• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 17.4°C / 21.8°C
    1 BF
    62%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.0°C / 14.9°C
    2 BF
    76%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 16.0°C / 18.7°C
    3 BF
    85%
  • Ιωάννινα
    Ασθενής ομίχλη
    13°C 12.9°C / 14.7°C
    0 BF
    94%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    2 BF
    88%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 11.3°C / 15.5°C
    0 BF
    80%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.4°C / 11.8°C
    3 BF
    76%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 15.7°C / 17.6°C
    2 BF
    96%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 18.7°C / 20.8°C
    3 BF
    69%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 20.9°C
    3 BF
    64%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 17.1°C / 21.6°C
    3 BF
    64%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 14.6°C / 18.6°C
    1 BF
    88%
  • Κεφαλονιά
    Βροχοπτώσεις μεγάλης έντασης
    15°C 14.9°C / 16.9°C
    1 BF
    94%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    14°C 13.5°C / 13.9°C
    0 BF
    88%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 13.5°C / 14.0°C
    1 BF
    100%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.8°C / 23.8°C
    2 BF
    64%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 17.1°C / 22.0°C
    0 BF
    78%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 12.7°C / 15.3°C
    0 BF
    97%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 12.1°C / 15.0°C
    2 BF
    85%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.8°C / 10.8°C
    1 BF
    85%

Η πιο μεγάλη εκκρεμότητα αφορά τη διέλευση από την Παλιοβούνα, ένα ιδιαίτερα δύσκολο τμήμα περίπου 3 χλμ. κοντά στο Αντίρριο, για το οποίο η αρχική σύμβαση προέβλεπε βελτίωση του υπάρχοντος δρόμου

Καμία παράταση για την Ιόνια οδό

  • A-
  • A+

«Οχι» στο αίτημα των εργολάβων της Ιόνιας οδού για παράταση του χρόνου παράδοσης του αυτοκινητόδρομου στα τέλη του 2016, είπε ο αναπληρωτής υπουργός Χρήστος Σπίρτζης και παρέπεμψε το θέμα στην επιτροπή επίλυσης τεχνικών διαφορών με στόχο να προστατευθούν τα συμφέροντα του Δημοσίου από ενδεχόμενες νέες χρηματικές επιβαρύνσεις.

Το ενδιαφέρον είναι ότι η αίτηση των εργολάβων έχει γίνει αποδεκτή από τον ανεξάρτητο σύμβουλο που ασκεί τον ρόλο του επιβλέποντος στα έργα για λογαριασμό του Δημοσίου. Εως τώρα, ο κανόνας ήταν να γίνονται αποδεκτές οι εισηγήσεις του προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου.

Με βάση το νέο χρονοδιάγραμμα επανεκκίνησης των έργων, που είχε συμφωνηθεί τον Δεκέμβριο του 2013 και είχε κυρωθεί από τη Βουλή, οι τότε αρμόδιοι του υπουργείου Υποδομών και οι εργολάβοι είχαν δεσμευτεί ότι ο αυτοκινητόδρομος Αντιρρίου-Ιωαννίνων θα ήταν έτοιμος στα τέλη του 2015, παρ’ όλο που από τότε ήταν ολοφάνερο ότι υπήρχαν πολλά ανοιχτά θέματα και επομένως πατήματα για να διεκδικήσουν οι ιδιώτες καινούργιες αποζημιώσεις. Είχε ολοκληρωθεί μόνον το 80% των απαλλοτριώσεων, παρ’ όλο που η σύμβαση του 2006 όριζε ρητά ότι οι χώροι για τα εργοτάξια θα εξασφαλίζονταν μέσα σε 12 μήνες! Υπήρχαν προσφυγές στα δικαστήρια για τον ορισμό των τιμών των υπό απαλλοτρίωση ακινήτων και ήταν δεδομένο ότι θα καθυστερούσαν, ιδιαίτερα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης.

Η πιο μεγάλη εκκρεμότητα αφορά τη διέλευση από την Παλιοβούνα, που «σέρνεται» από χρόνια. Πρόκειται για ιδιαίτερα δύσκολο τμήμα περίπου 3 χλμ. κοντά στο Αντίρριο, για το οποίο η αρχική σύμβαση προέβλεπε βελτίωση του υπάρχοντος δρόμου.

Οι προσφυγές στο ΣτΕ εκδικάστηκαν στις αρχές του 2014 και δικαίωσαν τους τοπικούς φορείς που ζητούσαν να κατασκευαστεί σήραγγα στην Κλόκοβα και να παραμείνει ο σημερινός δρόμος για όσους θέλουν να μετακινηθούν χωρίς να πληρώνουν διόδια, όπως άλλωστε προβλέπει η κοινοτική οδηγία. Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων εγκρίθηκε από το υπουργείο Περιβάλλοντος με καθυστέρηση, στα τέλη του 2014, και έφερε αύξηση του κατασκευαστικού κόστους κατά 100 εκατ. ευρώ, τα οποία θα βαρύνουν μόνον τον κρατικό προϋπολογισμό. Δόθηκε επίσης παράταση για το συγκεκριμένο κομμάτι ώς τον Αύγουστο του 2016.

Με βάση αυτή τη μάλλον αναμενόμενη εξέλιξη, οι εργολάβοι υπέβαλαν στις 22 Ιουνίου αίτημα για παράταση 11 μηνών για το σύνολο του έργου, το οποίο έχει υλοποιηθεί κατά 55%. Επικαλούνται καθυστερήσεις από την πλευρά του Δημοσίου για τμήμα 530 μέτρων στη γέφυρα Μενιδίου και βρήκαν υποστήριξη από τον ανεξάρτητο σύμβουλο. Στην υπουργική απόφαση η σχετική γνωμοδότηση χαρακτηρίζεται «εσφαλμένη και μη αποδεκτή» και παραπέμπεται στην επιτροπή επίλυσης διαφορών με αίτημα την ανατροπή της. Η υπόθεση προβλέπεται να εκδικαστεί σε είκοσι ημέρες.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αλλαγές σε ΕΥΔΑΠ και ΕΡΓΟΣΕ
Aύριο το απόγευμα έχει προσδιοριστεί η συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής της Bουλής για να εξετάσει τις προτάσεις της κυβέρνησης για τις θέσεις του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου στην ΕΥΔΑΠ και την...
Αλλαγές σε ΕΥΔΑΠ και ΕΡΓΟΣΕ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ναρκοθετημένα έργα με χρόνια προβλήματα
Με αφορμή τις δηλώσεις του Αντώνη Σαμαρά περί «ασφυξίας», ο αν. υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης καταλογίζει «Πολιτικό θράσος» στον πρώην πρωθυπουργό, αποδίδοντας διαχρονικές ευθύνες στη Ν.Δ. για τις συμβάσεις...
Ναρκοθετημένα έργα με χρόνια προβλήματα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Μόνο με εύλογο τίμημα η πώληση των λιγνιτικών»
H πώληση των λιγνιτικών μονάδων Μεγαλόπολης και Μελίτης, τα οικονομικά μεγέθη της ΔΕΗ και οι προοπτικές της κυριάρχησαν στη χθεσινή συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, παρ’ όλο που το βασικό της θέμα...
«Μόνο με εύλογο τίμημα η πώληση των λιγνιτικών»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Πόλεμος» για τα υδατοδρόμια
Τα υδατοδρόμια αναδεικνύονται σε νέο πεδίο σύγκρουσης ανάμεσα στην κυβέρνηση και τη Ν.Δ. Αφορμή είναι το νομοσχέδιο για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου αδειοδότησης, που έχει θέσει σε διαβούλευση το υπουργείο...
«Πόλεμος» για τα υδατοδρόμια
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Συμφωνία επανεκκίνησης
«Κουμπαρά» ύψους 330 εκατ. ευρώ θα εξασφαλίσει το Δημόσιο για την Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, ο οποίος θα λειτουργεί ως εγγύηση μέχρι το 2033 για τα δάνεια των εργολάβων του αυτοκινητόδρομου από τις τράπεζες...
Συμφωνία επανεκκίνησης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κοντά στην εκκίνηση η νέα γραμμή του μετρό
Με «προίκα» τη γενναία χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ και με την είσοδο για πρώτη φορά ιδιωτών στα έργα του μετρό, το υπουργείο Υποδομών δρομολογεί την πολυδιαφημισμένη «γραμμή 4», που θα εξυπηρετήσει...
Κοντά στην εκκίνηση η νέα γραμμή του μετρό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας