• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    29°C 26.8°C / 30.2°C
    3 BF
    34%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 25.7°C / 28.6°C
    2 BF
    66%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 29.0°C / 30.5°C
    2 BF
    44%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 19.2°C / 23.9°C
    1 BF
    50%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    2 BF
    61%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    25°C 21.0°C / 25.5°C
    3 BF
    61%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 17.4°C / 21.2°C
    1 BF
    88%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    26°C 26.5°C / 26.5°C
    2 BF
    56%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.8°C / 27.7°C
    4 BF
    57%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.2°C / 26.9°C
    3 BF
    65%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    28°C 25.8°C / 28.4°C
    3 BF
    42%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.7°C / 26.8°C
    1 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.9°C / 28.9°C
    2 BF
    58%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 25.1°C
    2 BF
    60%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 25.1°C / 27.8°C
    3 BF
    56%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.8°C / 28.8°C
    2 BF
    48%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.3°C / 30.4°C
    2 BF
    31%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 24.3°C / 27.1°C
    3 BF
    64%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    26°C 25.5°C / 28.7°C
    2 BF
    66%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 18.0°C / 18.0°C
    1 BF
    82%
AP Photo/Martin Meissner

NielsenIQ: Μειωμένες οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το πρώτο τρίμηνο του 2022

  • A-
  • A+

Η ακρίβεια και οι επαναλαμβανόμενες αυξήσεις τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ έριξαν την κατανάλωση το πρώτο τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με έρευνα της NielsenIQ. Οι καταναλωτές προβαίνουν σε περικοπές ακόμα και ειδών πρώτης ανάγκης, σε μια προσπάθεια να εξοικονομήσουν χρήματα από τον οικογενειακό προϋπολογισμό.

Μειωμένες πωλήσεις σε αξία κατά 1,4% παρουσίασε η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών) το πρώτο τρίμηνο του 2022 (στοιχεία YTD έως 27 Μαρτίου 2022), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο.

Σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων NielsenIQ, η αρνητική τάση κατά το πρώτο τρίμηνο οδηγείται από τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (FMCGs) στο σύνολό τους, καθώς οι μεγάλες κατηγορίες των φρέσκων, αλλά και των bazaar προϊόντων παρουσιάζουν αρκετά πιο συγκρατημένες τάσεις, στο -0,3% και +0,8% αντίστοιχα.

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG), τα τρόφιμα & ποτά σημειώνουν πιο μετριοπαθή αρνητική τάση, στο -1,2%, κυρίως λόγω των τροφίμων, καθώς τα ποτά και κυρίως τα αλκοολούχα, κινούνται σημαντικά πιο αρνητικά. Επιπλέον, οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, καθώς και τα προϊόντα οικιακής χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021 κατά -3,5% & -4,8% αντίστοιχα, καθώς συνεχίζεται η εκλογίκευση της κατανάλωσής τους, έπειτα από την εκτίναξη που είχαν σημειώσει, πολλές από αυτές, το 2020.

Οι αυξήσεις τιμών προβληματίζουν τον καταναλωτή

Σύμφωνα με την NielsenIQ, αν αποδομηθεί η αρνητική τάση, που παρουσιάζουν τα FMCGs στο σύνολό τους, σε όγκο πωλήσεων και μέση μεταβολή των τιμών, διαπιστώνεται μια αύξηση των τιμών, με ταυτόχρονη μείωση της ζήτησης. Η μείωση αυτή πέρα από την εκλογίκευση της κατανάλωσης πιθανότατα οφείλεται και στην προσπάθεια των καταναλωτών να μειώσουν τις δαπάνες που πραγματοποιούν στα σούπερ μάρκετ, καθώς ο ευρύτερος πληθωρισμός και οι μεγάλες αυξήσεις τιμών, που έχουν σημειωθεί σε άλλες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών, όπως είναι η ενέργεια, τα καύσιμα κτλ., φαίνεται να έχουν μειώσει σε ένα βαθμό την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, ακόμη και για τις βασικές κατηγορίες των FMCGs.

Την ίδια στιγμή ο καταναλωτής προβληματίζεται για τις τιμές, καθώς νιώθει περισσότερο από ποτέ ότι ακολουθούν ανοδική πορεία, με μια ξεκάθαρη αύξηση στο ποσοστό αυτών που το αναφέρουν (από 72% στο 92%) στην ετήσια έρευνα των Shopper Trends της NielsenIQ. Ενδεικτικό του παραπάνω είναι επιπλέον το γεγονός ότι η πορεία του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχει πλέον αντιστραφεί φτάνοντας το πρώτο τρίμηνο του 2022 το 14,2% (εξαιρουμένου του Discount καναλιού), μια αυξητική τάση που ξεκίνησε από τα μέσα του 2021 και έπειτα, οπότε και ξεκίνησαν να παρουσιάζονται γενικότερες πληθωριστικές τάσεις στην αγορά. Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι έχει περαιτέρω ενισχυθεί η προωθητική ένταση για τα Branded προϊόντα, η οποία έχει φτάσει στο 64,6%, σε μια προσπάθεια συγκράτησης των τιμών τόσο από τους προμηθευτές όσο και από τις διαφορετικές λιανεμπορικές αλυσίδες, στο πλαίσιο του πολύ ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, στο οποίο κινούνται.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Οι Έλληνες «έκοψαν» αγορές σε ένδυση-υπόδηση και βασικά είδη σουπερμάρκετ
Οι μισοί καταναλωτές έχουν μειώσει «πολύ ή αρκετά» τις αγορές τους στο σουπερμάρκετ και το 80% σε είδη ένδυσης/υπόδησης. Η συγκράτηση των αγορών, λόγω ακρίβειας, έχει ακουμπήσει τον σκληρό πυρήνα των προϊόντων...
Οι Έλληνες «έκοψαν» αγορές σε ένδυση-υπόδηση και βασικά είδη σουπερμάρκετ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μονόδρομος κατά της ακρίβειας οι μειώσεις ΦΠΑ
Σε στοχευμένες μειώσεις συντελεστών και μετατάξεις προϊόντων ακόμη και στον υπερμειωμένο συντελεστή αναγκάζεται να προσφύγει η κυβέρνηση για να αναχαιτίσει το νέο κύμα ακρίβειας από τις 15 Ιανουαρίου.
Μονόδρομος κατά της ακρίβειας οι μειώσεις ΦΠΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Προεξοφλούν ανατιμήσεις, περιμένουν ελαφρύνσεις
Στελέχη της αγοράς θεωρούν ότι οι πραγματικές αυξήσεις στα τρόφιμα ξεπερνάνε το 5%, ενώ, με βάση τις εκτιμήσεις του Ινστιτούτου Καταναλωτή, οι μεσοσταθμικές αυξήσεις σε βασικά είδη διατροφής φτάνουν το 20%.
Προεξοφλούν ανατιμήσεις, περιμένουν ελαφρύνσεις
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΙΕΛΚΑ: Αισιόδοξα τα στελέχη των S/M, παρά την ακρίβεια
Ερευνα του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών προβλέπει αύξηση των πωλήσεων το δεύτερο εξάμηνο του 2021 και οι επιτελείς των επιχειρήσεων τρίβουν τα χέρια τους, παραβλέποντας τις ανατιμήσεις...
ΙΕΛΚΑ: Αισιόδοξα τα στελέχη των S/M, παρά την ακρίβεια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας