Αύριο Πέμπτη ανοίγει η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων (αυτοκίνητα, δίκυκλα, τρίκυκλα, ποδήλατα), στο πλαίσιο του δεύτερου κύκλου του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά», ανακοίνωσαν σήμερα ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας και η γενική γραμματέας Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου.
Η επιδότηση για τα φυσικά πρόσωπα φθάνει στο 30% επί της λιανικής τιμής προ φόρων, ενώ έξτρα επιδότηση προβλέπεται για την αγορά οικιακού φορτιστή, όπως επίσης και αν αποσυρθεί παράλληλα το παλιό αυτοκίνητο.
Όπως τόνισε ο κ. Σκρέκας, το πρόγραμμα εξυπηρετεί ταυτόχρονα τέσσερις στόχους, που είναι η ανανέωση του στόλου των οχημάτων, η ανάπτυξη έξυπνων υποδομών φόρτισης, η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και η εξοικονόμηση πόρων για τους πολίτες.
Η κ. Σδούκου διευκρίνισε ότι επιδοτείται η αγορά μόνο ηλεκτρικών και όχι plug-in υβριδικών οχημάτων, όπως επίσης ότι είναι επιλέξιμες και αιτήσεις για αγορές που έγιναν από 1η Δεκεμβρίου 2021 και μετά. Ο προϋπολογισμός του προγράμματος είναι 50 εκατ. ευρώ και αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω το 2023.
Αναλυτικά για τα φυσικά πρόσωπα, τα κίνητρα έχουν ως εξής:
- Επιδότηση 30% επί της λιανικής τιμής προ φόρων για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μέγιστο ποσό τις 8.000 euro.
- Επιδότηση 30% και έως 8.000 euro για μακροχρόνιες μισθώσεις, χωρίς υποχρέωση εξαγοράς.
- Επιβράβευση απόσυρσης με 1.000 euro και επιδότηση αγοράς έξυπνου φορτιστή 500 euro.
- Επιπλέον επιδότηση 1000 euro για αγορά αυτοκινήτου σε ΑΜΕΑ.
- Επιπλέον επιδότηση 1000 euro για οικογένειες με τουλάχιστον τρία εξαρτώμενα τέκνα (1000 euro για τρία εξαρτώμενα τέκνα, και επιπλέον 1000 euro ανά επιπλέον εξαρτώμενο τέκνο έως και 4000 euro).
- Επιπλέον 1000 euro για την αγορά αυτοκινήτου και μικροαυτοκινήτου σε νέους έως 29 ετών.
- Δυνατότητα εκχώρησης δικαιώματος είσπραξης επιδότησης στην εταιρία πώλησης.
- Επιδότηση έως 40% και με μέγιστο ποσό τις 3.000 euro για την αγορά δικύκλων και τρικύκλων κατηγορίας L5e έως L7e (επαγγελματικά ηλεκτρικά τρίκυκλα και μικροαυτοκίνητα).
- Eπιδότηση ηλεκτρικών δικύκλων κατηγορίας L1e έως L4e έως 20% και με μέγιστο ποσό επιδότησης 800 euro.
- Επιδότηση 40% για τα ηλεκτρικά ποδήλατα, με μέγιστο ποσό επιδότησης 800 euro.
Αντίστοιχα για τις επιχειρήσεις, τα κίνητρα είναι:
- Επιδότηση 30% για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μέγιστο ποσό τις 8.000 euro από 1 έως 20 οχήματα και 20% επιδότηση με μέγιστο ποσό τις 6.000 euro από 21 οχήματα και πάνω.
- Επιβράβευση απόσυρσης με 1.000 euro ανά όχημα και επιδότηση αγοράς έξυπνου φορτιστή 400 euro ανά σημείο επαναφόρτιση.
- Επιδότηση σε εταιρείες ταχυμεταφορών, διανομών και τουριστικές εταιρείες για την αγορά έως και 10 ηλεκτρικών ποδηλάτων.
- Επιδότηση 30% και έως 8.000 euro για μακροχρόνιες μισθώσεις, χωρίς υποχρέωση εξαγοράς για 1 έως 20 οχήματα και 20% επιδότηση και έως 6.000 euro για 21 οχήματα και πάνω αντίστοιχα.
- Επιπλέον 4.000 euro ανά αυτοκίνητο για εταιρίες που δραστηριοποιούνται σε νησιά.
- Επιδότηση 30% και με μέγιστο ποσό τις 8.000 euro ανά αυτοκίνητο για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων επίδειξης (test drive) από 1 μέχρι 20 οχήματα και 20% επιδότηση με μέγιστο ποσό τις 6.000 euro για 21 οχήματα και άνω αντίστοιχα.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας