• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    20°C 17.0°C / 21.2°C
    1 BF
    65%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 17.1°C / 19.8°C
    1 BF
    68%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 15.0°C / 20.5°C
    1 BF
    66%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 16.9°C / 17.7°C
    1 BF
    42%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    0 BF
    82%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 15.0°C / 17.6°C
    1 BF
    74%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 11.4°C / 14.0°C
    1 BF
    71%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 16.1°C / 16.1°C
    1 BF
    47%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.8°C / 17.2°C
    2 BF
    72%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    2 BF
    51%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.8°C / 20.4°C
    1 BF
    52%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.5°C / 21.5°C
    3 BF
    55%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    0 BF
    68%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.9°C / 16.8°C
    0 BF
    82%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 13.5°C / 20.5°C
    2 BF
    55%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.8°C / 20.8°C
    2 BF
    68%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    17°C 15.8°C / 21.0°C
    0 BF
    63%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    19°C 17.3°C / 18.8°C
    2 BF
    82%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 15.7°C / 18.3°C
    1 BF
    82%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.5°C / 13.5°C
    0 BF
    58%

Ποσειδώνια 2022: Το κόστος στη ναυσιπλοΐα από την αύξηση των τιμών στα καύσιμα

  • A-
  • A+

Η «έκρηξη» των τιμών στα καύσιμα που προκαλούν αφενός η γεωπολιτική κρίση και αφετέρου η αβεβαιότητα γύρω από το ρυθμιστικό πλαίσιο για την απαλλαγή της ναυτιλιακής βιομηχανίας από τον άνθρακα, ήταν το θέμα συζήτησης των περισσότερων από 400 προμηθευτών καυσίμων πλοίων απ' όλο τον κόσμο που βρέθηκαν στα φετινά «Ποσειδώνια».

Η αγορά μεταφοράς καυσίμων έχει πληγεί από τις κυρώσεις κατά της Ρωσίας, υποστήριξε ο Αλέξανδρος Προκοπάκης, διευθύνων σύμβουλος της Probunkers, ανεξάρτητου προμηθευτή καυσίμων LNG με έδρα την Αθήνα, και αυτό, όπως σημείωσε, είχε σοβαρό αντίκτυπο στις τιμές. «Πριν από τον πόλεμο, οι παγκόσμιες τιμές κινούνταν γύρω από τα 750-850 δολάρια ανά τόνο και τώρα οι τιμές είναι πολύ πάνω από τα 1.000 δολάρια» έκανε γνωστό ο κ. Προκοπάκης και δήλωσε ότι «εφόσον βρισκόμαστε σε αχαρτογράφητα νερά, κανείς δεν μπορεί πραγματικά να προβλέψει πού θα καταλήξει η τιμή». Τέλος, τόνισε ότι ενδεχόμενη υπέρβαση του ορίου των 1.200 δολαρίων θα έχει αλυσιδωτές επιπτώσεις σε ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Τις ίδιες περίπου απόψεις εξέφρασε και ο εμπορικός διευθυντής της Baluco Γιάννης Σταυρόπουλος, λέγοντας ότι η τιμή του πετρελαίου έχει διπλασιαστεί και αυτό έχει δημιουργήσει πρόσθετο κόστος για τις ναυτιλιακές εταιρείες, επειδή το πετρέλαιο και τα λιπαντικά αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 60%-70% των συνολικών λειτουργικών δαπανών κάθε πλοίου. Έτσι, το συνολικό κόστος ανά ταξίδι έχει εκτοξευθεί στα ύψη –και δεν είναι μόνο αυτό, ενώ τα πιστωτικά όρια για τις ναυτιλιακές έχουν επίσης επηρεαστεί, καθώς πρέπει να δεσμεύουν το διπλάσιο του ποσού που συνήθιζαν για να λάβουν τον ίδιο όγκο καυσίμων που λάμβαναν πριν από την κρίση.  Και οι δύο σημείωσαν ότι η ζήτηση για μεταφορά καυσίμων δεν έχει επηρεαστεί –στην πραγματικότητα έχει αυξηθεί σε λιμάνια εκτός Ρωσίας, καθώς τα σημεία ανεφοδιασμού έχουν μειωθεί.

Εκτός από τις επιπτώσεις στις τιμές των καυσίμων, οι ναυτιλιακές εταιρείες και οι πελάτες τους αντιμετωπίζουν αυξημένο κόστος και λόγω των ακριβότερων λιπαντικών. Ο μεγάλος διεθνής κατασκευαστής και προμηθευτής λιπαντικών Gulf Oil Marine, λέει ότι η αύξηση της τιμής ποικίλλει ανάλογα με την αγορά. «Έχουμε ήδη δει μια αύξηση μεταξύ 20 και 30 λεπτών ανά λίτρο, που αντιστοιχεί σε αύξηση τιμής περίπου 20%, αλλά φοβάμαι ότι δεν έχουμε δει ακόμα το τέλος αυτής της πίεσης στις τιμές. Προβλέπουμε περαιτέρω αύξηση 10%-20% έως το τέλος του έτους και κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να μετριάσουμε τις αυξήσεις», δήλωσε ο David Price, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει προκαλέσει προβλήματα εφοδιασμού και στον τομέα των λιπαντικών. Σύμφωνα με τον Γρηγόρη Παπαθανασίου, διευθύνοντα της Gulf Oil Marine Hellas, η προσφορά έχει μειωθεί λόγω των κυρώσεων στη Ρωσία.«Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι τα λιπαντικά είναι διαθέσιμα όποτε και όπου τα χρειάζονται οι πελάτες μας. Φυσικά, εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά ζητήματα, αλλά ο στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε ότι οι πελάτες μας δεν αντιμετωπίζουν αυτά τα ζητήματα μόνοι τους», πρόσθεσε.

Ο Νέλλος Οικονομόπουλος, γενικός διευθυντής της Valecrest Marine Lubricants,επισήμανε: «Προκειμένου να μπορέσουμε να είμαστε έτοιμοι για το μέλλον, πρέπει πρώτα να ξέρουμε ποιο θα είναι το μέλλον. Μόλις συμφωνηθεί η υπ’ αριθμόν ένα επιλογή για το καύσιμο του μέλλοντος, τότε πρέπει να αρχίσουμε να προετοιμαζόμαστε για να αναπτύξουμε και την κατάλληλη λύση λιπαντικού. Πρέπει να δούμε όλες τις επιλογές. Θα χρειαστούν σχεδόν δύο χρόνια για να μπορέσουμε να κάνουμε την έρευνα που απαιτείται, τις δοκιμές και να αναπτύξουμε τις κατάλληλες υποδομές για να βγούμε στην αγορά με ένα νέο λιπαντικό για τα νέα προϊόντα καυσίμου».

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δεν έχει πλοίο για σε...
Οι αυξήσεις έως 40% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια «καίνε» τα σχέδια διακοπών για χιλιάδες νοικοκυριά ● Τρίτο κύμα ανατιμήσεων ετοιμάζουν οι εταιρείες του κλάδου ● Το υπουργείο Ναυτιλίας απλά παρακολουθεί το...
Δεν έχει πλοίο για σε...
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εξαίρεση της ακτοπλοΐας από τα πράσινα καύσιμα
Παράταση της εξαίρεσης από την εφαρμογή των διατάξεων του Κανονισμού για τη χρήση ανανεώσιμων και χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα καυσίμων από τον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών έως το 2029 για τα ακτοπλοϊκά...
Εξαίρεση της ακτοπλοΐας από τα πράσινα καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εγκρίθηκαν 3 νέες επιδοτούμενες ακτοπλοϊκές γραμμές
Τρεις νέες επιδοτούμενες γραμμές εγκρίθηκαν μεταξύ άλλων κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών του υπουργείου Ναυτιλίας υπό την προεδρία του γενικού γραμματέα Ευάγγελου...
Εγκρίθηκαν 3 νέες επιδοτούμενες ακτοπλοϊκές γραμμές
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Το MSC Lirica ξεκινά από τον Πειραιά τα δρομολόγια κρουαζιέρας για το καλοκαίρι του 2022
Με βάση της το λιμάνι του Πειραιά, η εταιρεία κρουαζιέρας MSC Cruises, ξεκινά από σήμερα (Δευτέρα) τα δρομολόγιά της με το κρουαζιερόπλοιο MSC Lirica για την καλοκαιρινή ταξιδιωτική περίοδο του 2022.
Το MSC Lirica ξεκινά από τον Πειραιά τα δρομολόγια κρουαζιέρας για το καλοκαίρι του 2022
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αποχώρησε ο επί 17 χρόνια διευθύνων σύμβουλος των «Μινωϊκών Γραμμών»
Η απόσυρση του Αντώνη Μανιαδάκη από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου των «Μινωϊκών Γραμμών σηματοδοτεί σημαντικές αλλαγές στην ανώτατη διοίκηση της εταιρείας.
Αποχώρησε ο επί 17 χρόνια διευθύνων σύμβουλος των «Μινωϊκών Γραμμών»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η ρωσική εισβολή απειλεί τη ναυσιπλοΐα
Δραματική έλλειψη στη διαθεσιμότητα αξιωματικών και κατώτερων πληρωμάτων δημιουργεί η πολεμική σύρραξη, καθώς σημαντικό ποσοστό των ναυτεργατών παγκοσμίως προέρχεται από τις εμπόλεμες χώρες.
Η ρωσική εισβολή απειλεί τη ναυσιπλοΐα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας