• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    29°C 26.4°C / 29.8°C
    3 BF
    42%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 26.6°C / 30.0°C
    4 BF
    49%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.0°C / 29.8°C
    2 BF
    53%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.9°C / 29.9°C
    1 BF
    48%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    0 BF
    65%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.8°C / 29.0°C
    2 BF
    56%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.4°C / 25.4°C
    1 BF
    41%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.8°C / 26.8°C
    1 BF
    58%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 24.9°C / 28.2°C
    4 BF
    62%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 25.1°C / 25.9°C
    3 BF
    65%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.8°C / 26.4°C
    5 BF
    53%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.7°C / 25.1°C
    0 BF
    53%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    0 BF
    78%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.3°C / 28.9°C
    2 BF
    37%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.5°C / 27.8°C
    2 BF
    53%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 27.8°C
    2 BF
    82%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.3°C / 30.0°C
    2 BF
    35%
  • Καβάλα
    Θύελλα
    22°C 22.1°C / 23.3°C
    3 BF
    84%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.7°C / 29.7°C
    3 BF
    74%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.0°C / 22.0°C
    2 BF
    62%
EUROKINISSI/ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μελέτη ΙΟΒΕ για τις επιπτώσεις των προτάσεων «Fit for 55» σε ακτοπλοΐα και νησιωτική Ελλάδα

  • A-
  • A+

Η υλοποίηση των προτεινόμενων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πολιτικών για το κλίμα (Fit for 55) μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένο κόστος λειτουργίας της εγχώριας ακτοπλοΐας κατά 207 εκατ. ευρώ το 2026, εάν δεν ληφθούν κατάλληλα μέτρα προσαρμογής. Αυτή η επιβάρυνση μπορεί να προκαλέσει αύξηση των τιμών των εισιτηρίων κατά περίπου 30% και μείωση της ακτοπλοϊκής κίνησης κατά 28% το ίδιο έτος. Η μειωμένη δραστηριότητα και ο χαμηλότερος αριθμός επισκεπτών στα νησιά δύναται να επιφέρει μείωση του ΑΕΠ κατά περισσότερα από 900 εκατ. ευρώ το 2026, ενώ σε όρους απασχόλησης, η απώλεια των θέσεων εργασίας εκτιμάται σε 29.000, στο σύνολο της ελληνικής οικονομίας.

Αυτά είναι κάποια από τα συμπεράσματα της μελέτης του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών-IΟΒΕ, που παρουσιάστηκε την Πέμπτη στην εκδήλωση «Μετάβαση στην Πράσινη Ακτοπλοΐα» του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας-ΣΕΕΝ.

Από τη μελέτη του ΙΟΒΕ προκύπτει ακόμα ότι η εφαρμογή της δέσμης «Fit for 55» αναμένεται να έχει αρνητικές επιδράσεις για την οικονομία των νησιών, με τη μεγαλύτερη επίπτωση να καταγράφεται στις περιφέρειες Νοτίου Αιγαίου και Κρήτης. Ειδικότερα, η επίπτωση στο ΑΕΠ του Νοτίου Αιγαίου εκτιμάται σε 522 εκατ. ευρώ το 2026, επίπεδο που αντιστοιχεί στο 8,2% του ΑΕΠ της περιφέρειας, ενώ στην Κρήτη η επίπτωση στο ΑΕΠ εκτιμάται σε 16 εκατ. ευρώ το 2023 και πλησιάζει τα 96 εκατ. ευρώ το 2026 (1,0% του ΑΕΠ της περιφέρειας).

Σε αυτό το πλαίσιο, προτείνεται να εξεταστεί η δυνατότητα μεγαλύτερης μεταβατικής περιόδου για την εφαρμογή της συγκεκριμένης δέσμης στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας. Η μετάβαση σε «πράσινη» ακτοπλοΐα απαιτεί σημαντικές επενδύσεις, ωστόσο η ενεργειακή κρίση και οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, λόγω της εισβολής στην Ουκρανία, δημιουργούν επιπλέον αβεβαιότητες, δυσκολεύοντας περαιτέρω την εύρεση επενδυτικών κεφαλαίων. Θα πρέπει, επίσης, να εξεταστεί η δυνατότητα διευκόλυνσης της χρηματοδότησης επενδύσεων για ανανέωση του στόλου με πλοία χαμηλών και μηδενικών εκπομπών. Προς την κατεύθυνση αυτή μπορεί να συμβάλει η αξιοποίηση πόρων για την προώθηση της πράσινης μετάβασης ακτοπλοΐας από διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία (Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας-RRF, ΕΣΠΑ, Αναπτυξιακός νόμος).

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δώρα στις ακτοπλοϊκές για να αποφευχθούν κι άλλες «Σαμοθράκες»
Το κυβερνητικό φιάσκο της Σαμοθράκης τον Αύγουστο και οι παρενέργειές του, υποχρέωσαν τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη να προχωρήσει σε αλλαγές στις άγονες γραμμές • Aύξηση της χρηματοδότησης κατά 45%...
Δώρα στις ακτοπλοϊκές για να αποφευχθούν κι άλλες «Σαμοθράκες»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πλώρη για ένα νέο ακτοπλοϊκό δίκτυο
Ο σχεδιασμός των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών θα βρεθεί στο επίκεντρο συζητήσεων στα Χανιά στις 17 και 18 Οκτωβρίου. Θα εξεταστούν αιτήματα ακτοπλοϊκών εταιρειών για τη νέα δρομολογιακή περίοδο και θέματα...
Πλώρη για ένα νέο ακτοπλοϊκό δίκτυο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Ναυμαχία» για ένα ταχύπλοο
Η εμπλοκή που έχει δημιουργηθεί σχετικά με την έγκριση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων της θερινής περιόδου, μετά από πρόσφατη απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας εξακολουθεί να προκαλεί εντάσεις.
«Ναυμαχία» για ένα ταχύπλοο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σχέδιο δράσης για τα ναυτιλιακά καύσιμα
Διεθνής επιτροπή ασφάλειας αποφάσισε τα της μετάβασης στα καύσιμα περιεκτικότητας 0,5% σε θείο με τα οποία πρέπει να εφοδιάζονται τα πλοία από 1/1/2020. Ικανοποιημένη εμφανίζεται η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Σχέδιο δράσης για τα ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αναζητούνται συνεργατικά σχήματα χρηματοδότησης της ακτοπλοΐας
Πριν από λίγες μέρες ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Νεκτάριος Σαντορινιός, ανακοίνωσε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας, έχει ήδη προχωρήσει στην εκπόνηση μελέτης για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με πλοία...
Αναζητούνται συνεργατικά σχήματα χρηματοδότησης της ακτοπλοΐας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Την Παρασκευή η κηδεία του εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλου
«Ο Περικλής Παναγόπουλος αποτελεί κορυφαία προσωπικότητα της ελληνικής ναυτιλίας, που σφράγισε με την προσωπική και επιχειρηματική παρουσία του τη σύγχρονη ελληνική επιβατηγό ναυτιλία, τοποθετώντας την στον...
Την Παρασκευή η κηδεία του εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας