• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    29°C 26.1°C / 31.2°C
    2 BF
    49%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.6°C / 28.2°C
    2 BF
    65%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.7°C / 31.5°C
    3 BF
    66%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 25.9°C
    1 BF
    57%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.9°C / 25.7°C
    2 BF
    69%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.6°C / 30.5°C
    1 BF
    77%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 21.2°C / 24.8°C
    1 BF
    48%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    29°C 29.3°C / 29.3°C
    2 BF
    53%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.8°C / 27.7°C
    4 BF
    55%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 25.1°C
    2 BF
    61%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.1°C / 26.8°C
    2 BF
    50%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.7°C / 29.0°C
    3 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    2 BF
    74%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    1 BF
    51%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.5°C / 29.5°C
    1 BF
    54%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.8°C / 26.0°C
    3 BF
    43%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    30°C 28.0°C / 31.4°C
    1 BF
    26%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.3°C / 24.9°C
    2 BF
    71%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.7°C / 26.7°C
    2 BF
    85%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.2°C / 25.2°C
    2 BF
    67%
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ελληνικό το 21% του παγκόσμιου στόλου

  • A-
  • A+
Οι παραγγελίες ναυπήγησης πλοίων από Ελληνες πλοιοκτήτες ανέρχονται σε 173 πλοία (από 104 πλοία το προηγούμενο έτος), που αντιστοιχούν σε 17,3 εκατομμύρια dwt. Πάνω από το ένα τρίτο των πετρελαιοφόρων και σχεδόν ένα στα έξι πλοία μεταφοράς LNG, που ναυπηγούνται αυτή τη στιγμή στον κόσμο, θα παραδοθούν σε Ελληνες πλοιοκτήτες.

Σημαντική αύξηση σημειώνει τα τελευταία χρόνια η δύναμη του ελληνόκτητου στόλου, ενώ οι παραγγελίες ναυπήγησης νέων πλοίων των Ελλήνων εφοπλιστών συνεχίζονται με γοργό ρυθμό, ακόμα και τα χρόνια της πανδημίας. Πάνω από το ένα τρίτο των πετρελαιοφόρων και σχεδόν ένα στα έξι πλοία μεταφοράς LNG, που ναυπηγούνται αυτή τη στιγμή στον κόσμο, θα παραδοθούν σε Ελληνες πλοιοκτήτες. Η Ελλάδα εξακολουθεί και παραμένει κορυφαία ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο κατέχοντας το 21% του παγκόσμιου στόλου, σε όρους χωρητικότητας (dwt), με 5.514 πλοία.

Η συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου έχει αυξηθεί κατά 45,8% σε σύγκριση με το 2014, ενώ ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας, δηλαδή από το 2019, η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 7,4%. Ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος μεταφέρει φορτία μεταξύ τρίτων χωρών σε ποσοστό άνω του 98% της μεταφορικής του ικανότητας, ενώ το ελληνικό νηολόγιο με 647 πλοία (άνω των 1.000 gt), χωρητικότητας 61,8 εκατομμυρίων dwt, κατέχει τη 2η θέση στην Ε.Ε.

Τα στοιχεία αυτά αναφέρονται στην ετήσια έκθεση (2021-2022) της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) η οποία δόθηκε χθες στη δημοσιότητα και σύμφωνα με αυτήν οι Ελληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν:

 Το 31,78% του παγκόσμιου στόλου πετρελαιοφόρων.
 Το 25,01% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
 Το 22,35% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG).
 Το 15,60% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών και προϊόντων πετρελαίου.
 Το 13,85% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Αερίου Πετρελαίου (LPG).
 Το 9,33% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Επιπλέον, ο ελληνόκτητος στόλος αντιπροσωπεύει το 59% του στόλου που ελέγχεται από κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης (Ε.Ε.), ο οποίος σε ποσοστό άνω του 75% δραστηριοποιείται στον bulk/tramp τομέα, ενώ το ένα τρίτο του ελληνόκτητου στόλου φέρει σημαία κράτους-μέλους της Ε.Ε. Οπως τονίζεται, οι Ελληνες πλοιοκτήτες επενδύουν συνεχώς σε νέα, ενεργειακά αποδοτικά πλοία και σε φιλικό προς το περιβάλλον εξοπλισμό. Οι παραγγελίες ναυπήγησης πλοίων από Ελληνες πλοιοκτήτες ανέρχονται σε 173 πλοία (από 104 πλοία το προηγούμενο έτος), που αντιστοιχούν σε 17,3 εκατομμύρια dwt.

Προλογίζοντας την έκθεση, η νέα πρόεδρος της ΕΕΕ, Μελίνα Τραυλού, ανέφερε ότι «διανύουμε εμφανώς μια περίοδο όπου οι εξελίξεις είναι ραγδαίες και ανατρεπτικές. Στο απαιτητικό αυτό περιβάλλον, ως ελληνόκτητη ναυτιλία δηλώνουμε παρόντες, ισχυροί και έτοιμοι να ανταποκριθούμε στις εθνικές αλλά και διεθνείς προκλήσεις με σύνεση, ρεαλισμό, όραμα και γνώση ως ηγέτιδα δύναμη της παγκόσμιας ναυτιλίας».

Αναφερόμενη στο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής και στο πράσινο αποτύπωμα της ναυτιλίας, τόνισε ότι η ναυτιλία χρειάζεται διεθνείς κανόνες λειτουργίας και σε καμία περίπτωση περιφερειακά μέτρα, τα οποία στρεβλώνουν τον διεθνή, υγιή ανταγωνισμό της αγοράς. Επιπλέον, επισήμανε ότι η ναυτιλία δεν μπορεί μόνη της να απεξαρτηθεί από τον άνθρακα, χρειάζεται –όπως είπε– η συνδρομή των εμπλεκόμενων μερών που έχουν την καθ’ ύλην αρμοδιότητα, όπως είναι οι κατασκευαστές μηχανών πλοίων και οι παραγωγοί και προμηθευτές καυσίμων.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Φορτηγά και δεξαμενόπλοια κατεβάζουν την ελληνική σημαία
Μια πολύ μικρή αύξηση κατά 0,1%, παρουσίασε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου σε πλοία 100 ΚΟΧ και άνω τον Μάρτιο 2022, σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαρτίου 2021.
Φορτηγά και δεξαμενόπλοια κατεβάζουν την ελληνική σημαία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μήνυμα για την επιστροφή των «Ποσειδωνίων»
Η ελληνική και συνακόλουθα η ευρωπαϊκή ναυτιλία παρέχει στρατηγικό πλεονέκτημα στην Ευρωπαϊκή Ενωση, δήλωσε η πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού, με αφορμή το μήνυμά της ενόψει της έναρξης...
Μήνυμα για την επιστροφή των «Ποσειδωνίων»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Υπέρ του θαλάσσιου διαδρόμου για πλοία και ναυτικούς στον Εύξεινο Πόντο οι Έλληνες εφοπλιστές
Την πρόταση του συμβουλίου του ΙΜΟ για την επείγουσα δημιουργία ενός θαλάσσιου διαδρόμου που θα επιτρέψει την ασφαλή απομάκρυνση ναυτικών και πλοίων από oυκρανικά λιμάνια, τον Εύξεινο Πόντο και την Αζοφική...
Υπέρ του θαλάσσιου διαδρόμου για πλοία και ναυτικούς στον Εύξεινο Πόντο οι Έλληνες εφοπλιστές
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εκλογές στην Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Επειτα από 13 χρόνια και τέσσερις συνεχόμενες θητείες, αλλάζει ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) καθώς αποχωρεί από την προεδρία ο Θόδωρος Βενιάμης, ο οποίος στα τέλη του 1987 εκλέχθηκε για πρώτη...
Εκλογές στην Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Να γίνει στην Ελλάδα το Κέντρο Ερευνας Εναλλακτικών Καυσίμων»
Πρόταση του προέδρου της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας Λονδίνου (Committee), Χαράλαμπου Φαφαλιού ● Κριτική στην Ε.Ε. λέγοντας ότι «προσπαθεί να μονοπωλήσει τoν διάλογο για τους πράσινους φόρους»
«Να γίνει στην Ελλάδα το Κέντρο Ερευνας Εναλλακτικών Καυσίμων»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας