λόγο «τιμή προς βαθμολογία».

Τα άλλα τμήματα

Προσεχώς αναμένεται η δημοσιοποίηση της εξέτασης των φακέλων του 4ου τμήματος, προϋπολογισμού 45,37 εκατ. ευρώ για 100 ηλεκτρικά λεωφορεία 12 μέτρων μικρότερης αυτονομίας (τουλάχιστον 135 χλμ.), με υποψήφια μοντέλα από τις Irizar (Σαρακάκης), Iveco (CNH/FIAT, Βασιλάκης - Levi με τεχνική υποστήριξη από τον όμιλο Κοντέλλη), VanHool (Σφακιανάκης) και BYD (Πετρόπουλος). Στο 3ο τμήμα, προϋπολογισμού 43 εκατ. ευρώ για 100 αρθρωτά λεωφορεία 18 μέτρων φυσικού αερίου, κατατέθηκε προσφορά μόνο από την Iveco.

Στο 2ο τμήμα, προϋπολογισμού 59 εκατ. ευρώ για 200 λεωφορεία 12 μέτρων φυσικού αερίου, κατατέθηκαν προσφορές από την Iveco και την κοινοπραξία Industria Italiana Autobus - Karsan. Σημειώνεται ότι το 1ο τμήμα του διαγωνισμού, προϋπολογισμού 31 εκατ. ευρώ για 100+20 υβριδικά λεωφορεία, ακυρώθηκε νωρίτερα φέτος καθώς έπειτα από σειρά ενστάσεων, που… δεν εξετάστηκαν, δεν υπήρξε ενδιαφέρον προσφοράς.

Η υπογραφή των συμβάσεων αναμένεται στις αρχές του 2023, όμως όλα δείχνουν ότι κανένας όμιλος δεν θα μείνει με παράπονο, αφού η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ξεκινά διαγωνισμό για 74 ηλεκτροκίνητα απορριμματοφόρα διαφόρων μεγεθών για τους 8 δήμους της Θεσσαλονίκης, επίσης με σημαντικό προϋπολογισμό.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
25 ηλεκτρικά μικρολεωφορεία αναζητεί ο ΟΑΣΑ
Διαβούλευση για την προμήθεια 25 ηλεκτρικών μικρολεωφορείων με διεθνή διαγωνισμό ξεκίνησε ο ΟΑΣΑ, για να αποδεσμεύσει σε άλλες διαδρομές τα 8μετρα λεωφορεία που κυκλοφορούν στο κέντρο της Αθήνας κυρίως σε...
25 ηλεκτρικά μικρολεωφορεία αναζητεί ο ΟΑΣΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κίνητρα και από τη ΒΕΑΤ για ηλεκτρικά ταξί
Ανακοίνωσε ένα φιλόδοξο πακέτο στήριξης των οδηγών συνεργατών της, μέσα από μια σειρά προνομιακών συνεργασιών, με στόχο η αγορά και λειτουργία ενός ηλεκτρικού ταξί να καταστεί προσιτή.
Κίνητρα και από τη ΒΕΑΤ για ηλεκτρικά ταξί
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ψάχνουν «εθνικό ευεργέτη» για τα καινούργια λεωφορεία
Με πιστώσεις 206 εκατ. ευρώ από το ΠΔΕ 2019, που... δεν έχουν επικαιροποιηθεί, ανακοίνωσε το υπουργείο Μεταφορών τον διαγωνισμό για τα 750+20 καινούργια αστικά λεωφορεία.
Ψάχνουν «εθνικό ευεργέτη» για τα καινούργια λεωφορεία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στην κόψη του ξυραφιού τα 770 αστικά λεωφορεία
Mercedes-Benz και Solaris προσέφυγαν στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, καταγράφοντας σημαντικές τεχνικές αποκλίσεις, προβληματικές διατυπώσεις ή ενστάσεις εγκυρότητας της προκήρυξης του διαγωνισμού.
Στην κόψη του ξυραφιού τα 770 αστικά λεωφορεία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Οι ΙΜΕ ΕΠΕ είναι… φίλοι μας
Με φωτογραφική διάταξη το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επιχειρεί να διατηρήσει μέχρι το καλοκαίρι του 2025 το καθεστώς μικρού αριθμού Ιδιότυπων Μεταφορικών Εταιρειών και τους αφορολόγητους μεσάζοντες, κατά...
Οι ΙΜΕ ΕΠΕ είναι… φίλοι μας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας