• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 23.1°C / 27.4°C
    2 BF
    43%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    26°C 22.5°C / 27.0°C
    2 BF
    59%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    27°C 23.8°C / 27.1°C
    1 BF
    61%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    0 BF
    73%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    0 BF
    64%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.9°C / 24.3°C
    1 BF
    61%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.4°C / 22.0°C
    1 BF
    64%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.7°C / 20.7°C
    1 BF
    77%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.3°C / 24.9°C
    4 BF
    69%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.5°C / 24.9°C
    0 BF
    69%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.8°C / 25.5°C
    4 BF
    53%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.6°C / 24.6°C
    3 BF
    60%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 25.9°C
    2 BF
    89%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.0°C / 24.0°C
    1 BF
    55%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    26°C 20.5°C / 26.0°C
    0 BF
    50%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 25.8°C
    2 BF
    56%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.3°C / 26.5°C
    2 BF
    45%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.0°C / 26.0°C
    0 BF
    62%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.4°C / 25.0°C
    2 BF
    88%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.4°C / 22.4°C
    1 BF
    67%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Δυσαρέσκεια και αντιδράσεις στον κλάδο του yachting

  • A-
  • A+
Τα προβλήματα που εντοπίζουν στελέχη του κλάδου στο νομοσχέδιο του υπ. Ναυτιλίας • Ποια άρθρα ζητούν να αποσυρθούν • Εκφράζουν φόβους ότι απειλείται η ελληνική επαγγελματική άδεια των σκαφών αναψυχής • Σημείο αιχμής τα άρθρα 8 και 9.

Αντιδράσεις προκαλεί το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ναυτιλίας για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων, το οποίο βρίσκεται στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής και τις επόμενες ημέρες πρόκειται να εισαχθεί στην Ολομέλεια. Βασικοί στόχοι του νομοσχεδίου, σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκη, είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής, η μείωση της γραφειοκρατίας, ο εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας και η αλλαγή του καθεστώτος δραστηριοποίησης πλοίων αναψυχής με ξένη σημαία στα ελληνικά ύδατα. «Στον χάρτη των ισχυρών κρατών στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού τοποθετεί πλέον την Ελλάδα το νέο σχέδιο νόμο» υποστηρίζει ο Γ. Πλακιωτάκης.

Ωστόσο απ' ό,τι φαίνεται καθόλου δεν συμφωνούν μαζί του τόσο η αντιπολίτευση όσο και στελέχη του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού.

Σημείο αιχμής δύο άρθρα του νομοσχεδίου, το 8 και το 9, τα οποία προκαλούν και τις περισσότερες αντιδράσεις, καθώς απελευθερώνεται η αγορά των πλοίων αναψυχής με ξένη σημαία και δίνεται για πρώτη φορά η δυνατότητα εκτέλεσης σύμβασης ολικής ναύλωσης με εκκίνηση ή/και τερματισμό εντός της ελληνικής επικράτειας από πλοία με ξένη σημαία, για τα οποία δεν υπάρχει η υποχρέωση εγκατάστασης εταιρείας διαχείρισής τους στην Ελλάδα, με χρονικό διάστημα μέχρι και 21 ημέρες ετησίως και 7 επιπλέον ημέρες μετά από ειδική άδεια.

Τα στελέχη του κλάδου καταθέτουν την έκπληξή τους για τη στήριξη που προσφέρει το νομοσχέδιο σε σκάφη με σημαίες τρίτων χωρών αντί, όπως τονίζουν χαρακτηριστικά, η κυβέρνηση να συμπαρασταθεί στα 6.500 επαγγελματικά τουριστικά σκάφη, που αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες λόγω της πανδημίας, της ενεργειακής κρίσης και του πολέμου στην Ουκρανία. Εκφράζουν δε τους φόβους τους ότι το άρθρο 8 του νομοσχεδίου υπονομεύει ξεκάθαρα την ελληνική επαγγελματική άδεια, καθώς τα σκάφη με ξένη σημαία θα δραστηριοποιούνται στη χώρα μας και θα απολαμβάνουν το ίδιο καθεστώς με τα σκάφη ελληνικής σημαίας.

ΣΥΡΙΖΑ: «Αυτό το νομοσχέδιο είναι επί της ουσίας ένα μάζεμα σκόρπιων διατάξεων, η παρέμβασή του είναι αρνητική για το ελληνικό yachting, καθώς το μόνο στίγμα που βγάζει τελικά είναι η εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων» υποστηρίζει ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Σαντορινιός. Αναφερόμενος στα άρθρα 8 και 9 σχολιάζει ότι «η κυβέρνηση που κόπτεται για την υπεράσπιση της ελληνικής σημαίας» με τη νομοθέτηση αυτή «ξεχνά την ανάγκη προστασίας των ελληνικών σκαφών αναψυχής υπό ελληνική σημαία και τα εξισώνει στην πραγματικότητα με τα τριτοχωρίτικα».

Αρα, όπως εξηγεί, τέτοια σκάφη θα βρίσκονται στη χώρα μας, ίσως και για όλο το καλοκαίρι, θα μπορούν να δραστηριοποιούνται δημιουργώντας αθέμιτο ανταγωνισμό στα ευρωπαϊκά και ελληνικά πλοία και επιχειρήσεις, ενώ σημειώνει ότι μια τέτοια απελευθέρωση ενέχει ταυτόχρονα σοβαρό κίνδυνο για τα μελλοντικά έσοδα του ΝΑΤ, για αύξηση της ανεργίας των Ελλήνων ναυτικών, αποχώρηση πλοίων από την ελληνική σημαία κ.ά. «Τι θα αποκομίζουν τα λιμάνια μας και οι τοπικές κοινωνίες από αυτή τη ρύθμιση;» αναρωτιέται.

ΚΙΝ.ΑΛΛ.: «Αναχρονιστικό, οπισθοδρομικό και αναποτελεσματικό» το χαρακτήρισε ο υπεύθυνος Ναυτιλίας και βουλευτής Κέρκυρας του Κινήματος Αλλαγής, Δημήτριος Μπιάγκης, ο οποίος έκανε λόγο για έναν νομοθετικό αιφνιδιασμό με πολλά ερωτηματικά. Ο βουλευτής τόνισε ότι το παρόν σχέδιο νόμου δεν αντικατοπτρίζει τις ρεαλιστικές και πραγματικές ανάγκες των φορέων, καθώς κατατέθηκε στη Βουλή εντελώς διαφοροποιημένο από το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο και δεν συμπεριλαμβάνει τις απόψεις και ενστάσεις που κατατέθηκαν, ενώ δεν απαντά ουσιαστικά ως προς τη σκοπιμότητα των προτεινόμενων ρυθμίσεων.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Προβληματισμός στα «Ποσειδώνια» για την πράσινη μετάβαση
Πλακιωτάκης: Η απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα, μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τη ναυτιλία • Τσάκος: Δεν θέλουμε να είμαστε απλώς τα πειραματόζωα, χωρίς να ζητηθεί πρώτα η γνώμη μας
Προβληματισμός στα «Ποσειδώνια» για την πράσινη μετάβαση
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πάνω από 700 κρουαζιερόπλοια φέτος στις ελληνικές θάλασσες
Περισσότερα από 700 κρουαζιερόπλοια θα βρεθούν φέτος στις ελληνικές θάλασσες και από αυτά τα 570 θα κάνουν homeporting (απο-επιβίβαση σε ελληνικά λιμάνια), ενώ τα υπόλοιπα θα είναι transit, σύμφωνα με τον...
Πάνω από 700 κρουαζιερόπλοια φέτος στις ελληνικές θάλασσες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Παίρνουν «φωτιά» τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Αναμένονται αυξήσεις 12% από Ραφήνα και 7-10% από Πειραιά • Κάποιες εταιρείες έχουν προχωρήσει σε «αναπροσαρμογές» από τα μέσα Μαρτίου • Μονόδρομο τις χαρακτηρίζουν οι ακτοπλόοι, ζητούν μέτρα στήριξης.
Παίρνουν «φωτιά» τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ανακατατάξεις, χωρίς μεταβολή, στον ελληνικό εμπορικό στόλο
Μέσα σε 12 μήνες, 34 ποντοπόρα πλοία (δεξαμενόπλοια και φορτηγά) κατέβασαν την ελληνική σημαία, ενώ αντίθετα την ανέβασαν 34 επιβατηγά και άλλων κατηγοριών.
Ανακατατάξεις, χωρίς μεταβολή, στον ελληνικό εμπορικό στόλο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας