• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    27°C 23.9°C / 30.2°C
    1 BF
    42%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.5°C / 28.0°C
    1 BF
    55%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    26°C 22.0°C / 26.0°C
    1 BF
    51%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    1 BF
    88%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.9°C / 20.9°C
    0 BF
    83%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    26°C 22.0°C / 25.9°C
    2 BF
    50%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.4°C / 22.3°C
    2 BF
    52%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.5°C / 24.5°C
    1 BF
    41%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.0°C / 29.1°C
    4 BF
    51%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    27°C 22.9°C / 26.9°C
    1 BF
    54%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.8°C / 29.4°C
    4 BF
    51%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.7°C / 29.6°C
    1 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.5°C / 26.5°C
    1 BF
    58%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.9°C / 22.9°C
    0 BF
    68%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    28°C 20.5°C / 28.8°C
    1 BF
    38%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.1°C / 27.8°C
    2 BF
    57%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.2°C / 29.3°C
    1 BF
    41%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    27°C 21.3°C / 27.1°C
    2 BF
    57%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    26°C 21.7°C / 26.7°C
    2 BF
    49%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.1°C / 19.1°C
    0 BF
    72%

Ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, στο Νταβός της Ελβετίας, μίλησε για το εγχείρημα της πράσινης ακτοπλοΐας στη χώρα και για την έλλειψη πληρωμάτων στη ναυτιλία

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μεγάλη πρόκληση της ναυτιλίας η απανθρακοποίηση

  • A-
  • A+

Στην ανάγκη επιβίωσης της ελληνικής ακτοπλοΐας, καθώς λόγω της πολύ υψηλής αύξησης της τιμής του πετρελαίου τα κόστη έχουν ανέβει κατακόρυφα, αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας από το Νταβός της Ελβετίας. Ο Γ. Πλακιωτάκης από το βήμα του Greek House Davos, όπου βρέθηκε μαζί με τον υπουργό Επενδύσεων του Παναμά, José Alejandro Rojas, τόνισε ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε μια διαδικασία μετάβασης στην πράσινη ακτοπλοΐα με πόρους της Ε.Ε., προετοιμάζοντας την αγορά για το κόστος της μετατροπής σε ηλεκτρικά πλοία.

Αναφέρθηκε επίσης στις στρατηγικές παρεμβάσεις που είναι απαραίτητες στη ναυτιλιακή βιομηχανία προκειμένου να μπορέσει ο κλάδος να ανταποκριθεί στις μεγάλες και σημαντικές προκλήσεις και -όπως τόνισε- «λόγω της πανδημίας, αλλά και της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, χρειάζεται να αναπροσαρμόσουμε για άλλη μια φορά τις προτεραιότητές μας». Χαρακτήρισε την απανθρακοποίηση ως τη μεγαλύτερη πρόκληση που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η ναυτιλία στο μέλλον, με αποκορύφωμα τη διαθεσιμότητα σε καύσιμα ασφαλή, εναλλακτικά και με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα, και για να επιτευχθεί αυτό, όπως είπε, χρειάζεται συνεργασία. «Να ενώσουμε όλοι μαζί τις δυνάμεις μας και να παρουσιάσουμε ρεαλιστικές πολιτικές και εφαρμόσιμα μέτρα στον τομέα αυτό» σημείωσε, λέγοντας πως «είναι η στιγμή να καταλάβουν όλοι, ιδιαίτερα στην Ευρωπαϊκή Ενωση, ότι η ελληνική ναυτιλία και οι Ελληνες πλοιοκτήτες μπορούν να εξασφαλίσουν τις ανάγκες της Ευρώπης σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας». «Είναι η καλύτερη στιγμή να επανασυστηθεί η ναυτιλία στην κοινωνία καθώς οι περισσότεροι δεν αντιλαμβάνονται πλήρως τη σημασία της» πρόσθεσε.

Κλείνοντας αναφέρθηκε και στο μείζον ζήτημα της έλλειψης πληρωμάτων στη ναυτιλία τα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με μελέτη του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου, θα υπάρξει μεγάλο έλλειμμα σε στελεχικό δυναμικό για τη ναυτιλία. Τα κενά υπολογίζεται ότι θα φτάσουν τις 96.000 μέχρι το 2026, ενώ ανακοίνωσε ότι το υπουργείο προετοιμάζει έως το τέλος του έτους ένα νέο πλάνο για να ενισχυθεί η ναυτική εκπαίδευση.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Οι εφοπλιστές για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας
Η Ενωσή τους στηρίζει τις προτάσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τον καθοριστικό ρόλο των ναυλωτών στην εφαρμογή της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» και για τη δημιουργία ενός ειδικού Ταμείου για τη ναυτιλία.
Οι εφοπλιστές για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ναυτιλιακή συνεργασία με τη Σαουδική Αραβία
Συμφωνία συνεργασίας μεταξύ της Ελλάδας και της Σαουδικής Αραβίας στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών υπεγράφη χθες στο Λονδίνο από τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη και τον υπουργό Μεταφορών και...
Ναυτιλιακή συνεργασία με τη Σαουδική Αραβία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στηρίζει τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό η Ελλάδα
Γ. Πλακιωτάκης: Μόνο o ΙΜΟ μπορεί να ρυθμίζει θέματα της διεθνούς ναυτιλίας. Πρέπει να υλοποιηθεί η αρχική στρατηγική του για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία.
Στηρίζει τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό η Ελλάδα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Οι εφοπλιστές στηρίζουν την πρόταση για εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα
Την πρόταση του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη προς την Ευρ. Επιτροπή για τη δημιουργία ενός Ευρωπαϊκού Κέντρου Ερευνών με αντικείμενο τα εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα και τεχνολογίες για την απανθρακοποίηση του...
Οι εφοπλιστές στηρίζουν την πρόταση για εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ναυτεργάτες: «Καμιά παρέκκλιση στη θερινή οργανική σύνθεση»
Οι οργανικές συνθέσεις στα πλοία της ακτοπλοΐας και η απόφαση του υπουργείου Ναυτιλίας από την 1η Απριλίου να έχει ισχύ η θερινή οργανική σύνθεση εξελίσσονται σε σημείο αιχμής ανάμεσα στα ναυτεργατικά...
Ναυτεργάτες: «Καμιά παρέκκλιση στη θερινή οργανική σύνθεση»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας