Τις κάθετες αντιρρήσεις της για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας εκφράζει η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), κάνει λόγο για «διαδικασίες πλήρους αδιαφάνειας» μέσα από τις οποίες κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσαν ως προτιμητέο επενδυτή τον Ομιλο GRIMALDI, στον οποίο θα παραδώσουν τον Οργανισμό Λιμένος Ηγουμενίτσας και επιπλέον τα τρία λιμάνια της ευρύτερης περιοχής, πανηγυρίζοντας για το υψηλό τίμημα της αγοράς του.
Η Ομοσπονδία στέλνει μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση πως βασικό προαπαιτούμενο για τη λειτουργία του λιμένα είναι η διασφάλιση και η ανάπτυξη θεσπισμένων εργασιακών σχέσεων, λέγοντας πως μέχρι σήμερα από την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και του ΤΑΙΠΕΔ καταγράφεται αδικαιολόγητη αδράνεια, αδιαφάνεια και κωλυσιεργία στη διασφάλισή τους.
Διευκρινίζει ότι ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας Α.Ε. (ΟΛΗΓ Α.Ε.) έχει το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων 4 λιμένων και συγκεκριμένα του Λιμένα Ηγουμενίτσας, του αλιευτικού καταφυγίου Σαγιάδας, του αλιευτικού καταφυγίου Πλαταριάς και του καταφυγίου σκαφών αναψυχής Συβότων, που βρίσκονται στη βορειοδυτική Ελλάδα, στην Περιφέρεια Ηπείρου, δυνάμει σύμβασης παραχώρησης με το ελληνικό Δημόσιο.
«Ολα τα παραδίδουν στον επενδυτή χωρίς καμία διασφάλιση, το δε κείμενο της νέας σύμβασης παραχώρησης, με το οποίο θα λειτουργήσει ο ιδιώτης επενδυτής, παραμένει επτασφράγιστο μυστικό», τονίζει και υποστηρίζει πως «δεν ξέρουμε αν το τίμημα είναι υψηλό, αλλά θα το πληρώσει το επιβατικό κοινό στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας από την εγκατάσταση ενός μονοπωλίου στην ακτοπλοΐα που θα ελέγχει γραμμές, ακτοπλοϊκές συνδέσεις και λιμάνι».
Η ΟΜΥΛΕ αναφέρει ότι εκτός από το τίμημα της αγοράς του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΗΓ Α.Ε., δεν υπάρχει καμία υποχρέωση ανάπτυξης και επενδύσεων μηχανολογικού και άλλου εξοπλισμού και σημειώνει πως ένα λιμάνι που αποτελεί κόμβο στην ακτοπλοϊκή σύνδεση και διασύνδεση της χώρας με την Ε.Ε., ένα μέχρι σήμερα δημόσιο λιμάνι, που χρησιμοποιώντας όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία και προγράμματα πραγματοποίησε επενδύσεις πλέον των 300 εκατ. ευρώ τα τελευταία χρόνια, παραδίδεται χωρίς καμία δέσμευση με το μοντέλο της πώλησης του μετοχικού κεφαλαίου. «Ενα ακόμα έγκλημα-ξεπούλημα που δημιουργεί ισχυρά ξένα μονοπώλια χωρίς δημόσιο έλεγχο και χωρίς αναπτυξιακό προσανατολισμό. Αλήθεια, η Επιτροπή Ανταγωνισμού τι λέει;» αναφέρει.
■ Συνάντηση με τους ναυτεργάτες των τοπικών γραμμών στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας πραγματοποίησε ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), Εμμ. Τσικαλάκης, συνοδευόμενος από τον υπεύθυνο του Ειδικού Τμήματος Επιθεώρησης Παρακολούθησης και Ελέγχου της Ομοσπονδίας. Ακολούθησε επίσκεψη στα πλοία των τοπικών γραμμών. Από τη μεριά των ναυτεργατών και του προεδρείου, εκτός από τα τρέχοντα προβλήματα, τονίστηκε η μεθόδευση που ακολουθείται από την εργοδοσία σχετικά με τις πολύμηνες ακινησίες των πλοίων των τοπικών γραμμών, οι οποίες έχουν αποτέλεσμα την απασχόληση για 5-6 μήνες μόνο όλο τον χρόνο με τις συνακόλουθες δυσμενείς οικονομικές επιπτώσεις σε βάρος των ναυτεργατών και των οικογενειών τους.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας