Τις σύνθετες προκλήσεις που θέτει η σταδιακά η αυστηρότερη περιβαλλοντική νομοθεσία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και της Ε.Ε., όπως και τα οικονομικά ζητήματα που σχετίζονται με αυτήν, καλείται να αντιμετωπίσει η ναυτιλία, σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη. Στην ομιλία του στο πάνελ του συνεδρίου HELMEPA, στο πλαίσιο της έκθεσης των «Ποσειδωνίων 2022», ο Γ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε στην απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα ως «μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τη ναυτιλία».
Όπως είπε, «η ναυτιλία πρέπει να εξασφαλίσει, στο πολύ άμεσο μέλλον, την παγκόσμια διαθεσιμότητα ασφαλών εναλλακτικών καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα και την αντίστοιχη τεχνολογική υποδομή», ωστόσο πρόσθεσε ότι «απέχουμε ακόμα από αυτόν τον στόχο». Τέλος κάλεσε την Ε.Ε. και το Ταμείο του Διεθνούς Συμβουλίου Ναυτιλιακής Ερευνας να υποστηρίξουν γενναιόδωρα και να συνεισφέρουν στην απαιτούμενη χρηματοδότηση μέσω πηγών, όπως ο διαρθρωτικός προϋπολογισμός της Ε.Ε. και άλλες πρωτοβουλίες για τον βιομηχανικό κλάδο.
Απευθυνόμενος στο κοινό, μέσω βιντεοσκοπημένου μηνύματος, ο γενικός διευθυντής του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Kitack Lim, υποστήριξε ότι προκειμένου να απαλλαγεί από τον άνθρακα μία πραγματικά παγκόσμια βιομηχανία, απαιτούνται παγκόσμιες λύσεις και επισήμανε ότι «στόχος μας είναι να απαλλάξουμε τελικά τη ναυτιλία από τον άνθρακα και γι’ αυτό πρέπει να συνεργαστούμε με όλους τους εμπλεκόμενους για την ανάπτυξη βιώσιμων λύσεων».
Ακολούθησε συζήτηση για τα θέματα ESG (Environmental, Social and Corporate Governance) στον ναυτιλιακό τομέα, σε ένα πάνελ από εκπροσώπους έξι εκ των μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών της Ελλάδας, με αθροιζόμενο στόλο 354 πλοίων, που αντιστοιχεί περίπου στο 7% του συνολικού ελληνόκτητου στόλου.
Ο Νικόλαος Τσάκος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της TEN, ανέφερε ότι δεν θέλουν να είναι απλώς τα πειραματόζωα για οποιαδήποτε νέα νομοθεσία, χωρίς να ζητηθεί πρώτα η γνώμη τους. «Η κατάσταση της ναυτιλίας δεν έχει ακόμη εκτιμηθεί, γιατί ως κλάδος είμαστε κατακερματισμένοι. Χρειάστηκε μια πανδημία για να αρχίσουν οι άνθρωποι να συνειδητοποιούν τη σημασία του κλάδου μας και τη συμβολή του στο παγκόσμιο εμπόριο» τόνισε και υποστήριξε ότι για «να συνεχίσουμε να μειώνουμε το αποτύπωμά μας από 2,5%-2,8% που βρισκόμαστε σήμερα, σε χαμηλότερα επίπεδα, χρειαζόμαστε βοήθεια».
Από την πλευρά του, ο Αρ. Πίττας, διευθύνων σύμβουλος της Euroseas & Eurodry, ανέφερε: «Προσπαθούμε να απαλλαγούμε από τις εκπομπές άνθρακα ταχύτερα απ’ ό,τι μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτή την προσπάθεια συνολικά η κοινωνία, ειδικά στις αναπτυσσόμενες χώρες».
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας