Οι μεγάλες ανατιμήσεις στα ναυτιλιακά καύσιμα και τα προβλήματα που ανακύπτουν από αυτές για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες ήταν το θέμα που κυριάρχησε στη συνάντηση που είχε η νέα διοίκηση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) με τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκη.
Ο νέος πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Σπύρος Πασχάλης, αναφέρθηκε στα θέματα που απασχολούν τον κλάδο της ακτοπλοΐας, επικεντρώνοντας την ανησυχία του στις τιμές των καυσίμων κίνησης των πλοίων. Ολα τα μέλη της νέας διοίκησης που παραβρέθηκαν στη συνάντηση ενημέρωσαν τον υπουργό πως το πρόβλημα της ανατίμησης των ναυτιλιακών καυσίμων είναι δυσβάστακτο για τον κλάδο και πως πρέπει και οι δυο πλευρές (εταιρείες και κυβέρνηση) να προσπαθήσουν να βρουν λύσεις, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις αυξήσεις και να μειώσουν το λειτουργικό κόστος.
Διαφορετικά, οι εταιρείες είναι αναγκασμένες να προχωρήσουν σε αυξήσεις των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων για επιβάτες και οχήματα, οι οποίες θα είναι υπέρογκες και ασήκωτες για τις τσέπες των πολιτών. Στις λύσεις που μελετούν οι εταιρείες και που κάποιες από αυτές ήδη έχουν λάβει είναι η μείωση της ταχύτητας των πλοίων και η αραίωση δρομολογίων. Οι ακτοπλόοι έθεσαν στον Γ. Πλακιωτάκη τις εξής 7 προτάσεις:
■ Επιβολή πλαφόν στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων στη βάση της τιμής του περασμένου Δεκεμβρίου, που ήταν περίπου 500 ευρώ ο τόνος.
■ Προσωρινή μείωση του ΦΠΑ στο 6% και επιστροφή του στο 13% όταν οι τιμές των καυσίμων πέσουν στα επίπεδα του περασμένου Δεκεμβρίου.
■ Επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών, όπως είχε γίνει και κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
■ Αμεση καταβολή του μεγαλύτερου ποσού από τα 42 εκατομμύρια ευρώ που οφείλει το υπουργείο Ναυτιλίας στις ακτοπλοϊκές εταιρείες για δρομολόγια άγονων γραμμών τα οποία έχουν ήδη εκτελεστεί.
■ Προκήρυξη επιπλέον γραμμών δημόσιας υπηρεσίας όπως έγινε και την περίοδο της πανδημίας.
■ Αύξηση, τουλάχιστον κατά 30%, των μισθωμάτων για τις υφιστάμενες άγονες γραμμές μονοετούς διάρκειας.
■ Προσωρινή αναστολή των υποχρεωτικών εκπτώσεων που εφαρμόζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες σε κατηγορίες επιβατών.
Από την πλευρά του ο υπουργός υποστήριξε ότι πρόκειται για ένα παγκόσμιο πρόβλημα το οποίο έχει προκληθεί από την πανδημία και επιδεινώθηκε λόγω της κρίσης στην Ουκρανία, επισημαίνοντας ότι απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή λόγω του εθνικού ρόλου της ακτοπλοΐας για τη χώρα μας. Επίσης, δεσμεύτηκε να συζητήσει το θέμα και με τα συναρμόδια υπουργεία, ώστε να εξεταστεί δέσμη μέτρων τα οποία θα βελτιώσουν την κατάσταση. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός δέχτηκε να συζητήσει 5 από τις 7 προτάσεις, βγάζοντας εκτός συζήτησης το πλαφόν στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων και την προκήρυξη επιπλέον γραμμών δημόσιας υπηρεσίας.
Σημειώνεται ότι στις αρχές Μαρτίου οι τιμές των καυσίμων για τα συμβατικά ακτοπλοϊκά πλοία κυμαίνονταν από 610 δολάρια (υψηλού θείου) ο τόνος μέχρι και 944 δολάρια (χαμηλού θείου). Γύρω στις 11 Μαρτίου οι τιμές ήταν από 663 δολάρια ο τόνος (υψηλού θείου) έως 1.105 δολάρια ο τόνος (χαμηλού θείου).
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας