• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 18.8°C / 21.8°C
    4 BF
    49%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    18°C 15.9°C / 20.7°C
    2 BF
    58%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.4°C / 22.7°C
    0 BF
    54%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    18°C 14.9°C / 18.3°C
    1 BF
    40%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    4 BF
    55%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.3°C / 21.0°C
    0 BF
    52%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.7°C / 14.5°C
    3 BF
    36%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    20°C 20.2°C / 20.2°C
    2 BF
    31%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 19.4°C / 23.2°C
    4 BF
    70%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 19.0°C / 19.9°C
    5 BF
    68%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 20.8°C
    6 BF
    73%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 18.5°C / 20.7°C
    4 BF
    56%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    3 BF
    33%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.9°C / 16.2°C
    0 BF
    51%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    21°C 18.4°C / 21.0°C
    2 BF
    45%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.7°C / 22.8°C
    2 BF
    49%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 19.0°C / 21.0°C
    3 BF
    43%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 19.3°C / 19.4°C
    3 BF
    50%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.7°C / 18.9°C
    1 BF
    59%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    14°C 14.1°C / 14.1°C
    0 BF
    55%
EUROKINISSI/ΓΡ. ΤΥΠΟΥ ΓΕΕΘΑ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ανακατατάξεις, χωρίς μεταβολή, στον ελληνικό εμπορικό στόλο

  • A-
  • A+
Μέσα σε 12 μήνες, 34 ποντοπόρα πλοία (δεξαμενόπλοια και φορτηγά) κατέβασαν την ελληνική σημαία, ενώ αντίθετα την ανέβασαν 34 επιβατηγά και άλλων κατηγοριών.

Σταθερή παρέμεινε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου (πλοία 100 ΚΟΧ και άνω) τον Ιανουάριο του 2022 συγκριτικά με το ίδιο χρονικό διάστημα του 2021, καθώς δεν παρουσίασε καμία μεταβολή. Μείωση ωστόσο κατά 1,9% σημείωσε η Ολική Χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, στο εθνικό νηολόγιο τον Ιανουάριο του 2022 ήταν εγγεγραμμένα 1.833 πλοία και από αυτά τα 387 ήταν φορτηγά, 449 δεξαμενόπλοια, 729 επιβατηγά και 268 διαφόρων κατηγοριών.

Εντύπωση, όμως, προκαλεί το γεγονός ότι μέσα σε 12 μήνες, 34 ποντοπόρα πλοία κατέβασαν την ελληνική σημαία, καθώς τον Ιανουάριο του 2021 τα εγγεγραμμένα δεξαμενόπλοια στο εθνικό νηολόγιο ήταν 466 και το ίδιο διάστημα του 2022 είχαν κατέβει στα 449. Επίσης τα φορτηγά ήταν 404 και τον Ιανουάριο του 2022 κατέβηκαν στα 387. Αντίθετα, τα επιβατηγά ήταν 704 και ανέβηκαν στα 729, και τα πλοία διαφόρων κατηγοριών ήταν 259 και ανέβηκαν στα 268. Δηλαδή 34 πλοία από αυτές τις κατηγορίες γράφτηκαν στο εθνικό νηολόγιο.

Παρ’ όλα αυτά, ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης δίνει μια τελείως διαφορετική εικόνα, καθώς στις 8 Μαρτίου κατά τη διάρκεια εκδήλωσης όταν το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο «KRITI FUTURE», του ομίλου AVIN, σήκωσε την ελληνική σημαία, είχε τονίσει:

«Η παρουσία μας σήμερα εδώ είναι και ιδιαιτέρως συμβολική διότι η ύψωση της γαλανόλευκης στο “KRITI FUTURE” συμπίπτει χρονικά με τη συμπλήρωση ενός έτους από τότε που λάβαμε τα πρόσθετα μέτρα ανταγωνιστικότητας που έχουν ήδη φέρει τα πρώτα θετικά αποτελέσματα αφού οι αιτήσεις εγγραφής στο ελληνικό νηολόγιο έχουν αυξηθεί κατά 61% σε σχέση με τον περσινό χρόνο».

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Διάταξη-δώρο στους πλοιοκτήτες
Θεαματική μείωση προστίμων για παραβίαση ωραρίου ναυτικών με τροπολογία που κατέθεσε ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης σε νομοσχέδιο που ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία.
Διάταξη-δώρο στους πλοιοκτήτες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Καθυστέρηση στην προμήθεια πλοηγικών σκαφών
Tο θέμα της Πλοηγικής Υπηρεσίας, τις ελλείψεις σε σκάφη (πλοηγίδες) αλλά και τον κίνδυνο απαξίωσής της προκειμένου αυτή να ιδιωτικοποιηθεί, φέρνουν ξανά στην επικαιρότητα τρεις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με ερώτηση...
Καθυστέρηση στην προμήθεια πλοηγικών σκαφών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αλλαγές στις άγονες γραμμές μετά το φιάσκο της Σαμοθράκης
Η Σαμοθράκη και το κομφούζιο που δημιουργήθηκε στο νησί από την ακτοπλοϊκή του απομόνωση υποχρέωσαν τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη να προχωρήσει σε αλλαγές στο καθεστώς των άγονων γραμμών.
Αλλαγές στις άγονες γραμμές μετά το φιάσκο της Σαμοθράκης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Απόσυρση του νέου Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου ζητά η ΠΝΟ
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία της για τον αποκλεισμό της από τη διαδικασία τροποποίησης του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου.
Απόσυρση του νέου Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου ζητά η ΠΝΟ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επιστολή ΠΝΟ στον υπουργό Ναυτιλίας
Επιστολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη έστειλε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) με την οποία επαναφέρει το σοβαρό θέμα των ελέγχων που γίνονται στα πλοία σχετικά με το προσωπικό που...
Επιστολή ΠΝΟ στον υπουργό Ναυτιλίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέος γύρος θεσμικής διαπραγμάτευσης υπουργείου - ακτοπλόων
Δεν γνωμοδότησε το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τον νέο Κανονισμό Αρχών και Λειτουργίας του, ο οποίος έχει προκαλέσει τη σφοδρή αντίδραση των ακτοπλόων.
Νέος γύρος θεσμικής διαπραγμάτευσης υπουργείου - ακτοπλόων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας